סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 9 בדצמבר 2016)

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ לביהמ”ש המחוזי מרכז הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) של קטינה ושל אביה נגד Facebook Ireland: “פייסבוק מפרה באופן בוטה את דיני הגנת הפרטיות והפרסום הישראליים, העוסקים במידע ובנתונים רגישים לגבי קטינים המשתמשים בשירותיה”; החברה “משתמשת באופן לא חוקי בנתוניהם האישיים של קטינים אלו ומאפשרת במחדליה הצגת פרסומות בעלות תוכן לא ראוי למשתמשים אלו”.

■ ועדת הכלכלה אישרה הערב (6.12) את הרפורמה להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווית; היו”ר איתן כבל: “עשינו מלחמת עולם כדי להביא תחרות והורדת מחירים לצרכן”; הוט תוכל להיכנס לתשתיות בזק ב-1 באוקטובר 2017 ושרי התקשורת והאוצר יצטרכו לקבוע מחיר חדש לשימוש בתשתיות עד 1 באפריל 2018. אם לא יקבעו מחיר עד אז יצטרכו השרים להגיע לוועדת הכלכלה כל 4 חודשים ולדווח על הסיבה לכך.

■ פקיד קישור פלסטיני לסוכנות הידיעות Ma’an: לאחר איסור בן חמישה חודשים על כניסת חבילות לרצועה, ישראל מאפשרת שוב משלוחי חבילות לרצועת עזה מיום א’ (4.12); האיסור הוטל לאחר שנטען כי בחבילות שנשלחו לרצועה נמצאו חומרים העלולים לשמש למטרות צבאיות; דובר מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ”ש) אישר למען את נכונות המידע וטען כי לעומת איסור החבילות, העברת מכתבים לרצועה נמשכה כל העת.

■ פייננשל טיימס: בעקבות ההצלחה של Pokémon GO [יישומון Augmented Reality, AR ], חב’ Sony מתכוונת באביב הבא להציע מקצת מהכותרים הפופולריים ביותר של ה- PlayStation שלה על גבי סמרטפונים; מקווה לנגוס נתח שוק משוק המשחקים הניידים העולמי המוערך ב- 35 מיליארד דולרים.

■ פורסמה רשימת ה- Best Places to Work 2017 של חברת Glassdoor: במקום הראשון – Facebook; בשני – Google; בחמישי – LinkedIn; בשישי – Adobe; בשמיני – SAP; בעשירי – Salesforce; במקום ה- 18 ממוקמת Apple, אחריה – Microsoft ואת הרשימה סוגרת חב’ Texas Instruments  במקום ה- 20.

■ בצל הבחירות לנשיאות באוסטריה ביום ראשון (4.12): העיתון האוסטרי Oesterreich פירסם  ביום רביעי האחרון ידיעה בעמודו הראשון שכותרתה “חולל בית-הקברות היהודי בוינה”, כותרת המשנה אמרה “צלבי קרס בבית-הקברות המרכזי” ונכלל בידיעה תצלום של מצבות יהודיות עליהן רוססו סימני צלב קרס ו- SS; במדיה החברתית נטען כי מדובר בחילול מצבות יהודיות בעיר Freudental בגרמניה בשנת 2007.

■ וועדת המשנה (של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת) לענייני איו”ש תקיים בראשון (4.12.2016) דיון המשך ומעקב בנושא הכיסוי הסלולרי באיזורי יהודה ושומרון [דיונים שבעבר דווחו כאן באתר].

■ דיווח: Ginni Rometty מנכ”לית IBM מצטרפת לצוות של 16 אנשי עסקים מובילים שייעצו לנשיא הנבחר דונלד טראמפ בנושא מניעת מישרות מארה”ב למדינות אחרות; בעת הקמפיין שלו תקף טראמפ את יבמ שהיא גורמת להוצאת מישרות מארה”ב בשל ייצור מקצת ממוצריה מחוץ לגבולות המדינה.

■ דיווח ב- Politico: הנשיא הנבחר של ארה”ב דונלד טראמפ צפוי להיפגש ב- 14.12 במגדלי טראמפ בניו יורק עם קבוצה של מנהלי היי-טק מובילים; טרם ידוע מי הוזמן ומה יהיו הנושאים שיידונו ביניהם; בעת קמפיין הבחירות הביע הרוב המכריע של תעשיית הטכ’ האמריקנית תמיכה בהילרי קלינטון.

■ דיווח: הנשיא הנבחר של ארה”ב דונלד טראמפ פיטר את Michael G. Flynn Jr. חבר בצוות המעבר שלו וזאת בשל ציוצים של חדשות שקריות לגבי המפלגה הדמוקרטית והילרי קלינטון.

■ היועץ המשפטי הראשי של Microsoft: הנציבות האירופית אישרה את מיזוג Microsoft-LinkedIn בהיקף 26.2 מיליארד דולר.

