סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 26 בנובמבר 2016)

06:40 27.11.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

לתשומת-לב קוראי Read IT Now:

אבי וייס עורך האתר “טלקום ניוז” פירסם ב- 22.11.2016 בשעה 18:46 ידיעה שכותרתה “ישראל דורכת במקום ה-30 על פי מדד ITU (ארגון התקשורת של האו”ם) ל-2016“. הידיעה סווגה בכותרת אדומה של “ראשונים לדווח“.

העובדות: בתאריך 22.11.2016 כבר בשעה 10:42 העליתי לחלון המבזקים של אתר זה שני מבזקים לגבי הדו”ח של איגוד התקשורת העולמי [כפי שאפשר לקרוא כן בהמשך אייטם זה]. ידעתי מראש (בעקבות פרסום מוקדם של האיגוד) כי הדו”ח עומד להתפרסם ביום זה ו- Read IT Now היה האתר הראשון בעברית לפרסם לגבי דבר הדו”ח.

אין זו הפעם הראשונה שעורך Telecom News מתהדר בכותרות של “בלעדיות” ו”ראשונים לדווח” לגבי דברים שפורסמו קודם לכן כאן ב”ריד איט נאו”. כבר כתבתי על כך בסידרת שמונה אייטמים תחת הכותרת המשותפת “בשם האג’נדה: אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם“.

כיוון שכך, נראה כי לא יהיה מנוס אלא לחזור ולפרסם כאן אייטמים חדשים נוספים בנושא זה ואני מקווה לעשות זאת בהקדם.

אגב, אם תחפשו את הידיעה עכשיו באתר “טלקום ניוז” אזי היא תופיע תחת הסיווג הצנוע של “חדשות מקומיות”: כן, מ”ראשונים לדווח” היא שינתה את סיווגה אחרי יומיים ל”חדשות מקומיות” (ויש הסבר לכך).

# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #  

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ דו”ח חדש של איגוד התקשורת העולמי (ITU) המתפרסם היום (22.11.2016): דרום קוריאה מובילה את מדד ה- ICT Development Index, IDI (שנה שנייה ברציפות); ישראל במקום ה- 30, כמו בשנת 2015.

■ דו”ח חדש של איגוד התקשורת העולמי (ITU) המתפרסם היום: מס’ מנויי הסלולר כיום הוא כמעט כמו מספר בני האדם בעולם; 95% מאוכלוסיית העולם מתגוררת באיזורים בעלי כיסוי סלולרי; ל- 84% מאוכלוסיית העולם יש כיסוי של רשתות פס-רחב נייד.

■ ד”ר יובל שטייניץ שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ימסור בישיבת הממשלה בראשון (27.11.2016)  סקירה על “ההליך התחרותי לפתיחת הים לחיפושי גז טבעי ונפט במים הכלכליים של ישראל”.

■חברת Adobe מעריכה כי הרכישות המקוונות בחג ההודיה יחצו את רף ה- 2 מיליארד דולר השנה; נכון לחמש אחה”צ (זמן ניו יורק) המכירות הגיעו ל- 1.15 מיליארד דולר, גידול של 13.6% לעומת השנה שעברה; מתוך סכום זה, 448 מיליון דולר ע”י מכשירים ניידים (322 מיליון דולר על סמרטפונים ו- 127 מיליון דולר על טבלטים), גידול של 58.6% לעומת 2015.

■ דיווח: חב’ Samsung הדרום קוריאנית שוקלת למכור את עסקי המחשבים האישיים שלה ל- Lenovo הסינית תמורת כ- 680 מיליון ליש”ט; זאת לאחר שמכרה את עסקי המדפסות שלה ל- HP לפני מס’ חודשים.

■ וול סטריט ג’ורנל: חב’ Avaya שוקלת פנייה לבית-משפט להקפאת הליכים ולהגנה מפני נושים עפ”י chapter 11 וכן למכור את יחידת תוכנות ה- call-center שלה כדי להקטין את חובותיה לאחר שנים של הפסדים.

■ בדיוני וועדת הכלכלה על פרק ה”תקשורת” בהצ”ח תקציב המדינה: אמיר לוי הממונה על התקציבים באוצר: היקף שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית 4 מיליארד ₪; ההכנסה החודשית הממוצעת 230 ₪ לצרכן; 1.5 מיליון משקי-בית מחוברים כש- 90% מהם ל- HOT (שיש לה 816,000 מנויים) או YES  (שיש לה 623,000 מנויים); “שליטה מאוד דומיננטית של שתי החברות”; כ- 100,000 צרכנים לסלקום וכ- 160,000 צרכני עידן +.

■ בדיוני וועדת הכלכלה על פרק ה”תקשורת” בהצ”ח תקציב המדינה: אמיר לוי הממונה על התקציבים באוצר: המדינה מבקשת להאיץ פיתוח תשתיות תקשורת לטובת הגברת התחרות; לבזק נתח של 68.5% בשוק חיבור תשתיות נייחות לבתים; היעדר התחרותיות משפיע על רמת הריווחיות; 96% מהרווחים בשוק התקשורת ב- 2015 היו של בזק.

