סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 7 באפריל 2017)

15:47 07.04.2017

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ עדכון למבזק קודם: היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מקדמת בשיתוף עם משרד התקשורת הישראלי את הכנסת דור 3 לאיזור יהודה ושומרון בהתאם לחתימת הסכם עקרונות שנחתם בנובמבר 2015. מאז חתימת ההסכם פעלו צוותים משותפים עם הצד הפלסטיני על מנת לקדם את הנושא. אתמול (5.4.2017) נחתם הסכם נוסף פלסטיני-ישראלי במשרד התקשורת בתל אביב. החתומים על ההסכם הם נתי שוברט סמנכ”ל בכיר לניהול ספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת הישראלי וסלימאן זהרי סגן שר התקשורת ברשות הפלסטינית.

■ דיווח: ישראל והרשות הפלסטינית חתמו ברביעי על הסכם שיאפשר לחב’ הסלולר הפלסטיניות הפעלת דור שלישי (3G); על ההסכם חתמו Suleiman al-Zuheiri סגן שר התקשורת הפלסטיני ונציג משרד התקשורת הישראלי.

■ דיווח: התביעה הציבורית של הרשות הפלסטינית הודיעה היום (חמישי, 6.4) כי בתוך שבועיים תתחיל לנקוט צעדים משפטיים נגד כל פלסטיני שימכור או יחזיק בכרטיסי סים של חברות סלולר ישראליות; כרטיסי הסים הללו נתפסים כ”כרטיסים לא-חוקיים” וכי מכירה/רכישה שלהפ מנוגדת לחוק הפלסטיני.

■ גרטנר: ההוצאות של משתמשי-הקצה על מכשירים [PCs, סלולר ו- Ultramobiles] יסתכמו ב- 2017 בכ- 600 מיליארד דולר במונחים דולריים עכשוויים; הנתח של ההוצאות על טלפונים ניידים יגיע ל- 67% מתוך סכום זה; לא יהיה השנה גידול בכמויות המכשירים הנמכרים; מחיר המכירה הממוצע [average selling price, ASP] יגדל ב- 2% בעיקר בשל המשך הגידול במחירי הרכיבים.

■ חב’ ALSO השווייצרית הודיעה על שותפות אסטרטגית עם בזק בינלאומי: שירותי ענן Software as a Service, SaaS/Infrastructure as a Service, IaaS יוצעו ללקוחות SMB ואנטרפרייז של בזק בינ”ל בארץ; ה- Also Cloud Marketplace Platform as a Service, PaaS יהיה זמין לשותפי הערוצים של בזק בינ”ל.

■ בית-המשפט העליון הוציא צו על תנאי המורה לנציבות שב”ס, למנהל מרכז השהייה בחולות ולרשות האוכלוסין בשאלה מדוע לא ייפתחו בחולות כיתות מחשב שיכללו קשר אינטרנט.

■ מחקר של Seagate/IDC: צפוי גידול של פי עשרה בכמות הנתונים העולמית עד שנת 2025 לעומת המצב כיום; תגיע ל- 163ZB; מרבית הנתונים ייוצרו וינוהלו ע”י ארגונים גדולים.

■ Kaspersky Lab: פושעי סייבר מתעלמים מיחידים/משתמשים פרטיים, התקפות הכופרה [Ransomware] המוכוונות מתמקדות כיום בעסקים.

■ דו”ח של BAE Systems/PwC: האקרים סיניים תוקפים ספקי IT צד ג’ [גורמי מיקור-חוץ המנהלים את פעילויות ה- IT עבור חברות שונות] כדי לגנוב מידע; קבוצת ההאקרים APT10 אחראית לקמפיין ריגול סייבר עולמי.

■ חב’ Intel הודיעה על השלמת העיסקה עם TPG לפיצול עסקי McAfee מ- Intel Security ועתה תפעל מקאפי שחברה עצמאית; אשתקד מכרה אינטל 51% ממקאפי מ- TPG תמורת 3.1 מיליארד דולר.

■ שני דו”חות של Oracle: לביומטריה יהיה תפקיד חשוב בתחומי התיירות והמסעדנות; צרכנים מוכנים להשתמש בטכנולוגיות חדשות [לרבות ביומטריה כמו זיהוי קולי] כל עוד הם ישלטו על ההתנסות שלהם; על המשתמשים לוודא כי הם מיישמים מיכון המלווה עם שירות אישי.

■ סקר חדש של IBM Institute for Business Value, IBV: האכזבה הדיגיטלית – יש פער ונתק בין החברות לבין הצרכנים בכל הקשור להתנסות ולחוויית הלקוח [Customer Experience, CX]; “חברות בכל התעשיות והמגזרים השיקו יוזמות דיגיטליות לשיפור חוויית  הלקוח אולם לא כל הלקוחות נלהבים לגבי הדיגיטל; חברות המצפות שלקוחות ינהרו לנקודות המפגש הדיגיטליות שהן השיקו עבורם – מסכנות את השקעותיהן”.