■ היעד של Google: אנרגיה מתחדשת ברמה של 100% בכל מרכזי הנתונים שלה ב- 2017.

■ סין – המובילה העולמית בהתקנות אנרגיה סולרית; יפן שנייה וארה”ב שלישית; מיסוי מופחת ממשיך להניע את הגידול בשוק העולמי; היעד של Google: אנרגיה מתחדשת ברמה של 100% בכל מרכזי הנתונים שלה ב- 2017.

■ Janco Associates חב’ מחקרי שוק העבודה ב- IT: הגידול במישרות IT בשנת 2016 – הנמוך ביותר זה שלוש שנים; מס’ המישרות שנוצרו השנה [69,100 עד כה] צפוי להיות פחות ממחצית מאשר בתקופה המקבילה ב- 2014 [שמספרן הגיע אז ל- 112,800].

■ Kaspersky Lab: עסקים קטנים [עד 50 עובדים] ממעיטים בערך סכנת איומי הסייבר בעקבות התנהגות לא-אחראית של עובדיהם שמובילה לכשלי אבטחה; ארגונים גדולים מקדישים יותר תשומת-לב לסיכון זה.

■ NBC News: ג’ו ביידן סגן נשיא ארה”ב אמר לקבוצה קטנה של עיתונאים בשני (5.12) כי הוא שוקל להתמודד על הנשיאות ב- 2020; מקורב שלו רכש כמה שמות מתחם (ובהם הדומיין draftbiden2020.com, הדומיין biden2020.net  והדומיין runjoerun2020.com).

■ Janco Associates חב’ מחקרי שוק העבודה ב- IT: הגידול במישרות IT בשנת 2016 – הנמוך ביותר זה שלוש שנים; מס’ המישרות שנוצרו השנה [69,100 עד כה] צפוי להיות פחות ממחצית מאשר בתקופה המקבילה ב- 2014 [שמספרן הגיע אז ל- 112,800].

■ Trivago – אתר השוואות המחירים לבתי-מלון ונסיעות – עומדת בפני הנפקה ציבורית ראשונה בארה”ב ומצפה למחיר מנייה של 13-15 דולרים או 428 מיליון דולר שווי כולל; החברה הגרמנית בשמה הרשמי Travel B.V. תשנה את שמה הרשמי לטריואגו עוד לפני השלמת ההנפקה מאוחר יותר החודש; ל- Expedia  יש נתח בבעלות על החברה.

■ חב’ Facebook, חב’ Microsoft, חב’ YouTube וחב’ Twitter ישתפו פעולה ביניהן להסרת “תוכן טרוריסטי” מהשירותים שלהן.

■ דיווח: מנהל לשעבר במפעלFoxconn  הטאיוואני מואשם בגניבת 5,700 מכשירי iPhones בשנים 2013-2014 ובמכירתם תמורת 1.5 מיליון דולר; צפוי ל- 10 שנות מאסר.

■ צרפתי נשפט לשנתיים מאסר בשל ביקורים חוזרים ונשנים באתרים התומכים בדאעש; משטרת צרפת: אין סימנים כי התכוון לבצע פעילות טרור; טען כי ביקר באתרים כדי להבין ההבדלים בין איסלאם “אמיתי” ל”שקרי”.

■ דו”ח השקיפות החצי-שנתי של Apple למחצית הראשונה של 2016: המימשל האמריקני רוצה יותר ויותר מידע על לקוחות החברה; קיבלה 4,822 דרישות למידע לגבי 10,260 מכשירים, גידול של 26%; נאלצה להיענות לכשלושה-רבעים מהדרישות הללו; בנוסף קיבלה עוד 1,363 בקשות למידע מרשויות אמריקניות שונות; מישראל הגיעה בקשה אחת של רשות אכיפת חוק אך לא נענתה ע”י החברה.

■ וול סטריט ג’ורנל: רגולטורי התעופה בארה”ב שוקלים לאפשר ניהול שיחות בסלולר בזמן טיסות בשנים הקרובות; חב’ התעופה יהיו אלה שיחליטו האם לספק השירות; ההצעה תחייב חברות תעופה וסוכני נסיעות לדווח לנוסעים אם קיימת זמינות של שיחות קוליות בזמן הטיסות.

■ גרטנר: ארגונים הוציאו בממוצע 5.6% מכלל תקציב ה- IT שלהם על אבטחת IT וניהול סיכונים; הוצאות אבטחת IT נעות בין כ- 1% ל- 13% מתקציבי ה- IT והן אינדיקטור שגוי לגבי מצב האבטחה של כל חברה בהשוואה לחברות האחרות באותו ענף.

