סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 12 במארס 2016)

07:22 13.03.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

מבזקים בזמן אמת על הדיון של וועדת הכלכלה של הכנסת ב- 7.3.2016 (הצעה לדיון מהיר) בנושא ‘פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות’:

+ מנכ”לית  בזק סטלה הנדלר לא הגיעה לדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא ‘פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות’; הודיעה בסוף השבוע כי לא תוכל להגיע; יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל: “הוועדה הודיעה חודש וחצי מראש על דיון זה; זו פעם אחרונה שאנחנו מזמינים את המנכ”לית והיא לא מגיעה. אם מנכ”ל משרד התקשורת מצא לנכון להגיע, קל וחומר שהמנכ”לית הייתה צריכה להגיע; אם זה יקרה שוב – לא אתן לאנשי בזק להיכנס לדיון”.

+ מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות”: תחזית המשרד הייתה שבשנה הראשונה יעברו 125,000 לקוחות לתשתית השוק הסיטונאי; בפועל – 285,464 לקוחות עברו (מהם – 47,000 לקוחות בזק בינלאומי); במשהת”ק אנו מקיימים דיון סטטוס שבועי בנושא השוק הסיטונאי”.

+ מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות”: המחירים באינטרנט – בין הזולים בעולם; המחירים בסלולר – הזולים בעולם.

+ מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות”: בישראל יש ‘פיקציית דור רביעי (4G)’ שעה שב- 100 מדינות בעולם כבר יש דור רביעי; המהירות הממוצעת בישראל היא 37 מגה וזו המהירות המקסימלית שבזק מסוגלת לספק כיום.

+ שרון פליישר בן יהודה סמנכ”ל בזק, בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא “פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות”: בזק היא חברת התקשורת היחידה בארץ המשקיעה 1 מיליארד שקל בתשתיות בשנה.

+ בדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא ‘פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות’; יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל: “בסוף יהיה לנו מכשיר חכם בשוק מפגר. העובדה שאנחנו רחוקים מרחק רב מאוד מהדור הרביעי זה דבר שלא יכול להתקבל על הדעת”.

+ בדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת (הצעה לדיון מהיר) בנושא ‘פעילות בזק לסיכול רפורמת השוק הסיטונאי הטעיית לקוחות’; יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל לגבי האמת בפרסום על מהירות באינטרנט: “יש כאן הטעייה מהמדרגה העליונה. נוציא מכתב לכל הספקים שיצהירו מה המהירות הממוצעת האמיתית. אנחנו נתבע אמת בפרסום”.

■ משרד הכלכלה בדיון בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בנושא ‘קידום העסקת נשים ערביות בתעשיית ההיי-טק’: “יש בישראל 284 אלף עובדי הייטק. מתוכן – 92 אלף נשים, ורק 1700 הן נשים ערביות. הנשים הערביות הללו לא עובדות בתחומי הליבה של תוכנה וחומרה אלא רובן עובדות בתחום שירותי הסלולר והתקשורת. המדען הראשי במשרד הכלכלה מספק לחברות הזנק בבעלות ערבית מענקים בגובה 85%, בניגוד ל- -55% לחברות בבעלות יהודית”.

■ התאחדות תעשיית המוליכים-למחצה [Semiconductor Industry Association, SIA]:  מכירות המוליכים-למחצה בינואר 2016 הסתכמו ב- 26.9 מיליארד דולר: ירידה של 5.8%(-) לעומת ינואר 2015 [בו הסתכמו המכירות ב- 28.5 מיליארד דולר] וירידה של 2.7%(-) לעומת החודש הקודם, דצמבר 2015 [בו הסתכמו המכירות ב- 27.6 מיליארד דולר].

■ הודעה של פרטנר תקשורת לבורסה לניירות ערך: קיבלה כתב תביעה ובקשה לאישור התביעה כתובענה ייצוגית שהוגשה כנגדה לבית משפט מחוזי מרכז ב- 21.2.2016; בתביעה  נטען כי פרטנר מציעה ללקוחותיה הטבות ומתנות בחינם כאשר הלכה למעשה הלקוחות מחויבים בגין הטבות ומתנות אלו; במקרה שהתביעה שהוגשה כנגד פרטנר תאושר כתובענה ייצוגית מוערך סכום התביעה כנגדה על ידי התובעת בכ-  30 מיליון ₪.

■ עו”ד בנימין סופר מהיחידה העסקית בטכניון (בדיון בוועדת המדע של הכנסת בנושא פעילות המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ובהליכי הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית): תקציבי המחקר של האוניברסיטאות המובילות בארץ [הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בן-גוריון] ביחד לא מסתכמים בחצי מתקציב המחקר של אוניברסיטת MIT.

■ וול סטריט ג’ורנל: קבוצת התקשורת הגדולה ביותר ביפן Nippon Telegraph & Telephone Corp., NTT במו”מ לרכישת חט’ ייעוץ  טכ’ המידע Perot Systems של חברת Dell תמורת כמה מיליארדי דולרים; צפוייה להיות אחת מההשקעות הגדולות ביותר של NTT מחוץ לגבולות יפן בשנים האחרונות.

■ וול סטריט ג’ורנל: חברת ראיית החשבון והייעוץ KPMG LLP  וחברת IBM צפויות להכריז היום על שת”פ, תוך שימוש ביחידת ה- Watson artificial-intelligence שלה; חברות הייעוץ והביקורת מגייסות כלים טכ’ חדשניים לביצוע המשימות שלהן.