■ שש-עשרה שנים לאחר אסון התאומים ופיגועי הטרור של ה- 11/9, ממשלת ארה”ב העניקה לחב’ AT&T Inc סכום של 6.5 מיליארד דולר ותדרי תקשורת להקמת רשת פס-רחב ארצית המיועדת לכוחות ההצלה, ‘המגיבים הראשונים’ [for first responders]; ההחלטה על הקמת הרשת היא אחת מההמלצות של הוועדה הרשמית שחקרה את האירועים.

■ במטרה למנוע התקפות סייבר על מרכזי 911 ברחבי ארה”ב, חב’ Apple כללה במסגרת שדרוג תוכנת ה- iOS של ה- iPhone; נקודת התורפה נחשפה באוקטובר האחרון כשהתברר שבן 18 מאריזונה תכנן קוד שיגרום לאייפונים לחייג שוב ושוב למוקדי 911.

■ רשות התעופה בשווייץ [Swiss Federal Office for Civil Aviation, FOCA] העניקה היתר ליצרנית הרחפנים  Matternet  להעביר דגימות דם ותוצאות מעבדה וחבילות קטנות באמצעות רחפנים בין בתי חולים בעיר לוגאנו בדרום המדינה; ההעברות יבוצעו באמצעות הדואר השוויצרי.

■ צבא גרמניה יחנוך השבוע פיקוד סייבר; זאת במסגרת הניסיונות לחזק את ההגנות המקוונות  שעה שסוכנויות הביון הגרמניות מזהירות מפני ניסיונות פגיעת סייבר מצד רוסיה.

■ לראשונה (מאז הונפקה ב- 1991) ירידה שנתית בהכנסות של יצרנית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם, חב’ Foxconn Technology Group , המשמשת כספקית של חב’ Apple; הסיבה: ירידה חדה במכירות iPhone.

■ בתוך קצת יותר מחודש הוגשו 3 תביעות נפרדות (ובקשות להכיר בהן כתובענות ייצוגיות) נגד חב’ רונלייט דיגיטל ונגד LG הדרום קוריאנית: שתיים מהתביעות (הראשונה והשלישית שהוגשו בידי אותם עו”ד אך בשם תובעים אחרים ובהפרש זמנים) עוסקות במכשיר LG G5 ואילו תביעה שלישי עוסקת במכשיר V10.

■ הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ 012 סמייל טלקום: אינה מקיימת לכאורה את חוק הגנת הצרכן לגבי פיצוי לקוחות במקרה של איחור ביקור טכנאי במעון הלקוח או תיאום מראש עם הלקוח לגבי מועד ביקור ומסרבת לפצות את הלקוחות כפי שקבע החוק.

■ לבית-המשפט המחוזי בירושלים הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט נט שירותי אינטרנט בשם “כל הצרכנים שחוו בעייה במשלוח מייל ובאינטרנט בשל תקלה”.

■ פרס IBM Ph.D Fellowship לדוקטורנטית חגית גרושקא-כהן מאוני’ בן-גוריון בנגב עבור עבודת מחקר חדשנית בתחום ההגנה על בסיסי נתונים ממתקפת סייבר; המחקר נערך במרכז המצוינות סייבר של IBM באוני’ בן-גוריון; המחקר מתמקד בשימוש באלגוריתמי למידה מתקדמים לצורך קביעת מדיניות לבקרה ופיקוח על פעולות המתבצעות בידי משתמשים על מערכות בסיסי נתונים.

■ מחקר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב: ניתן לשחזר את נתיב הנהיגה של נהג רכב (מבלי לדעת את יעדו) ע”י ניתוח של נתוני מערכת כבישים (UBI) המרכזת מידע של מערכת שירותי בידור, מערכת ניווט ועוד.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד החינוך: מכרז להקמת ותפעול מינהלת תמיכה ושרותי תמיכה משלימה במערכת החינוך.

■ מכרז חדש של בנק ישראל: מכרז פומבי לבקרת פרוייקטים טכנולוגיים.

■ חברת החשמל לישראל (חח”י): שני מכרזים חדשים העוסקים בשדרוג הגנת הסייבר.

■ חברת החשמל לישראל (חח”י): מכרז למערכת לניהול ידע במערך השירות.

■ חברת החשמל לישראל (חח”י): מכרז לשירותי ידע ומידע בנושאים פיננסיים, טכנולוגיים ורגולטוריים למנהלים בחברה.