סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (שהסתיים ב- 1 באוגוסט 2015)

07:30 02.08.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

חברת המחקר IDC: ירידה במכירות הטבלטים ברבע השני של 2015 לעומת הרבע השני של 2014 ולעומת הרבע הראשון של 2015

חמישה-עשר אחוזים מהבגירים בארה”ב אינם משתמשים כיום באינטרנט, לפי נתונים חדשים של Pew Research Center

סקר של Institute of Advanced Motorists, IAM: כמעט אחד מכל עשרה נהגים (9%) בארה”ב מודה כי צילם סלפי במהלך נהיגתו בחודש האחרון

מספר מנויי הסלולר בעולם חצה את רף ה- 7 מיליארד והגיע ל- 7.1 מיליארד איש; מספר קווי הסלולר בשירות יהיה מאוחר יותר השנה גדול יותר מאוכלוסיית העולם

בתשובה לשאלה באסיפת בחירות בניו המפשיר: הילרי קלינטון רוצה לחסום את הרשתות החברתיות בפני הפצת המסרים של קיצונים של בדאעש, קרטלים של עבריינים ושחקים לא-חוקיים אחרים.

ממשלת צרפת מכרה 2% (או 53 מיליון מניות) מהאחזקה שלה בחברת Orange תמורת 800 מיליון אירו; הממשלה ממשיכה להחזיק ב- 9.6% מהמניות של אורנג’ באמצעות בנק ההשקעות Bpifranc של המדינה.

דיווח של לינקדאין (LinkedIn) לאחר סיום המסחר בוול סטריט: לחברה 380 מיליון חברים בעולם; מתוכם יותר מ- 10 מיליון חברים בסין (השוק השני בגודלו, אחרי ארה”ב) לעומת 4 מיליון בפברואר האחרון.

וול סטריט ג’ורנל: ללא פרסום, גוגל מפיצה גירסה חדשה של Google Glass למספר תעשיות ובהן Healthcare, ייצור ואנרגיה

בחודשים 10/2014-6/2015 העבירו מפרסמים תקציבי פרסום בהיקף 1.5 מיליארד דולר מהטלוויזיה לדיגיטל, לדברי Standard Media Index

נתונים חדשים על מס’ משתמשי פייסבוק נכון ליוני 2015: מספר המשתמשים היומיים הפעילים – 968 מיליון; מספר המשתמשים היומיים הפעילים באמצעות מובייל – 844 מיליון; מספר המשתמשים החודשיים הפעילים – 1.49 מיליארד; מספר המשתמשים החודשיים הפעילים באמצעות מובייל – 1.31 מיליארד.

דו”ח חצי שנתי של חברת Cisco: לארגונים יש צורך קריטי לצמצם הזמן לאיתור [Time to Detection, TTD] כדי להתגונן מפני התקפות מתוחכמות מצד גורמים בעלי מוטיבציות גבוהות.

טוויטר: מספר האנשים המתחברים מידי חודש הגיע ברבע השני של 2015 ל- 316 מיליון איש, גידול של 15%; מרבית הגידול מ- SMS Fast Followers, אנשים הניגשים לתוכן טוויטר באמצעות מכשירים ניידים אבל אין להם חשבונות לשירות הציוצים; ללא SMS Fast Followers, הגידול היה של שני מיליון איש בלבד.

לקראת פרסום רבעוני ראשון של החברה היום, העיתון פייננשל טיימס מעריך שיותר מ- 450 עובדים (כ- 12%) עזבו את Twitter במהלך השנה האחרונה.

דירוג ה- Global Startup Ecosystem Ranking של Compass: תל אביב ירדה שלושה שלבים (לעומת 2012) וניצבת עתה במקום החמישי אחרי עמק הסיליקון (במקום הראשון), העיר ניו יורק, לוס אנג’לס ובוסטון.

קניה עם ביקורו של נשיא ארה”ב אובמה: הכלכלה החמישית בגודלה ביבשת; 58% מהאוכלוסייה [בסה”כ 45 מיליון אזרחים] משתמשים בשירותי כספים ניידים [mobile money services]; במדינה יש 32.3 מיליון מנויי סלולר; שיעור חדירת הסלולר- 79.2%; המשךה מקימה עיר טכנולוגית בהיקף 14 מיליארד דולר; ב- 2014 פחות מ- 2% מחברות ההזנק קיבלו מימון מאנג’לים ורק 8.6% קיבלו מימון הון סיכון.

הצעת חוק חדשה בארה”ב מטיל אחריות השיטור על חברות היי-טק: גוגל, פייסבוק, יאהו ואחרות יחוייבו לחשוף תוכן כלשהו שהן מאתרות ברשתות שלהן ועשוי להצביע על פעילות טרור של יחידים וקבוצות.

ירידה של 2.6%(-) במס’ הלקוחות של חברת הסלולר הפלסטינית Wataniya Palestine Mobile Telecommunications  ל- 0.7 מיליון במחצית הראשונה של 2015; ההכנסות ירדו ב- 0.1%(-) ל- 39.9 מיליון דולר; ההפסד הנקי ירד ל- 7.8 מיליון דולר.

חברת Orange Jordan תשקיע 300 מיליון דינרים ירדנים בשנים 2015-2018 לשדרוג הרשתות  והאינטרנט שלה; שני-שלישים מהסכום יוקצו לתשתית הרשת הניידת והנייחת; ליותר ממחצית האוכלוסייה בירדן יש סמרטפונים.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

מפעל הפיס: מכרז למתן שירותי איפיון, פיתוח, הקמה ותחזוקה למערכת רב ערוצית שתכלול אפליקציית פיס מובייל ואתר אינטרנט לזכיינים

חברת החשמל: מכרז לשירותי תמיכה טכנית ויישומית במערך התקשוב בחח”י במוקדים המרכזיים הממוקמים בחיפה ובת”א

דואר ישראל: בקשה לקבלת מידע (RFI) מכונות לשירות עצמי [vending machine] בגדלים שונים לממכר מוצרי דואר

דואר ישראל: מכרז לתמיכה ותחזוקה למערכת עמילות מכס מבוססת  SAP

עיריית ראש העין: מכרז לאספקת שירותי תקשורת סלולרית/רט”ן – בקשה לקבלת הצעות (Request for Proposals – RFP)

הטלוויזיה החינוכית הישראלית: מכרז להפקת קדימונים לתוכניות טלוויזיה ולניו מדיה

רשות שדות התעופה: מכרז למתן שירותים טכניים בסביבת מערכת מידע גיאוגרפי

המכללה האקדמית בוינגייט: מכרז ל- 35 מחשבים נייחים (תחנות עבודה)

התקשרות עם ספק יחיד: מיזם הסייבר של חח”י וסייבר ג’ים קונטרול [זירת אימונים להתמודדות עם התקפות סייבר] קיבל “פרוייקט דחוף” שטיבו לא פורסם

משרד הבריאות מבקש להתקשר התקשרות המשך בפטור ממכרז עם חברת HP [בהיקף של 27 מיליון ₪ לשנתיים]

משרד הבריאות: מכרז מסגרת למתן שירותי מחשוב בתחום בתחום פלטפורמת Microsoft Dynamics CRM

משטרת ישראל: בקשה לקבלת מידע RFI/בקשה להדגמה RFD בנושא הפקת דו”חות נתוני יוממות (Commuting) באוכלוסייה לפי אותות סלולר

עיריית גבעת שמואל: מכרז לשירותי ניהול אתר אינטרנט ומדיה דיגיטלית