סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 22 ביולי 2016)

17:21 22.07.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Read IT Now או Read IT Later?

ב- 17.7.2016 בשעה 10:03 פורסמה ב’אנשים ומחשבים’ ידיעה “בלעדית לאנשים ומחשבים” שכותרתה “הדואר יוצא למכרז ענק להקמת CRM בענן.

אלא שידיעה על אותו מכרז בדיוק פורסמה ב- Read IT Now ב- 8.7.2016 בשעה 17:35 תחת הכותרת “דואר ישראל: מכרז למערכת שליחים ופלטפורמה בענן לפיתוח והפעלת יישומי CRM ומערכות תפעול“.

אמת, הידיעה ב’אנשים ומחשבים’ היא ידיעה מורחבת ומתבססת על מידע נוסף שהתקבל מדואר ישראל אך ודאי שלא מדובר בידיעה “בלעדית” שלהם.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ תביעה (ובקשה להכירה כתובענה ייצוגית בהיקף 20 מיליון ש”ח) נגד Waze Mobile: “מפנה את המשתמש למסלול הכולל מעבר בכביש אגרה וזאת גם במקום בו האפליקציה איתרה מסלול נסיעה חלופי (…) המהווה מסלול מהיר/קצר יותר מהמסלול שנבחר”.

■ חברת Microsoft אומרת עתה כי יידרש זמן רב יותר ממה שהעריכה [השנה הפיסקלית 2018] עד שיהיו 1 מיליארד משתמשים חודשיים ב- Windows 10.

■ המיליונר יזם האינטרנט הגרמני Thomas Wagner  נהרג בהתרסקות מטוסו בסלובניה בדרכו מאיטליה לליפציג ועימו עוד 3 הרוגים ובהם הטייס; הקים את חב’ האינטרנט Unister [המעסיקה 1,200 עובדים] ומספר פורטלים מקוונים.

■ הסנטור האמריקניEdward Markey  במכתב גלוי ל- Facebook ול- Instagram: אל תאפשרו עוד מכירת כלי נשק ותחמושת באמצעות הפלטפורמות שלכם.

■ חברת Facebook: היעדר כשרונות זמינים פוגע ביכולתנו להגדיל את הגיוון האנושי בקרב עובדי החברה; מ- 2014 מפרסמות חברות אמריקניות את המצב  בנושא אצלן בשל קריאות רבות לשקיפות ולמדידת ההתקדמות.

■ סקר בארה”ב: שיעורי השימור של Pokémon Go  כפולים מהממוצע; הגידול בהכנסות כפול מהשיעור הממוצע; 26 מיליון אמריקנים משחקים במשחק הנייד, נתון “חסר תקדים”.

■ אימפרבה [Imperva] הישראלית: האקרים מנצלים פרצות באלפי אתרים לגיטימיים כדי לקדם הדירוג של אתרי לקוחותיהם במנועי חיפוש וזאת כשהם משתמשים ב- bot nets וב- SQL Injection.

■ Bloomberg New Energy Finance: ההשקעות באנרגיות נקיות ברבע השני של 2016 הסתכמו ב- 61.5 מיליארד דולר; גידול לעומת הרבע הראשון אך ירידה של 32%(-) לעומת הרבע השני של 2015.

■ דיווח: מימשל אובמה עובד על שורת הסכמים על ממשלות זרות שיאפשרו להן להציג לחב’ טכ’ אמריקניות צווים לחיפוש מיילים ולהאזנות; ההסכם הראשון הוא עם בריטניה.

■ סקר של העיתון Frankfurter Allgemeine : שלושים החברות הגרמניות המובילות מעסיקות רק 54 פליטים כש- 50 מהם מועסקים ע”י הדואר הגרמני; ביוני היו 665,000 מישרות לא מאויישות במשק הגרמני; גרמניה קלטה אשתקד יותר מ- 1 מיליון מהגרים.

