סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 27.6.2015)

22:59 27.06.2015

קטגוריות: כללי

להלן ריכוז הידיעות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

דיווח: הרשות לניירות ערך האמריקנית SEC חוקרת חשדות לפיהם האקרים פרצו למערכות דוא”ל של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה במטרה לגנוב מידע פיננסי רגיש כדי לבצע ‘סחר פנימי’ בלתי חוקי.

עובד של צוות השיווק של Google בבריטניה נהרג בתאונת דרכים במהלך אירוע הפרסום והשיווק השנתי Cannes Lions המתקיים ב- Palais des Festivals et des Congrès  שבקאן צרפת; החברה פירסמה הודעת תנחומים אך לא פורסם שם העובד שככל הנראה גם משפחתו שהתה בעת האירוע בעיר.

נציב הכלכלה הדיגיטלית באיחוד האירופי Günther Oettinger  מתכנן לאסור החל מהרבע השני של 2017 גביית דמי נדידה מאזרחי המדינות החברות בו הנוסעים בין מדינות האיחוד ומשתמשים בסלולר; מדובר בהצעת פשרה בין דרישות חברות הטלקום לבין ארגוני צרכנים והפרלמנט האירופי.

בארבע השנים האחרונות הכפיל עצמו מספר הנפגעים (הרוגים/פצועים) כתוצאה מאופניים חשמליות בשווייץ שהפופולריות שלהן עולה בהתמדה; הממשלה מתחילה בקמפיין הסברה בנושא.

ברזיל: קיצוץ של 23% בתקציב השנתי של משרד התקשורת; שר התקשורת מבטיח שלא יהיה שינוי ביעדים של תוכנית ה- National Broadband Plan הארבע-שנתית.

סימנטק: ברזיל המדינה שסובלת מהכי הרבה התקפות האקרים באמריקה הלטינית; במקום העשירי בעולם מבחינת היעדים להתקפות האקרים; 3 היעדים המובילים: ארה”ב, סין והודו.

סוכנות הידיעות הגרמנית DPA: הפרלמנט הגרמני (בונדסטאג) היה נתון למתקפת האקרים במשך כשישה חודשים ולא מאז חודש מאי האחרון כפי שסברו תחילה; ההאקרים השתמשו במספר גלים של סוסים טרויאנים; החדירה התגלתה רק במאי כשהנוזקה הופעלה במחשבי הפרלמנט.

קרן ההון סיכון Kleiner Perkins Caufield & Byers שניצחה לאחרונה בתביעה שהוגשה נגדה בנושא אפלייה מגדרית, פירסמה לראשונה נתונים לגבי הגיוון המגדרי בחברה (נשים: כמחצית מעובדי החברה אך רק חמישית מהשותפים).

בית-משפט בארה”ב קבע כי ניתן להשתמש בתמונות לוויין של Google Earth  כראייה משפטית; גוגל ארת’ וקואורדינטות GPS שימשו את הרשויות להוכיח שאדם נאסר לאחר שנכנס בצורה לא-חוקית ממקסיקו לארה”ב.

חוקרים: אחד מכל שלושה שרתים פיזיים במרכזי נתונים – אינם פעילים וצורכים אנרגיה לשווא למרות שלא מספקים מידע שימושי.

סקר של Hitachi Consulting: תשעה מכל עשרה מקבלי החלטות בתחום ה- IT אומרים שמערכות ליגסי מונעות מהם התקדמות מבוססת טכנולוגיות דיגיטליות ולהפול יעילים יותר.

נוקיה, שמכרה אשתקד את עסקי הסלולר שלה למיקרוסופט, מאשרת שבכוונתה לחזור לשוק הסלולר בשלהי 2016 כשתסתיים ההגבלה על שימוש במותג (כפי שמעוגן בהסכם בין שתי החברות).

משרד התקשורת של לבנון פירסם מכרז בינלאומי לניהול שתי רשתות הסלולר במדינה לתקופה של שלוש שנים; מועד הגשה אחרון – 30.6.2015; ההכרזה על הזוכים: 8.9.2015.

דו”ח של משרד האוצר האמריקני: מטבעות וירטואליים נכללים בין הסיכונים “בעלי פוטנציאל צמיחה” למימון טרור; לא ברורה מידת השימוש בביטקוין למימון פעילות טרור ו”הוא עלול להיות פגיע לניצול לרעה בידי מממני הטרור”.

תאגיד הביטוח לוידס (Lloyd’s): “לא ניתן יהיה אי-פעם להקטין את סיכוני האבטחה של ביטקוין לאפס”; ימשיך להוות “איום דינמי” על חברות העוסקות בביטוח של פעילויות מבוססות ביטקוין ללא קשר לפרקטיקות האבטחה שלהן.

משאל בינלאומי חדש מגלה ‘מי באמת משתמש בביטקוין’: כ- 60% בני פחות מ- 35, יותר מ- 90% מהמשתמשים – גברים; כ- 66% – לבנים; בעלי הכנסות שונות.

מנכ”ל מיקרוסופט Satya Nadella הודיע על כך שארבעה מנהלים בכירים עוזבים את החברה ובהם מנכ”ל Nokia לשעבר Stephen Elop העוזב את מיקרוסופט.

רגולטור התקשורת בירדן: מספר משתמשי הסלולר הפעילים בממלכה ההאשמית ברבע הראשון של השנה: 11.56 מיליון איש; שיעור חדירת הסלולר: 147%; מספר משתמשי האינטרנט: 5.9 מיליון איש.

