סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 5 באוגוסט 2016)

17:28 05.08.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ משרד התיירות סיים לאחרונה פרוייקט שדרוג רחב היקף ב- Datacenter ובתשתיות התקשורת שלו.

■   וועדת החוץ והביטחון של הכנסת קובעת בדו”ח: רשות הסייבר הלאומית צריכה להיות הגורם האחראי על הגנת הסייבר בישראל.

■  שר הפנים – לאחר התייעצות עם שרי המשפטים והאוצר – מבקש מהכנסת להכניס 2 תיקונים בצו הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (תקופת מבחן); הבקשה תידון ב- 1.8.2016 ואחריה יהיה דיון בדיווח התקופתי על תקופת המבחן עפ”י הצו; הדיון יהיה במסגרת הוועדה המשותפת לוועדת חוקה, חוק ומשפט, ועדת הפנים והגנת הסביבה וועדת המדע והטכנולוגיה.

■  עו”ד נירה לאמעי רכלבסקי, היועצת המשפטית בכנסת לוועדה המשותפת לביומטריה [וועדת חוקה, ועדת הפנים וועדת המדע והטכ’]: ב-  26.7.16 נודע לצוות הוועדה כי הדיווח התקופתי לגבי התנהלות תקופת המבחן (הפיילוט) לתקופה דצמבר 2015 – יוני 2016 — אשר נמסר לוועדה כי יונח על שולחנה במהלך חודש יולי —  לא יוגש עד למועד קיום הישיבה.

■ עו”ד נירה לאמעי רכלבסקי, היועצת המשפטית בכנסת לוועדה המשותפת לביומטריה: בתום השנתיים הראשונות של תוכנית המבחן, עם הכניסה לתקופת ה”הארכה”, הרשות לניהול המאגר הביומטרי אינה מבצעת בדיקות לחלופות לקיום  מאגר ביומטרי כמתחייב עפ”י חוק; הרשות טענה כי בדיקות אלה הסתיימו עם תום שתי שנות תכנית הפיילוט המחויבות על פי חוק.

■ עו”ד נירה לאמעי רכלבסקי, היועצת המשפטית בכנסת לוועדה המשותפת לביומטריה: בסוף חודש יוני 2017 תסתיים בהכרח תקופת המבחן לגבי נחיצות קיומו והפעלתו של מאגר ביומטרי ושר הפנים יצטרך לקבל החלטה לגבי יישומו; אם לא תתקבל הכרעה כאמור, יימחק המאגר שבו נתוני זיהוי ביומטריים של אזרחים שהתנדבו להשתתף בתכנית המבחן ולקבל תעודת זהות ודרכון ביומטריים.

■ סטרטג’י אנליטיקס: ברבע השני של 2016 נמכרו 46.7 מיליון טבלטים; ירידה של 8%(-) לעומת השנה הקודמת וללא שינוי מהרבע הראשון השנה ; מחיר המכירה הממוצע גדל (בתוך שנה) ב- 9%; מכירות ה- iPad רשמו רבעון עשירי ברציפות של ירידות (בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת).

■ אדוארד סנודן מבקר את וויקיליקס על האופן בו פירסמו את כמויות המידע העצומות לגבי המפלגה הדמוקרטית וזאת ללא כל אצירה (Curation) של החומר: “דמוקרטיזציה של מידע מעולם לא הייתה חיונית יותר ו- WikiLeaks מסייעת בכך אולם העויינות שלהם כלפי אצירה כלשהי היא טעות”.

■ שיעורי צפייה שפירסמה חב’ המדידה Nielsen: כ- 29.8 מיליון איש צפו בטלוויזיה בהילרי קלינטון כשקיבלה על עצמה את המינוי למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה”ב לעומת 32.2 מיליון שצפוי בנאומו של דונלד טראמפ כמועמד המפלגה הרפובליקנית; להוציא את נאומה של קלינטון, ב- 3 הימים הראשונים שלה וועידת הדמוק’ נצפתה יותר מאשר הוועידה הרפובליקנית.