■ דירוג European Innovation Scoreboard של הנציבות האירופית: שבדיה היא המדינה החדשנית ביותר ביבשת ואחריה דנמרק, פינלנד, גרמניה והולנד.

■ יותר מ- 90 מהחברות הגדולות ביותר בארה”ב יפרסמו השבוע את התוצאות הרבעוניות שלהן; הרבע השני של 2016 צפוי להיות הרבעון הרביעי ברציפות של ירידות בהכנסות החברות; יותר מ- 80% מהחברות ברשימת ה- S&P 500  פירסמו אזהרות רווח לגבי הרבע השני של השנה.

■ ועדת הגנת הפרטיות של לשכת עורכי-הדין: “יש לקדם חקיקה אשר תגשר על הפער הניכר שנפער בין ההתקדמות הטכנולוגית לבין החקיקה הקיימת ותיתן מענה לאתגרים שמציבים רשת האינטרנט והטלפונים החכמים לזכות לפרטיות”.

■ אושרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק התרת מסחר עם בני העם הכורדי: “מוצע לתקן את המצב הקיים, ולהחריג את בני העם הכורדי כך שלא יוגדרו כאויבים רק בשל העובדה כי חיים ללא ריבונות במדינות אויבות לישראל, ולהחריג את השטחים המוחזקים על ידי בני העם הכורדי מההגדרה של ארץ אויב (…) הצעת חוק זו עתידה להיות אבן חשובה בביסוס היחסים עם בני העם הכורדי, ותיצור לנו בני ברית במדינות אויב בהן אין בנמצא שותפים רבים”.

■ מנמ”ר ועידת הרפובליקנים Republican National Convention [שתבחר את דונלנד טראמפ כמועמד לנשיאות מטעם ה- GOP] אינו צופה גידול בהתקפות הסייבר על הועידה בהשוואה לועידות קודמות; חב’ אבטחת המידע הישראלית ForeScout מסייעת בניטור פעילות חשודה.

■ חברת Uber הגיעה ליעד של 2 מיליארד הסעות ברחבי העולם לאחר שבסוף 2015 הגיעה ליעד של 1 מיליארד הסעות; מבצעת בממוצע 5.5 מיליון הסעות ביום או 230,000 הסעות בשעה.

■ שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית Bitkom: הכנסות ה- ICT של המדינות באיחוד האירופי יגדלו ב- 2016 ב- 0.7% ל- 686 מיליארד אירו (לעומת 2.9% ב- 2015) ובעולם כולו ב- 1.8% ל- 3.1 טריליון אירו; צפוייה ירידה של 0.5%(-) בבריטניה ו- 1.1%(-) ביוון לעומת גידול קל באיטליה, פורטוגל וספרד.

■ דו”ח השקיפות של Google:  במחצית השנייה של 2015 הוגשו לחברה 40,677 בקשות לנתוני משתמשים הנוגעות ל- 81,311 חשבונות משתמשים, גידול של 18% לגבי מס’ המשתמשים הקשורים לבקשות; מישראל הוגשו 122 בקשות, ב- 54% מהמקרים נופק מידע כלשהו ע”י גוגל.

■ ראש הממשלה החדשה של בריטניה Theresa May  תקיים ברביעי (20.7.2016) את ביקורה הראשון מחוץ למדינה” תיפגש בברלין עם הקנצלרית Angela Merkel  לדיון בנושא עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי Brexit ולאחר מכן תיפגש בפאריס עם הנושא Francois Hollande לדיון בנושא הברקזיט והטרור.

■ יותר מ- 90 מהחברות הגדולות ביותר בארה”ב יפרסמו השבוע את התוצאות הרבעוניות שלהן; הרבע השני של 2016 צפוי להיות הרבעון הרביעי ברציפות של ירידות בהכנסות החברות; יותר מ- 80% מהחברות ברשימת ה- S&P 500  פירסמו אזהרות רווח לגבי הרבע השני של השנה; מורגן סטנלי: לא צפוייה עליית הריבית בארה”ב השנה או ב- 2017.