צפוי מחסור חמור בכוח אדם מיומן בתחום ה- IT באיחוד האירופי בשנת 2020; דו”ח חדש של האיחוד מעריך שיהיו חסרים 825,000 עובדים בעוד חמש שנים.

סוכנות הידיעות AP: הבית הלבן המתין קרוב לארבעה שבועות קודם שפירסם דבר ההאקינג וגניבת פרטי מיליוני אנשים הקשורים למימשל הפדרלי.

מערכת הויזות המקוונת במשרד החוץ האמריקני תהיה מושבתת לפחות עד השבוע הבא; עדיין לא ניתן להנפיק ויזות בשגרירויות ובקונסוליות האמריקניות ברחבי העולם.

גרטנר ללקוחותיה: גורל Windows 8.1 יהיה דומה לזה של Windows Vista; עדיף לשקול הגירה מ- Windows 7 ישירות ל- Windows 10.

חברת המחקר ABI Research: גידול של 2.8% בהכנסות שירותי המובייל העולמיות למרות המשך הירידה בהכנסות הקול הניידות; תעבורת הנתונים בדור רביעי [4G] תגיע ב- 2020 ל- 224.7 אקסה-בייט, 79% מכלל צריכת הנתונים באותה שנה.

סקר של CTIA-The Wireless Association: האמריקנים השתמשו ב- 4.1 טריליון מגה-בייט של נתונים  [גידול של 26% לעומת 2014]; הצרכנים האמריקנים משתמשים ב- 243.5 מיליון מכשירים ניידים [208 מיליון סמרטפונים ו- 35.4 מיליון טבלטים].

פורסטר ריסרץ’: מחצית מכלל מכירות צמידי כושר [fitness band] בארה”ב היא לחברות אשר מעבירות את הצמידים הללו לעובדיהן (לעיתים ללא תשלום כלל) כחלק מתוכנית רווחה ארגונית ועידוד פיתוח כושר גופני.

בג”ץ החליט כי התיק בעתירת חברת בזק (בג”ץ 8976/14) נגד שרי האוצר והתקשורת, משרד התקשורת ושורה של חברות טלקום יחזור להרכב וידון במהלך חודש ספטמבר השנה.

ג’וניפר ריסרץ’: כ- 60% מתעבורת נתוני הסמרטפונים והטבלטים בעולם בשנת 2019 תיעשה באמצעות WLAN ותגיע ליותר מ- 115,000 פטה-בייט לעומת פחות מ- 30,000 פטה-בייט כיום.

מספר מנויי Long Term Evolution, LTE בעולם צפוי לגדול בשיעור גידול שנתי מצטבר של 35% מ- 516 מיליון כיום ל- 2.3 מיליארד בעוד חמש שנים.

ה- FBI חוקר חשד שקבוצת הבייסבול St. Louis Cardinals ניסתה להשיג יתרון על פני המתחרה שלה Houston Astros באמצעות האקינג לרשת המחשוב שלה וחדירה למסד נתונים הכולל מידע רב לגבי כל אחד משחקני הקבוצה.

ה- FBI חוקר 10 מקרים שאירעו בארבע לילות שונים במהלך השנה האחרונה: חיתוך מכוון וזדוני של כבלי סיבים אופטיים באיזור המפרץ של סן פרנסיסקו; לא ברור אם יש קשר בין המקרים.

שלוש חברות הטלקום הראשיות בסינגפור הסכימו לסיים שירותי דור שני [2G] באפריל 2017; כיום נותר עדיין רק אחוז קטן של משתמשי דור שני; לסינגפור אחד מהשיעורים הגבוהים בעולם של חדירת מובייל ואינטרנט.

פתיחת מעבר רפיח ביום ראשון בין מצרים לבין רצועת עזה לוותה בבעיות מחשוב קשות; ניתוקים ברשת האינטרנט והתקשורת ככל הנראה בשל פעילות צבאית מצרית מתמשכת בצפון סיני נגד טרוריסטים הם הסיבה לבעיות במערכת המחשבים של המעבר מצידו המצרי.

חוקרים באוניברסיטת ניו הייבן: האקרים יכולים לגנוב מידע אישי שאינו מוצפן (כמו אנשי קשר, מסרים ומידע רפואי אישי) מהשעונים החכמים Samsung Gear 2 ו – LG G Watch.

בתגובה ללחצים עליה פירסמה Amazon את דו”ח השקיפות הראשון שלה וטוענת כי לא הייתה חלק מתוכנית המעקבים והציתותים PRISM של השלטון הפדרלי האמריקני.

חברת Asustek שוקלת רכישה של חברת HTC הטיאוואנית אף היא ואשר מצוייה בקשיים פיננסיים.

בכיר בהגנה האזרחית בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית: ייאסר על פקידים רשמיים בעלי גישה למידע מסווג להשתמש בסמרטפונים לצרכי עבודה וזאת בשל חששות לריגול וציתותים.

דו”ח של ConsumerReports: ירידה בגניבות הסמרטפונים בשל יכולת Kill Switches; ב- 2014 נגנבו בארה”ב 2.1 מיליון סמרטפונים (ו- 3.1 מיליון אבדו) לעומת 3.1 מיליון מכשירים שנגנבו ב- 2013.