סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 13 באפריל 2018)

08:46 13.04.2018

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ חברת בזק בהודעה לבורסה ולרשות לניירות ערך: “בהתייחס לפרסום בתקשורת מיום 11.4.2018 לפיו, בין היתר, ביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק  אינו עומד כרגע על הפרק – החברה מבקשת להבהיר כי היא לא קיבלה כל הודעה פורמלית או אחרת בדבר שינוי מדיניות משרד התקשורת בנושא ביטול ההפרדה המבנית, וכי למיטב הבנת החברה, מבירור שערכה, אין שינוי במדיניות המשרד וכי פעילות המשרד בנושא נמשכת”.

■ נתי טוקר בדה מארקר: שר התקשורת איוב קרא עומד למנות את תא”ל נתי כהן, קצין קשר ראשי הפורש, לתפקיד מנכ”ל משרד התקשורת; בנציבות שירות המדינה ובלשכת היועמ”ש מעכבים את המינוי, בין השאר בשל המשך השעייתו בשכר של שלמה פילבר.

■ למחוזי מרכז בלוד הוגשה היום (8.4) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של שלושה תובעים נגד חברת Facebook Inc ונגד חברת Facebook Ireland; טרם פורסם כתב הטענות המלא של התביעה, שהיא על סכום כולל של 100 מיליון ש”ח; ב- 25.3 בא כוח התובעים הגיש בשם זוג אחר תביעה ייצוגית ראשונה בארץ נגד פייסבוק בנושא קיימברידג’ אנליטיקה.

■ ערעור עתירה מינהלית של הוט מערכות תקשורת בע”מ והוט טלקום שותפות מוגבלת נגד משרד התקשורת והממונה על חופש המידע במשרד מוניר קזמל יידון בבית-המשפט העליון רק לקראת סוף שנת 2018; העתירה במקור הייתה נגד החלטת קזמל למסור לצד שלישי (ד”ר הראל פרימק, שהגיש בקשתו במארס 2016) “מידע בדבר רשימת היישובים שאליהם לא מגיעים שידורי העותרות”.

■ למחוזי מרכז הוגשה (12.4) תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת Samsung Electronics  וסאני תקשורת סלולרית בשם כל מי שרכש מכשיר Galaxy S9  או Galaxy S9 Plus “ובו תקלה שיש בה כדי להשפיע על יכולת המכשיר לקיים שיחות באופן תקין”; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים (לשעבר, רמו”ט) קיימה הליך פיקוח בחברת אריאל בונוס בע”מ לבירור אמיתות תצהיר ביעור מידע שמקורו במאגר המידע “תרבות נשים בעסקים” של חברת דאטה רינגס בע”מ; בחיפוש שנערך במשרדי החברה נמצא כי החברה לא ביערה, והחזיקה ועשתה שימוש במידע בלתי חוקי שמקורו במאגר חברת דאטה רינגס. כמו כן נמצא כי החברה מחזיקה במידע שמקורו בעותק לא חוקי של מרשם האוכלוסין ונגזרות של פנקס הבוחרים. במערכות המידע של החברה נתגלו מאגרים הכוללים מיליוני רשומות של אזרחי המדינה ובהן מידע רגיש (מספר תעודת זהות, תאריך לידה, שם משפחה ושם פרטי, שמות הורים, כתובת מדויקת וכיו”ב).

מערך הסייבר הלאומי: אותרה פגיעות קריטית במוצר של חברת סייבר ארק תוכנה בע”מ בשם Enterprise Password Vault, EPV, ברכיב האחראי לממשק מבוסס Web עבור המוצר בשם Password Vault Web Access. המוצר אחראי על אחסון מאובטח של נתוני הזדהות (Credentials). הפגיעות היא באפליקציית Web המשמשת ממשק לכספות האחסון של נתוני הגישה. הגישה בממשק זה נעשית באמצעות Authentication Tokens אשר אינם מוגנים כראוי ועלולים לאפשר לתוקף מניפולציה שלהם והרצת קוד מרחוק על השרת. מומלץ לבחון גרסה מעודכנת בהקדם ולהתקינה.