■ וול סטריט ג’ורנל: הצרכנים בבריטניה מקטינים הוצאותיהם בעקבות תוצאות ההצבעה במשאל העם ב- 23.6.2016 בדבר יציאה מהאיחוד האירופי [Brexit], ירידת בערך הליש”ט והדאגות ליציבות הכלכלית של המדינה; נתונים שפירסמו British Retail Consortium וחברת מחקרי הקמעונאות Springboard: ירידה של 2.8%(-) בביקורי הצרכנים בחנויות ביוני השנה לעומת 6/2015, הירידה הכי גדולה יותר משנתיים.

■ דו”ח חדש של CB Insights/KPMG: גידול של 3% בהשקעות הון סיכון ברבע השני של 2016 ל- 27.4 מיליארד דולר; ירידה במספר העסקות ל- 1,886, הנתון הנמוך ביותר מאז הרבע השני של שנת 2013 וירידה של 6%(-) לעומת הרבע הראשון של שנת 2016.

■ סקר של חב’ האבטחה Tripwire: מקצועני אבטחת מידע אינם מודאגים שהבחירות לנשיאות בארה”ב יהיו בעלות השפעה על תחום אבטחת הסייבר העולמי; חל גידול בהתקפות הסייבר על המפלגות והמועמדים במהלך הבחירות המקדימות.

■ מחקר Future Workforce Study של Dell/Intel ב- 10 מדינות ו- 7 תעשיות: יותר מ- 50% מהעובדים מצפים לעבוד ב”משרד חכם” ב- 5 השנים הקרובות; בקרב מרבית העובדים: הטכ’ תגרום לכך ששיחות פנים-אל-פנים יהיו מיותרות; יותר מ- 80% מבני דור ה- millennials אומרים שרמת הטכנולוגיה במקום עבודה תהיה בעלת השפעה אם יסכימו לעבוד בו.

■  מחקר Digital Transformation Security  של Dell ב- 10 מדינות: צוותי אבטחה יכולים לאפשר יוזמות טרנספורמציה דיגיטלית בצורה טובה יותר אם ישולבו בתכנון העסקי כבר בשלב מוקדם של הפרוייקט; הרוב המכריע של הנשאלים משקיעים בטכ’ דיגיטליות (לרבות מובייל, יישומוני ענן, תשתיות ענן ו- IoT) לטרנספורמציה של העסקים.

■ סקר של Ponemon Institute/BrandProtect: התקפות סייבר חיצוניות עולות לארגונים 3.5 מיליון דולר לשנה; ב- 79%  אין אסטרטגיות מקיפות להתמודדות עם הסיכונים הללו.

■ בפעם השלישית בברזיל: השופטת Daniela Barbosa Assunção de Souza הורתה לחב’ הסלולר לחסום את WhatsApp עד ש- Facebook תשתף פעולה עם השלטונות ותסיר הצפנה של ההודעות במסגרת חקירה פלילית; במדינה כ- 100 מיליון משתמשי ווטסאפ; חב’ הסלולר צפויות לקנס יומי של 15,300 דולר אם לא יצייתו ויחסמו; לווטסאפ ולפייסבוק אין היכולת הטכ’ להסיר את ההצפנה מההודעות המוצפנות.

■ בעלי המניות של EMC אישרו היום (19.7.2016) את המיזוג עם Dell, המיזוג הגדול ביותר במגזר הטכ’, בהיקף 60 מיליארד דולר; החברה הממוזגת תיקרא Dell Technologies.

■ העיתון הכלכלי Dagens Industri: בעלי המניות הראשיים של Ericsson רוצים מנכ”ל חדש במקום Hans Vestberg המכהן בשל הירידה במכירות החברה ומצבה הכלכלי; קשיים באיתור מחליף הולם אשר מוכן לקבל את התפקיד.