■ חב’ IBM צפוייה לחנוך בספטמבר (במסגרת IBM Global Financing) את אחד מיישומי ה- Blockchain המסחריים הגדולים ביותר הקיימים עד כה.

■ חב’ המחקר Counterpoint Research: מכירות הסמרטפונים בהודו ברבע השני של 2016 גדלו ב- 15% לעומת גידול עולמי של 3% באותה תקופה; עיקר הגידול נובע מגידול של 264% במכירות LTE smartphones.

■ בנק Barclays הבריטי מוותר על סיסמאות גישה ומאמץ טכ’ זיהוי קולי [Voice Recognition] בשירותי הבנקאות הטלפונית שלו; לדברי הבנק, יש יותר ממאה מאפיינים שונים בקולו של אדם; הדבר ישפר את האבטחה.

■ דיווח: האקרים סיניים פרצו ביום שישי (29.7.2016) למערכות המידע של שני שדות תעופה בהאנוי וב- Ho Chi Minh City  בויאטנם; שיבשו פעילות המערכות השונות ופירסמו בהן דברים בגנות ויאטנם והפיליפינים.

■ חב’ המחקר IDC: ירידה של 12.3%(-) במכירות הטבלטים העולמיות ברבע השני של 2016 ל- 38.7 מיליון יחידות; AppleA מובילה למרות ירידה שנתית של 9.2%(-) במכירותיה; Samsung שנייה למרות ירידה שנתית של 24.5%(-) במכירות; Huawei רביעית עם גידול שנתי של 71% ו- Amazon.com  חמישית עם גידול שנתי של 1,208.9%.

■  21.13% מהשוק העולמי של מערכות הפעלה מותקנות הם Windows 10 , שנה אחת לאחר תחילת שיווקה; מע’ ההפעלה הפופולרית ביותר היא Windows 7 עם נתח של 47.01%, לפי נתוני Netmarketshare.

■ דו”ח Kaspersky Lab  על התקפות Botnet DDoS  ברבע השני של 2016: גידול במשך ההתקפות, גידול בהתקפות לינוקס וגידול משמעותי על משאבים הממוקמים בשרתים סיניים; ברזיל, איטליה וישראל בין המדינות המובילות באירוח שרתי Comand & Control (C&C).

■ גרטנר: שוק שירותי מרכזי הנתונים העולמי יסתכם ב- 147 מיליארד דולר ב- 2016 (כולל 38 מיליארד דולר משירותי ענן) כשהנתח של צפון אמריקה הוא 61 מיליארד דולר (שמתוכם 23 מיליארד דולר על שירותי אירוח); חב’ IBM מובילה את ריבוע הקסם של שירותי התשתיות ומיקור-חוץ של מרכזי נתונים בצ. אמריקה ואחריה חב’ CSC, חב’ HPE וחב’ Tata Consulting Services.

■ דו”ח של חב’ האבטחה Fortinet שיתפרסם בקרוב: בחודשים האחרונים יצרו פושעי סייבר בברזיל אלפי דומיינים ושרתים זדוניים לקראתRio 2016 Olympics ; בחודשים אפריל-יוני נרשם גידול של 83% במס’ ה- URLs הזדוניים בברזיל [לעומת שיעור גידול של 16% בעולם כולו].

■ שיעור חדירת ה- Mobile Broadband במדינות החברות ב- OECD הגיע ל- 90.3%, יותר מתשעה מנויי אינטרנט אלחוטי במהירות גבוהה על כל עשרה תושבים; גידול שנתי לעומת 81.6% לפני שנה; ישראל במקום ה- 28 מתוך 35 מדינות.

■ חב’ המחקר IDC: ירידה של 32.9%(-) במכירות הסמרטפונים בברזיל ברבע הראשון של 2016; מכשירים זולים יותר מהווים כיום אופציה אטרקטיבית יותר.

■ אינטל הכריזה על ריקול מלא (Recall) של שעוני הכושר Basis Peak fitness watch שלה; מזהירה את הצרכנים: השעונים החכמים הללו עלולים להתחמם ולגרום לכוויות למשתמשים.

