סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 11 במאי 2018)

20:14 10.05.2018

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■  אתר משרד התקשורת [באתר השירותים והמידע הממשלתי Gov.il]: היום הוסרה תמונתו של מימון שמילה שהיה בחודשים האחרונים המנכ”ל בפועל של המשרד ומשמש כיום כמשנה למנהל הכללי ומנהל מינהל הנדסה; כעת מתנוססת שם רק תמונת השר איוב קרא; זה המשרד היחיד מקרב משרדי הממשלה בו מופיעה רק תמונת השר/ה ללא תמונת מנכ”ל המשרד; המנכ”ל החדש – נתנאל (נתי) כהן – נכנס לתפקידו בשבוע שעבר. התצלומים היחידים שלו ב”אזרחי” (שימש עד כה כקצין קשר ראשי בצה”ל) – מכנס המשרד שנערך בסופ”ש האחרון באילת.

■ הדו”ח החדש של מבקר המדינה שפורסם (8.5.2018) ב- 16:00 כולל פרק המוקדש ל”היבטים בפעילות אגף בריאות דיגיטלית ומחשוב במשרד הבריאות“.

מבקר המדינה בדו”ח החדש שלו שפורסם (8.5.2018) ב- 16:00: “לנוכח האמור בדו”ח של היחידה להגנת הסייבר, על משרד התיירות להקפיד שסביבת העבודה הממוחשבת תהיה בטוחה ובכלל זה עליו לשמור על אבטחת המידע המועבר בדוא”ל כדי שעובדי המשרד יוכלו להתכתב באמצעות מערכת ממוחשבת זו ללא חשש מפריצות אליה”.

ועדת הכלכלה בכנסת אישרה היום (8.5) תקנות שנועדו להסדיר את התקנת אנטנות סלולריות לפיהן כל חברה סלולרית תוכל להקים עד 10 מתקנים קטנים בשנה בהליך מזורז וללא צורך בקבלת היתר בנייה. בקשה להקמת אנטנה תוגש למהנדס הוועדה המקומית, שיצטרך לבדוק אותה ולתת תשובתו תוך 30 יום.

■ ב- 19 ביוני 2018 ייערך BIST 2018 – Biometrics and Identity: Security and Technology,   הכנס השלישי בתחום ההזדהות הבטוחה והיישומים הביומטריים של היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים במשרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי [לשעבר, יחידת הממונה על היישומים הביומטריים במשרד רוה”מ];  השנה, לראשונה, נערך במסגרת אירועי שבוע הסייבר.

■ הבוקר (7.5): הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Netflix International B.V. באמסטרדם בשם “כל הלקוחות ו/או המנויים במדינת ישראל של אתר האינטרנט הישראלי של Netflix, אשר רכשו ממנה מנוי ו/או מנויים באתר במסגרת עיסקה מתמשכת החל מהיום בו החלה החברה לפעול בישראל כאשר המשיבה גבתה מהלקוחות מחזור חיוב חודשי מלא ולא ביטלה את העיסקות עימם למרות שהלקוחות ביקשו לנתק את השירות במהלכו של חודש מסויים”.

■ הוגשה (7.5) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד בזק בשם “כל לקוחותיה שהיו מנותקים מתקשורת קווית למשך למעלה מיום אחד בתאריכים מסויימים”; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד Facebook Ireland בשם כל מי שהוא בעל חשבון אצלה והתחבר בישראל לאפליקציה של צד ג’ באמצעות כפתור Facebook Connect ולמרות שהפסיק השימוש לאחר חודש, פייסבוק המשיכה להעביר לאותו צד שלישי מידע רב אודות המשתמש.

■ עו”ד – שבתוך 6 חודשים הגיש 3 תובענות ייצוגיות בנושא Spam – הגיש עתה תביעה נוספת (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ג’יטי גטאקסי סרוויסס ישראל [GT GETTAXI SERVICES ISRAEL LTD] המפעילה את אפליקציית GETT.

■ הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד דואר ישראל ובנק הדואר בשם כל מי שרכש כרטיס חיוב דולרי ויזה נטען ולא אופשרה לו הפקדה דולרית אלא הוא חוייב בעמלת רכישה של דולרים (לצורך הגדלת יתרת הכרטיס).

■ דו”ח Internet Crime Complaints Center, IC3  ב- FBI לשנת 2017 בהתבסס על 301,580 תלונות שהתקבלו מאזרחים אמריקנים: הפשיעה המקוונת גרמה להפסדים של 1.41 מיליארד דולר לעומת 1.45 מיליארד דולר ב- 2016; התלונות הנפוצות ביותר: במקום הראשון: סחורות/שירותים שסופקו ע”י הקורבן אולם העבריינים לא שילמו עבורם וסחורות/שירותים שהקורבן שילם עבורם אך לא קיבל אותם לאחר מכן; במקום השני: פגיעה בנתונים אישיים.