■ John Chen מנכ”ל Blackberry משמיע ביקורת על עמדת Apple מבלי לנקוב בשמה [“החברה האחרת שאף היא נושאת של פרי”] בנושא הצפנת המכשירים: ‘לכל חברה מחוייבות אזרחית בסיסית’; ‘אם העולם בסכנה, אנו חייבים לסייע’.

■ אתר האינטרנט של הקונגרס האמריקני הושבת למשך שלושה ימים  בעקבות התקפת מניעת שירות מבוזרת [Distributed Denial-of-Service, DDoS] מתמשכת; גם ספריית הקונגרס (Library of Congress, בכתובת loc.gov)  וה- US Copyright Office  (בכתובת copyright.gov) נפגעו; ברביעי אחה”צ (שעון ישראל) חזרו לפעול כרגיל.

■ דו”ח של Imperva/Incapsula: חברות מתקשות לגייס מהנדסי רשתות בעלי התמחות וניסיון בטיפול והתמודדות עם התקפות מניעת שירות מבוזרות [Distributed Denial-of-Service, DDoS].

■ חב’ המחקר IDC: לראשונה, ירידה במכירות השעונים החכמים (Smartwatches); ברבע השני – ירידה של 32%(-); חב’ Apple ממשיכה להוביל למרות ירידה רבעונית שנתית במכירותיה, היחידה בקרב 5 היצרנים המובילים עם ירידה במכירות.

■ בעקבות תלונות כי Windows 10 מפרה את חוק Data Protection Act, קובעת ה-  National Data Protection Commission, CNIL הצרפתית כי מערכת ההפעלה אוגרת כמויות נתונים עצומות על המשתמשים בה; ניתנה ארכה של 3 חודשים להתאים את המערכת לחוק הצרפתי.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משטרת ישראל מפרסמת היום (18.7.2016) קול קורא: שילוב כפתור חירום לפנייה למוקד 100 ביישומים המותקנים בטלפונים סלולריים  הכוללים נתוני מיקום; יאפשר פנייה במצבי חירום את המוקד ישירות מתוך היישום ושידור במקביל של מיקום המכשיר הסלולרי ממנו בוצעה הפנייה.

■ מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה מבקש להתקשר עם אוני’ חיפה במיזם משותף להקמת מרכז מחקר משפטי בתחום הסייבר; היקף כספי: 21 מיליון ₪ שיתחלק שווה בין 2 הגורמים; מטה הסייבר ואוניברסיטת חיפה מצויים בהליך מול הפקולטה למשפטים של האוני’ העברית בי”ם במטרה לשלבה במיזם.

■ משרד הבריאות: פיתרון לניהול תיק רפואי ממוחשב בבתי-החולים [לרבות פיתרונות משלימים ומתמחים, שיפעלו באינטגרציה מלאה לתיק].

■ משרד המשפטים: מכרז למתן שירותי ייעוץ טכנולוגי וקידום פרוייקט “גיידסטאר” [מאגר נתונים אודות ארגוני המגזר השלישי בישראל, המנגיש לציבור ללא תשלום מידע בסיסי ועדכני אודות מלכ”רים בארץ].

■ מכרז חדש של שב”ס שמתפרסם היום (21.7.2016) – בקשה לקבלת מידע (RFI) ליישום מערכת לשליחת מסרונים וניהול סד”כ בארגון: הארגון מעוניין לשדרג את יכולות הפצת ההודעות המבצעיות שלו לסוהרי שב”ס ולוחמיו בטווח זמן קצר בצורה מאורגנת ומהירה; הקמת מערכת בפריסה ארצית שתאפשר שליחת מסרונים לכלל הסגל בשב”ס (כ- 12,000 סוהרים) בו-זמנית כשמערכת זו תופעל מתוך מערכת פנים-ארגונית.