■ סכנה להתנתקות של ונצואלה האינטרנט: בשל המצב הכלכלי הקשה, מחסור בכסף גורם לכך ששירותי טלקום ואינטרנט אינם עוד ברי-השגה למרבית האזרחים במדינה ואלה שכן יכולים לשלם מקבלים רמה שירות גרועה ביותר.

■ נתונים של  China Internet Network Information Center, CNNIC: מספר משתמשי האינטרנט בסין הגיע ביוני ל- 710 מיליון איש, גידול של 3.1% לעומת חצי שנה קודם לכן.

■ דו”ח של Telecommunications Carrier Association,TCA ביפן: מס’ מנויי הסלולר במדינה בסוף יוני 2016 הגיע ל- 157.5 מיליון איש לעומת 151.4 מיליון בסוף דצמבר 2015; מס’ מנויי פס-רחב נייד הגיע ל- 19.8 מיליון איש.

■ וול סטריט ג’ורנל: חב’ שירותי ענן Rackspace Hosting  צפוייה להימכר לחברת פרייבט אקוויטי, שנתיים לאחר שהכריזה שהיא שוקלת צעד כזה לאור תחרות גוברת בשוק; מנהלת מו”מ עם חברה אחת או שתיים והעיסקה צפוייה להיסגר בתוך כשבוע; לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר.

■  Consumer Technology Association, CTA: היקף ההוצאות על מוצרי ואביזרי טכנולוגיה שיירכשו לרגל החזרה ללימודים [back-to-school] בארה”ב השנה יסתכם ב- 18.5 מיליארד דולר, גידול של 6.2% לעומת אותה תקופה אשתקד; המוצר המוביל – זיכרון נייד (71%); לדברי National Retail Federation, כלל הוצאות החזרה ללימודים במוסדות החינוך ובקולג’ים יסתכמו השנה ב- 75.8 מיליארד דולר לעומת 68 מיליארד אשתקד.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ דואר ישראל מפרסם מכרז חדש [מס’ 122597] בנושא “מערכת שליחים ופלטפורמה בענן לפיתוח והפעלת יישומי CRM ומערכות תפעול”; מכרז זה מחליף מכרז בדיוק באותו נושא [מס’ מכרז 121150] שפורסם ב- 6.7.2016 [ו- Read IT Now היה הראשון לדווח עליו].

משרד ראש הממשלה/מערך הסייבר הלאומי + היח’ להגנת הסייבר בממשלה (יה”ב): מכרז לשירותי ייעוץ בתחום הגנת הסייבר.

■ הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: מכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחום מערכות מידע.

■ הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: מכרז לניהול תוכן והפעלת ערוצים במרחב הדיגיטלי.

■ דואר ישראל מפרסם מכרז חדש [מס’ 122597] בנושא “מערכת שליחים ופלטפורמה בענן לפיתוח והפעלת יישומי CRM ומערכות תפעול”; מכרז זה מחליף מכרז בדיוק באותו נושא [מס’ מכרז 121150] שפורסם ב- 6.7.2016 [ו- Read IT Now היה הראשון לדווח עליו].

■ מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש)/מינהל אזרחי איו”ש/יחידת קמ”ט תקשורת: מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום בידוק, רישוי וניהול של בקשות של ציוד אלקטרוני וציוד תקשורת ובתחום מע’ מידע אשר מגיעות למשרד קמ”ט תקשורת.

■ רשות המים: מכרז לליווי וועדת ההיגוי למחשוב ולוועדות המשנה שלה במסגרת תהליך היישום של תכנית האב למחשוב.

■ המוסד לביטוח לאומי: מכרז לאספקה, הקמה, תחזוקה והטמעה של תשתיות וירטואליזציה לתחנות עבודה ולשרתים ושירותים מקצועיים נלווים (לרבות: תכנון מפורט, התקנה, הקמת המערכת, הטמעה, שירותי אחריות ותחזוקת תוכנה, הדרכה, תיעוד, תמיכה טכנית, שעות עבודה, שירותי מומחה, הרחבות ואופציות שונות).