■ פייננשל טיימס: בעקבות ההצלחה של Pokémon GO [יישומון Augmented Reality, AR ], חב’ Sony מתכוונת באביב הבא להציע מקצת מהכותרים הפופולריים ביותר של ה- PlayStation שלה על גבי סמרטפונים; מקווה לנגוס נתח שוק משוק המשחקים הניידים העולמי המוערך ב- 35 מיליארד דולרים.

■ חב’ המחקר IDC: ירידה של 12%(-) במכירות הטבלטים העולמיות ב- 2016 ל- 182.3 מיליון יחידות; השוק יחזור לגדול בצורה ברורה ב- 2018.

■ “טעות אנוש” בארגון השיטור האירופי EUROPOL גרמה לפרסום באינטרנט של 700 עמודי חקירה חסויים מתיקי פשיעה חמורים ו- 54 תיקי חקירה משמעותיים.

■שר התקשורת הלבנוני: כל המדינה תהיה מרושתת בסיבים אופטיים בשנת 2020; פרישת סיבים אופטיים כבר מבוצעת בערים הגדולות; 85% מהאוכלוסייה הלבנונית תהיה ‘מכוסה’ בסיבים אופטיים עד סוף 2017.

■ נגיד הבנק המרכזי של לבנון: המדינה תמשיך להילחם בפשיעת סייבר; המאבק למען אבטחה דיגיטלית יסייע לכך; הפרלמנט הלבנוני אישר אשתקד מס’ חוקים נגד הלבנת הון, מימון טרור  ובענייני הצהרות הון ואמנות בינלאומיות.

■ מחקר חדש של גוף המחקר הגדול ביותר באירלנד Economic and Social Research Institute’ : הקידום לכלכלה האירית כתוצאה ממעבר של עסקים מבריטניה לאירלנד בעקבות ה- Brexit לא יקזז את ההשלכות השליליות של הברקזיט על הייצוא ופעילות אחרת של המדינה.

■ חב’ המחקר IDC: ברבע השלישי של 2016 חל גידול של 3.1% בשוק המכשור הלביש ל- 23 מיליון יחידות; 85% מהרכישות הן של מה שמוגדר כ- Basic wearables ובעיקר צמידי כושר [fitness bands] וחוו גידול דו-ספרתי.

■ חב’ המחקר IDC: מכירות המחשבים האישיים ברבע השלישי של 2016 בברזיל: ירידה של 35%(-) לעומת הרבע השלישי של 2015 וירידה של 11%(-) לעומת הרבע השני של 2016; ירידה של 4%(-) במחירי המכירה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

■ המיליארדר המצריNaguib Sawiris  התפטר מתפקידו כמנכ”ל חב’ התקשורת Orascom; סגנו Tamer El-Mahdi  מונה לתפקיד במקומו ויחל לכהן בתפקיד ב- 1.1.2017.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ וועדת המכרזים המשרדית אישרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד האוצר/נציבות מס הכנסה עם 26 שמאים ומהנדסים לטובת הערכת הנזקים לנכסים אשר אירעו במהלך גל השריפות; ההתקשרות (27.11.2016-27.5.2017) בהיקף 4 מיליון ₪ היא “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”.

■ דואר ישראל מבקש להתקשר בפטור ממכרז עם חב’ AOS (איי. או. אס פתרונות משרד מתקדמים בע”מ למתן שירותי דואר היברידי בארץ ובחו”ל).

■ משרד ראש הממשלה מפרסם היום (8.12.2016) מכרז בינמשרדי לתפקיד מנהל/ת אגף בכיר (מימשל זמין). תאריך הגשת מועמדות אחרון: 18.12.2016.

■ מכרז ‘דרושים’ פומבי של משרד התקשורת: ללשכה המשפטית של המשרד בירושלים דרוש/ה מתמחה [התמחות בתחום המנהלי ובתחום המסחרי] למועד מרץ 2018 [מישרה זמנית]. תאריך אחרון להגשת מועמדות: 12/12/2016.

■ מכרז ‘דרושים’ פנימי של משרד התקשורת: מנהל/ת תחום (פיקוח) בתל אביב לניהול תכנון וביצוע פיקוח על ההיבטים הטכנולוגיים הקשורים בפעולות בזק של בעלי רישיון כללי ומיוחד, על פי חוק התקשורת (בזק ושידורים). תאריך אחרון להגשת מועמדות: 12/12/2016.

■מכרז ‘דרושים’ פומבי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ”ס): ראש ענף (תשתית SharePoint) בתחום מאגר נתונים ואינטרנט. תאריך אחרון להגשת מועמדות: 14/12/2016.

■ מכרז ‘דרושים’ פומבי של הכנסת: ראש תחום (עורך אתר האינטרנט בעברית – חדשות) בחטיבת תקשורת וקשרי ציבור, אתר האינטרנט של הכנסת. תאריך אחרון להגשת מועמדות: 19/12/2016.