סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 12 בדצמבר 2015)

19:13 12.12.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

המשנה לנשיאת ביהמ”ש העליון החליט: העתירה (עע”מ 8389/14) של בזק נגד משרד התקשורת [ערעור על פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים ירושלים] תוחזר לדיון בהרכב 3 שופטים במהלך ינואר 2016.

מארק צוקרברג בפוסט: מוסלמים תמיד יהיו רצויים ב- Facebook ואנחנו נילחם להגן על זכויותיהם; קורא לעולם לא “להיכנע לציניות” למרות קנאים דוגמת דונלד טראמפ.

בקשה לפטור ממכרז: שמוליק כורזים מנהל המחלקה לענייני היום בטלוויזיה החינוכית מבקש מוועדת המכרזים לשקול הארכת ההתקשרות ל- 10 חודשים נוספים עם דן מרגלית (להנחיית “ערב חדש”) מעבר לתקופת 5 שנים (המסתיימות ב- 31.12.2015) תוך הימנעות ממכרז פומבי חדש וזאת נוכח צל הסגירה המאיים על החינוכית.

לבנון: לאחר שנדחה פרסום תוצאות המכרז הסלולרי במדינה (בהתערבות מועצת השורא), עם הגיע מועד-היעד מתגלים קשיים בקבה”ח בקבינט בנושא; משרד התקשורת שוקל להאריך ב- 3-6 חודשים את ההסכמים עם שתי החברות המתפעלות בשנים האחרונות או שהמדינה עצמה תפעיל את שתי חברות הסלולר.

WSJ: חברות טלקום צרפתיות מחיות את המאמצים להקטנת מספר הספקים המקומיים ולהגדיל הפעילות מחוץ לגבולות המדינה לרבות עסקות רכישה פוטנציאליות.

בעקבות הרצח בסן ברנרדינו קליפורניה, Google Trends  מצביע על שינוי חד במגמת החיפושים; ב- 2015 הוביל הביטוי Gun Shop  לגבי כלי-נשק ולאחר הרצח הביטוי המוביל הוא Gun Control.

גרדיאן הבריטי: במחאה על מעצר פעיליו בבירת צרפת, האקרים של “אנונימוס” פרצו לאתר של מארגני וועידת האקלים בפריז [UN Framework Convention on Climate Change, UNFCCC] וגנבו ממנו פרטי 1,415 נציגים לרבות כתובות מיילים, שמות משתמשים ומספרי טלפון אישיים.

דיווח: חברת Dell מתכננת הנפקה ציבורית ראשונה של פעילות האבטחה שלה Dell SecureWorks; מספר המניות שיוצעו ומחירן ההתחלתי – טרם נקבעו; רשות לניירות ערך SEC בוחנת את ההנפקה הצפוייה.

דיווח: Toshiba שוקלת לפצל את עסקי המחשבים האישיים שלה ולמזגם עם פעילות המחשבים של חברה אחרת בתעשיית האלקטרוניקה; זאת במסגרת המגמה לסגור יחידות לא ריווחיות בעקבות שערוריית החשבונאות שאילצה בכירים בהנהלתה להתפטר.

חברת המחקר IDC: שוק ה- WLAN הצרכני והארגוני גדל ברבע השלישי של 2015 ב- 2.1%.

WSJ – בעקבות הידיעה שלו הבוקר (שדווחה גם כאן באתר) כי מועצת המנהלים של  Yahoo תדון באפשרות למכירת עסקי האינטרנט של החברה: יש שורה של רוכשים פוטנציאלים, החל מחברות מדיה ותקשורת  וחברות פרייבט אקוויטי המעוניינים לרכוש ולוטשים עיניים ל- 200 מיליון המבקרים האמריקנים מידי חודש ביאהו; אנליסטים מציגים שווי של 1.9-3.9 מיליארד דולר לחברה.

וול סטריט ג’ורנל: מועצת המנהלים של  Yahoo תקיים השבוע סידרת מפגשים לדיון באפשרות למכירת עסקי האינטרנט של החברה ולגבי חלקה בחברת המסחר האלקטרוני הסינית Alibaba.

חברת המחקר IDC: המכירות העולמיות של מחשבים אישיים ימשיכו לרדת גם בתחילת 2016.

תחזיות 3 חברות המדיה המובילות בארה”ב: הוצאות הפרסום העולמיות יגדלו בפחות מ- 5% ב- 2016; צפוי גידול דו-ספרתי לפרסום במדיה הדיגיטלית.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

הנהלת בתי-המשפט מבקשת פטור ממכרז גם לשנת 2016 להתקשרות עם סלקום ישראל ופרטנר תקשורת; עפ”י חוו”ד משפטית “זכאים נושאי משרה שיפוטית לבחור בין מפעילי הסלולר השונים לצורך מימוש זכאותם לשירותי טלפון נייד”.

מכרז חדש של עיריית אשדוד (34/2015): מכרז להקמה, אחזקה, תפעול ואספקת מערך שירותי תקשורת סלולרית וציוד סלולרי היקפי. מועד הגשה אחרון: 17.12.2015.

המשרד לביטחון הפנים: מכרז מסגרת לאספקה, התקנה ותחזוקה של מערך טכנולוגי מתקדם עבור המשרד לבט”פ ורשויות מקומיות.

משרד החינוך: קול קורא להגשת קדם-הצעות לביצוע מחקר ופיתוח בנושא קידום השימוש בטכנולוגיות להוראת תחומי הדעת.

משרד החינוך: מכרז לתוכנה לניהול הלוואות ומענקים לסטודנטים.