סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 31 בדצמבר 2016)

18:43 31.12.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ דיווח: הרשות הפלסטינית האריכה ב- 20 שנים נוספות את הרישיונות (נייחים/ניידים) של חברת PalTel תמורת 290 מיליון דולר.

בשני (2.1.2017) בוועדת הכלכלה: דיון בנושא ההפרדה התאגידית בבזק.

בית-המשפט העליון (בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים) דחה היום (28.12.2016) שתי בקשות ערעורים על פס”ד המחוזי (המחלקה הכלכלית) בת”א [בו נדחו בקשות המערערים לאישור תביעה נגזרת בשמה של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ]; בין 27 המשיבים: שאול אלוביץ, אור אלוביץ וחברת בזק; פסק 60,000 ₪ שכ”ט; פסק הדין משתרע על 139 עמודים.

נשיאות הכנסת אישרה היום (26.12) הצעה ל”דיון מהיר” בוועדת הכלכלה בנושא “החלטת משרד התקשורת על ביטול ההפרדה התאגידית בבזק” [שהוגשה ע”י הח”כים זהבה גלאון, מיקי רוזנטל, עליזה לביא, רועי פולקמן ואוסאמה סעדי].

במסגרת העברות סוף שנה, ועדת הכספים אישרה הבוקר (א’, 25.12) העברת 3.1 מיליארד ₪; בין ההעברות: סכום של 81.77 מיליון ₪ ליישום תכניות העבודה בתחום החינוך הדיגיטלי ב- 2016; סכום של  54.86 מיליון ₪ למימוש תכניות העבודה של המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’; סכום של 24  מיליון ₪ למשרד התיירות הכולל בין היתר תפעול ואחזקה של פרוייקט מערך דיגיטלי לתייר כולל אפליקציה לתייר, מאגר מידע ולשכה וירטואלית.

חוקר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב פיתח מכשיר “ינשוף” וירטואלי [Virtual Breathalyzer]; כל טלפון חכם או אביזר חכם יכול לקבוע אם בעליו עבר את הגבול המותר לנהיגה לאחר שתיית משקה אלכוהולי

■ טראמפ ב- 29.12: חב’ התקשורת האמריקנית Sprint מחזירה 5,000 מישרות לארה”ב; ספרינט: מרבית המישרות יהיו בתחומי המכירות והקונטקט סנטר שנוהלו עד כה במדינות אחרות; בסוף 2015 היו לחברה 30,000 עובדים.

■ מינהל התרופות והמזון האמריקני [US Food and Drug Administration, FDA] פירסם את ה- Postmarket Management of Cybersecurity in Medical Devices: סידרת הנחיות אבטחה למניעת האקינג על קוצבי לב ומכשור רפואי אחר ושמירה על ביטחונם ופרטיותם של המטופלים.

■ דו”ח שנתי של Flurry Analytics [בבעלות Yahoo]: החברות Apple ו- Samsung החמיצו את הזדמנויות המכירות בתקופת חגי סוף השנה האזרחית [במונחי הפעלת מכשירים חדשים בתקופה זו]; למרות הריקול של Galaxy Note 7 חב’ Samsung שמרה על מעמדה ו- Apple לא מימשה את היתרון שלה במכשירים חדשים.

■ וושינגטון פוסט: מימשל אובמה קרוב להודיע על צעדי הענישה שינקוט נגד הרוסים שינקוט נגד הרוסים (לרבות עיצומים כלכליים וגינוי דיפלומטי כצעדים גלויים ופעילות חשאית של מבצעי סייבר נגדיים) בשל התערבותם בקמפיין לנשיאות ארה”ב באמצעות האקינג.

תחזיות 2017: פורסטר ריסרץ’ מקטינה התחזית להוצאות ה- IT האמריקניות לשנה האזרחית הקרובה: תיכננה בהנחה שקלינטון תיבחר ועתה נאלצת לעדכן עם זכיית טראמפ; לעומת הערכה לגידול של 5.1% (שהשמיעה לפני הבחירות) היא צופה עתה גידול בשיעור של 4.3%.

פורסטר ריסרץ’: חברות אמריקניות והמימשל האמריקני יוציאו 1.49 טריליון דולר על סחורות, שירותים וכוח אדם בתחום הטכנולוגיה בשנת 2017 לעומת היקף של 1.44 טריליון דולר בשנת 2016.

■ John Brennan ראש ה- Central Intelligence Agency, CIA מזהיר בראיון ל- National Public Radio, NRP את ממשלת ארה”ב לגבי ענישת רוסיה בעקבות טענות האקינג רוסי שפגע בתהליך הבחירות לנשיאות: “איני חושב שאנו צריכים להשתמש באותן טכניקות וטקטיקות שאויבינו משתמשים בהן”.

■ סטרטג’י אנליטיקס: מספר הסמרטפונים בשימוש בעולם יגדל ב- 2017 ב- 11% (לעומת 2016); בשנת 2016 כולה יהיו בעולם 3 מיליארד משתמשים ובשנת 2019 יגיע מספרם לארבעה מיליארד; ברבע השלישי של 2016 חלה ירידה של פחות מ- 1%(-) הכנסות הסמרטפונים העולמיות; יותר ממחצית ההכנסות העולמיות היו של אפל (המובילה בהכנסות) וסמסונג (השנייה בהכנסות) יחדיו.