■ וול סטריט ג’ורנל: יצרנית הסמרטפונים הסינית חברת Xiaomi – העומדת לפני הנפקה בבורסה של הונג קונג [בהנפקה הטכ’ שתהיה הגדולה ביותר בעולם השנה] – מדברת כעת על שווי חברה של 70-80 מיליארד דולר לעומת 100 מיליארד דולר שווי שדובר עליו עד כה.

■ מועצת המנהלים הודיעה שיצרנית הסמרטפונים הסינית חברת ZTE דחתה את האסיפה הכללית של בעלי המניות שלה שהייתה צריכה להתקיים ב- 11/5; מועד חדש ייקבע עד 30/6.

■ וול סטריט ג’ורנל: חוק חדש שאושר ע”י הפרלמנט המצרי (7.5) מחייב יישומוני קריאת רכבים לצורך הסעות [ride-hailing] דוגמת UBER למסור נתוני משתמשים כאשר רשויות הביטחון של המדינה דורשות זאת; החוק החדש מעורר דאגה בקרב ארגוני זכויות אדם.

Semiconductor Industry Association, SIA: ברבע הראשון של 2018 חל גידול של 20% במכירות המוליכים-למחצה העולמיות [ל- 111.1 מיליארד דולר] לעומת הרבע הראשון של 2017 וירידה של 2.5%(-) לעומת הרבע הקודם, הרבע הרביעי של 2017.

■ סקר המנמ”רים השנתי של חברת המחקר גרטנר: רק 1% מהארגונים הגדולים מיישמים כיום טכ’ Blockchain; רק 8% מהמנמ”רים מדווחים על התנסות פעילה או תכנון לקראת אימוץ בלוקצ’יין; 77% מהמנמ”רים אמרו כי אין להם ו/או לארגון שלהם עניין בטכ’ זו.

■ דיווחים: סוכני ה- FBI שהיו בתצפית בעת אירוע פשיעה הכולל בני ערובה, ‘הותקפו’ בידי קבוצת רחפנים בטיסה נמוכה  שהסתירו מהם את המתרחש ובעקבות כך להתחמקות העבריינים מהמקום.

APP ANNIE: ההוצאות הצרכניות על יישומונים יגדלו מ- 106.4 מיליארד דולר בסוף 2018 ל- 156.5 מיליארד דולר ב- 2022; מרבית הגידול תמשיך להגיע מאסיה/פאסיפיק; התחזית הקודמת של החברה הייתה להוצאות של 110 מיליארד דולר בסוף שנה זו.

Digitimes Research: מכירות הסמרטפונים בסין ברבע הראשון של 2018 ירדו ב- 34%(-) לעומת הרבע שקדם לו (הרבע הרביעי של 2017) ובשיעור של 13.4%(-) לעומת הרבע המקביל בשנה הקודמת (הרבע הראשון של 2017), לפחות מ- 90 מיליון יחידות.

Digitimes Research: כ- 50% מהסמרטפונים החדשים שיושקו בסין עד סוף שנת 2018 [לרבות בידי 4 היצרנים המובילים Huawei/Xiaomi Technology/Oppo/Vivo] יכללו יישומוני בינה מלאכותית (AI).

Digitimes Research: ברבע השני של 2018 צפוייה ירידה של 5.3%(-) במכירות ה- Notebook העולמיות.

■ Susan Wojcicki מנכ”לית YouTube: לחברה 1.8 מיליארד משתמשים רשומים הצופים בסרטונים מידי חודש; הנתון אינו כולל את אלה שצופים מבלי להירשם.

אימרקטר: יותר מרבע (337 מיליון) מאוכלוסיית הודו תהיה השנה בעלת סמרטפונים, שיעור גידול של 15.6%.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: ירידה של 7% במכירות מחשבי הלוח  העולמיות ברבע הראשון של 2018 ל- 39 מיליון יחידות;

■ חברת המחקר IDC: ירידה של 7% במכירות הטבלטים העולמיות ברבע הראשון של 2018 ל- 31.7 מיליון יחידות.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ שני מכרזים חדשים של משרד האוצר/אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון המתפרסמים היום (9.5): הזמנה להציע הצעות למתן שירותי ביקורת בתחום טכ’ מידע בגופים מוסדיים והזמנה להציע הצעות למתן שירותי בדיקות רקע לנותני שירותים פיננסיים.

■ מכרז חדש של משרד האוצר/החשכ”ל המתפרסם היום (9.5): מכרז פומבי לניהול פרוייקטים והטמעת מע’ מידע לתמיכה בתהליכי עבודה בתחום השכר והגמלאות במשרדי הממשלה.