■ לאחר הדלפות לפיהן היו אלי תלונות על מקרי אונס בידי נהגים של UBER, החברה מודיעה בהודעה רשמית: בתקופה 12/2012-8/2015 היו 5 תלונות וטענות על אונס, שיעור של 0.0000009% מתוך 500 מיליון נסיעות שביצעו נהגי אובר באותה תקופה; אומרת כי הנתונים שהודלפו רחוקים מהמציאות.

■ סקר של חברת השיווק הנייד TUNE בקרב כ- 4,000 בעלי טלפונים חכמים בארה”ב ובאירופה: כרבע (24.6%) מבעלי הסמרטפונים דיווחו כי הורידו יישומון/דפדפן חוסמי פרסומות [ad-blocking app/browser].

■ חברת המחקר IDC: מכירות הטבלטים העולמיות יירדו ב- 2016 ב- 5.9%(-) ל- 195 מיליון יחידות; הנתח של מחשבי לוח Detachable Tablets  מכלל שוק הטבלטים העולמי יגדל מ- 8% ב- 2015 [או 16.6 מיליון יחידות] ל- 30% ב- 2020 [או 63.8 מיליון יחידות]; הנתח של מערכת ההפעלה Android יישאר ללא שינוי בשנים 2016-2020, הנתח של iOS יירד מ- 28.5% ל- 7.3% והנתח של Windows יירד מ- 53.3% ל- 74.6% ב- 2020.

■ סטרטג’י אנליטיקס: מכירות הסמרטפונים העסקיים יגדלו מ- 392 מיליון יחידות ב- 2015 ל- 606 מיליון יחידות ב- 2020.

■ חברת Mobinil המצרית ממתגת עצמה מחדש תחת השם Orange; החברה המצרית [שאשתקד הושלמה רכישתה המלאה מ- Orascom Telecom Media and Technology] היא הפעילות הגדולה ביותר של אורנג’ העולמית במונחי לקוחות (33.4 מיליון בסוף 2015) ותורמת יותר מ- 27% מהכנסות אורנג’ העולמית במזה”ת ואפריקה; ממשלת מצרים מתכוונת להעניק רישיון סלולר רביעי לחברת Telecom Egypt.

■ רגולטור התקשורת TRT: שיעור חדירת הסלולר באוסטריה הגיע ברבע השלישי של 2015 ל- 153.3%, גידול של 1.8% לעומת הרבע השני אשתקד.

■ חברת המחקר 451 Research: מידי שנה מוקמות יותר מ- 100 חברות הזנק (סטרט-אפים) חדשים בתחום האבטחה; קיימים כיום כ- 1,300 יצרני אבטחה פעילים.

■ בישיבת הממשלה ביום א’ (13.3) תאושר תוכנית לעידוד השתתפות בני נוער וסטודנטים בתחרויות בינלאומיות למדע, טכ’ וחדשנות; משרד המדע יקצה לתוכנית 1 מיליון ₪ השנה;  בישיבה יסקור סקירת שר המדע, הטכנולוגיה והחלל את פעילות משרדו לרגל  יום המדע הבינלאומי שיחול בשלישי (15.3).

■ חברת המחקר IDC: ברבע הרביעי של 2015 ובשנת 2015 כולה נמשך הגידול (במונחי יחידות נמכרות ובמונחי הכנסות מהמכירות) בשוק ה- Security Appliance; במקום הראשון Cisco Systems, שנייה  Check Point Software Technologies  ושלישית  Palo Alto Networks.

■ וועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום א’ (13.3) בהצעת חוק פרטית – הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון – ביטול החוק)  – של ח”כ אילן גילאון: “מוצע לבטל את החוק ובמקומו להחזיר את רשות השידור, שתשוקם בהתאם לרפורמות שנחתמו ומוסכמות על הנהלת הרשות הקודמת וכן על עובדיה”.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד ראש הממשלה מודיע על חידוש הליכי המכרז מס’ 21/14 להקמה ותחזוקה של פורטל חדשות ומידע ממשלתי (אשר פורסם בחודש דצמבר 2014) בעלות של כ- 2 מיליון ₪.

■ משרד החוץ: מכרז להפעלת “בית-ספר וירטואלי” באמצעות “הוראה ולמידה מתוקשבת” לילדי שליחי המדינה בנציגויות ישראל בחו”ל

■ משרד רוה”מ פירסם מפרט תת-מערכות של פורטל החדשות והמידע הממשלתי המתוכנן אשר כתובתו תהיה www.news.gov.il

■ דחייה במועד הגשת הצעות למכרז מרכזי בנושא אספקת שירותי תקשורת סלולריים (רט”ן) עבור משרדי הממשלה.

■ דחייה במועד הגשת הצעות למכרז מרכזי בנושא אספקת מערכות ניהול ואבטחת מכשירים ניידים “עקב מורכבות שאלות ההבהרה שהוגשו למכרז”.

■ השירות המטאורולוגי: מכרז להקמה, הפעלה אוטומטית ושמירה על מבצעיות של מערכת למענה טלפוני קולי של תחזית מזג האוויר.

■ רשות מקרקעי ישראל (רמ”י): למתן שירותי ייעוץ וניהול בתחום מערכות מידע גיאוגרפי באגף מיפוי, מדידות ו- GIS ברשות.