סטרטג’י אנליטיקס: ברבע השלישי של 2016: מכירות הסמרטפונים העסקיים הסתכמו ב- 112.2 מיליון יחידות ומכירות הטבלטים העסקיים הסתכמו ב- 16.8 מיליון יחידות.

סטרטג’י אנליטיקס: 78% מרכישות הסמרטפונים ב- 2017 יהיו של משתמשים שישדרגו/יחליפו מכשירים קיימים שלהם; ב- 2013 – לראשונה – מספר משדרגי הסמרטפונים עלה על מספר הרוכשים סמרטפונים בפעם הראשונה.

סטרטג’י אנליטיקס: מספר משתמשי הסמרטפונים יגדל ב- 58% בשנים 2016-2022; מקרב אוכלוסיית העולם, 44% ישתמשו בסמרטפונים ב- 2017 לעומת 39% ב- 2016.

■ דיווח: אותם האקרים שפרצו ל- Democratic National Committee, DNC מוקדם יותר השנה (במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה”ב) הצליחו גם לפרוץ ליחידות לוחמות של צבא אוקראינה (הנמצאת בסכסוך מתמשך עם רוסיה).

■ דיווח: ארה”ב [באמצעות U.S. Customs and Border Protection שבמשרד לביטחון הפנים (Department of Homeland Security, DHS)] אוספת מידע מהמדיה החברתית לגבי מבקרים בתחומה.

■ משרד נציב המסחר האמריקני [Office of the United States Trade Representative, USTR] צירף את זירת המסחר האלקטרוני Taobao  של חברת Alibaba Group   הסינית לרשימת ה- Counterfeiter Watchlist שלה [רשימת שווקים ידועים לשימצה בהם נמכרים מוצרים מזוייפים].

■ דיווח: מנהל מוצר ב- Google תובע את חברת Google בגין הסכמים, מדינויות ופרקטיקות סודיים (ואולי אף בניגוד לחוק) המגבילים את עובדי החברה, שהמוטו שלה הוא “Don’t be evil”.

אימרקטר מעדכנת כלפי מטה משמעותית את התחזית שלה לגבי מכשור לביש [Wearables] בארה”ב: להוציא את ההתלהבות של המאמצים הראשונים [early adopters], המכשירים לא זכו עד כה בשיעור אימוץ נרחב.

■ זרוע המימון של Volkswagen AG הגרמנית רוכשת את חב’ התשלומים במובייל PayByPhone הקנדית (לתשלום עבור דמי חנייה); זו השקעה נוספת של פולקסוואגן בתחום המובייל.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד המשפטים פירסם מכרז בינמשרדי לתפקיד מרכז/ת בכיר/ה (אבטחת מידע) שירכז את נושא אבטחת המידע במערכות המידע הממוחשבות בכל יחידות המשרד; נדרשים ידע של שתי שפות תכנות לפחות וידע או ניסיון בתחום אבטחת מידע; מועד ההגשה האחרון: 1.1.2017.

מכרז פומבי חדש של משרד המשפטים/הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו”ט) לתפקיד ממונה משפטי/ת (משפט וטכנולוגיה); מועד הגשה אחרון: 29.12.2016.

מכרז פומבי של המשרד לשיוויון חברתי/מטה ‘ישראל דיגיטלית’ לתפקיד מנהל/ת תחום בכיר(יישום וקשרי חוץ) [לניהול קשרי התעשייה של המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’ עם תעשיית ההייטק הישראלית (חברות בינלאומיות, חברות הזנק, מאיצים, הון סיכון); הובלת שיתופי פעולה ופרויקטים רב מגזריים, חיזוק קשרי הגומלין והעמקת חילופי הידע; ניהול ממשקים עם ארגונים בינלאומיים ובהם האו”ם, האיחוד האירופי, ה- OECD וה- D5].  מועד הגשה אחרון: 25.12.2016.

■ בנק ישראל: מכרז פומבי ממוכן לרכישה של מוצרים לניהול הדפסה מאובטחת מתוצרת חברת אי פייפר ותחזוקתם

מכרז חדש של משרד התיירות המתפרסם היום (26.12): מכרז להפקה ולפיתוח של קורסים מקוונים [הקורסים המקוונים יהיו בחלקם זמינים לכל דורש באתר המשרד, ובחלקם לשימוש עובדי המשרד באתר פנימי. התוכן האמור ישמש גורמים שונים ובהם אנשי המקצוע בענף התיירות, עובדי המשרד, תיירים וכד’].

מכרז חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס) המתפרסם היום (26.12): מכרז לייעוץ בתחום אבטחת מידע.

מ”י מפרסמת הבוקר (ב’ 26.12) קול קורא בנושא כפתור חירום לפנייה למוקד 100: המשטרה מעוניינת לקיים שת”פ בנושא יישומים המותקנים בטלפונים סלולריים הכוללים מיקום במטרה לאפשר למשתמשים לפנות במצב חירום אל מוקד 100; קול קורא בנושא זה פורסם ע”י המשטרה בחודש יולי השנה.

מכרז חדש של משרד הרווחה המתפרסם היום (28.12): מכרז לרכש, יישום ותחזוקת מערכת גיבוי/שחזור בפלטפורמת ה- OPEN.