■ דו”ח חדש של גרטנר המתפרסם היום (9.4): הוצאות טכ’ המידע העולמיות יגדלו ב- 6.2% ב- 2018 ל- 3.7 טריליון דולר; שיעור הגידול השנתי הגבוה ביותר מאז 2007; ‘עשוי להיות סימן למחזור חדש של גידול IT’.

■ חברת המחקר גרטנר: ירידה של 1.4%(-) במכירות המחשבים בעולם ברבע הראשון של השנה הנוכחית, ל- 61.7 מיליון יחידות; הרבעון ה- 14 ברציפות של ירידות (מאז הרבע השני של 2012); חברת HP המובילה עם נתח שוק של 20.8% ואחריה Lenovo עם 20% ו- Dell עם נתח של 16%,  שלושתן יחדיו – נתח משותף של 56.8% מכלל השוק.

■ חברת המחקר IDC: המכירות של מחשבים מסורתיים [נייחים, ניידים ותחנות עבודה] ברבע הראשון של 2018 הסתכמו ב- 60.4 מיליון יחידות, גידול של 0.0% לעומת הרבע הראשון של 2017; התחזית הקודמת הייתה לירידה של 1.5%(-) במכירות; רבעון שלישי ברציפות שהמכירות כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל שנה קודם לכן.

■ דו”ח The 2018 Verizon Data Breach Investigation Report שפורסם היום: כופרה [Ransomware] היא עדיין איום אבטחת הסייבר המוביל; התקפות הכופרה הכפילו עצמן מאז 2017; מוכוונות כיום נגד מערכות עסקיות קריטיות.

■ דו”ח חדש של גרטנר המתפרסם היום (9.4): הגידול הרב ביותר ב- 2018 יהיה בתחום התוכנה הארגונית [Enterprise Software], גידול בשיעור של 11.1%, ואחריה תחום שירותי ה- IT עם גידול של 7.4% וגידול של 6.6% בתחום המכשירים [Devices; מחשבים אישיים, מחשבי לוח (טבלטים) וטלפונים ניידים] ל- 706 מיליארד דולר. בתחום שירותי תקשורת [Communications Services] צפוי גידול של 4.3%.

■ חברת הפרייבט אקוויטי ממוקדת הטכנולוגיה Francisco Partners רוכשת את חברת פיתרונות התשלומים האלקטרוניים Verifone תמורת 3.4 מיליארד דולר; העיסקה תושלם ברבע השלישי של 2018.

■ חברת App Annie: גידול של 22% בהכנסות יישומונים ברבע הראשון של 2018 ל- 18.4 מיליארד דולר; גידול של יותר מ- 10% בהורדות של iOS/Google Play  יחדיו ל- 27.5 מיליארד; ארה”ב, רוסיה ותורכיה חוו של שיעורי הגידול הגדולים ביותר בנתחי השוק שלהן לגבי הורדות iOS; הודו, אינדונסיה וברזיל חוו של שיעורי הגידול הגדולים ביותר בנתחי השוק שלהן לגבי הורדות Google Play .

גרטנר: שוק התוכנה הגדול ביותר ב- 2017 היה “ניהול קשרי לקוחות” [Customer Relationship Management, CRM] וב- 2018 הוא יהיה שוק התוכנה בעל הגידול המהיר ביותר; אשתקד ההכנסות מ- CRM היו גדולות מהכנסות מערכות ניהול מסדי נתונים [Database Management Systems, DBMSs] (או 39.5 מיליארד דולר לעומת 36.8 מיליארד דולר, בהתאמה).

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז של רשות התקשוב הממשלתי המתפרסם היום (12.4): מכרז מסגרת לבחירת ספקים לאספקת ותחזוקת מוצרי תקשורת ואבטחת מידע.

■ מכרז של משרד המשפטים המתפרסם היום (12.4): מכרז  להספקת שירותי תחזוקה ושירותי מומחה למוצרים מתוצרת חברת Check Point Software Technologies.

כאן – תאגיד השידור הישראלי:  דרוש/ה: מומחה/ית טכנולוגיות.

■ חברת דואר ישראל מפרסמת מכרז פומבי לתפקיד סמנכ”ל/ית חדשנות ופיתוח עסקי.