■ בדיוני וועדת הכלכלה על פרק ה”תקשורת” בהצ”ח תקציב המדינה: חברים בוועדה התרעמו על כך שמנכ”ל משרד התקשורת לא הופיע היום וביום חמישי האחרון לשני הדיונים והמשרד מיוצג ע”י סמנכ”ל אגף בכיר פיקוח ובקרה מימון שמילה.

■ בעידן ה- post-Brexit: ראש ממשלת בריטניה Theresa May מבטיחה להעניק עוד 2 מיליארד ליש”ט לטובת מו”פ כדי ליצור “עתיד חזק” לממלכה המאוחדת; Facebook מודיעה כי תגדיל את כוח העבודה שלה בבריטניה ב- 50%: תגייס עוד 500 עובדים ב- 2017 כשתפתח את משרדיה החדשים בלונדון.

■ מס ההכנסה האמריקני [U.S. Internal Revenue Service] מבקש צו בית-משפט בקליפורניה שיורה לבורסת הביטקוין Coinbase למסור פרטי זהות של משתמשי השירות שלו בארה”ב בשנים 2013-2015 במסגרת חקירה האם משתמשי כסף וירטואלי לא דיווחו על הכנסות מטרנזקציות שבוצעו ע”י ביטקוין.

■ וול סטריט ג’ורנל: ההנפקת הציבורית הראשונה [IPO] של חב’ טכנולוגיה אמריקנית מאז המשבר הפיננסי היא חב’ Ellie Mae יצרנית תוכנת משכנתאות שחוותה גידול בשיעור של 1,271% מאז הונפקה ב- 2011; שיעור טוב יותר מזה של Tesla Motors של Facebook ושל LinkedIn.

■ אימרקטר: השימוש בסמרטפונים ובסלולר משתנה ממדינה למדינה בעולם; הסלולר הפך לאחת מהאמצעים העיקריים לתקשורת בין בני אדם בעולם; 49.7% ממשתמשי הסלולר ישתמשו בסמרטפון לפחות פעם בחודש השנה; השנה יש 4.3 משתמשי סלולר, 58.7% מאוכלוסיית העולם; ב- 2020 יהיו בעולם 4.78 מיליארד משתמשי סלולר.

■ הצרות של Ericsson נמשכות: לאחר פיטורי העובדים, המצב הכספי שלה והחלפת המנכ”לים נטען עתה בתחקיר של הרדיו הציבורי בשבדיה כי בעת שהתחרתה על מכרז טלקום לאומי גדול בקוסטה ריקה ב- 1999 העבירה סכום כסף גדול לחשבון בנק בפנמה שהיה בבעלותו של נשיא קוסטה ריקה דאז.

■ מומחי אבטחת הצבעות (voting security) ועורכי דין מייעצים להילרי קלינטון לדרוש ספירה חוזרת של קולות ב- 3 מדינות (פנסילבניה, וויסקונסין ומישיגן); ספירה חוזרת עשוייה לגרום לשינוי משמעותי בתוצאות הבחירות לנשיאות ארה”ב.

■ הקמבק של Nokia? בתערוכת MWC השנתית בברצלונה שתיערך בפברואר  2017 צפוייה חברת HMD Global (שלאחרונה רכשה את הזכויות לייצור ושיווק של מכשירים ממותגי נוקיה) להציג באירוע מוצרים חדשים “התואמים את הבטחת המותג של נוקיה”.

■ חב’ המחקר IDC: שוקי ה- ICT במזה”ת, תורכיה ואפריקה יגדלו ב- 2017 ב- 3.6% ל- 243 מיליארד דולר לאחר גידול של 1.6% ב- 2016; השווקים המובילים: דרום אפריקה (10.5 מיליארד דולר), ערב הסעודית (7.5 מיליארד דולר), איחוד האמירויות הערביות (6.2 מיליארד דולר) ותורכיה (5.6 מיליארד דולר).

■ דירוג 60 הערים באירופה הטובות ביותר ליזמים דיגיטליים וחברות הזנק: לונדון ראשונה, סטוקהולם שנייה, אמסטרדם שלישית, הלסינקי רביעית, פריז חמישית וברלין שישית.

■ חברת Oracle רוכשת את ספקית שירותי האינטרנט Dyn שהתפרסמה לאחרונה כשהייתה פריצת האקרים אליה שגרמה להשבתת אתרים רבים בעולם.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד החינוך: מכרז לשירותים לביצוע מבחנים ממוחשבים ופריסת מחשבים.

■ משרד הכלכלה: מכרז להקמת מערך אבטחה והגנה חדש למערכות המידע של המשרד.

■ הנהלת בית-המשפט: מכרז לרכישת רכיב HIPS  לשירות האנטי וירוס של הב”ה; מכרז באותו נושא בדיוק פורסם ע”י הב”ה ב- 8.10.2016.

■ בקשה של רשות התקשוב הממשלתי לפטור ממכרז בהתקשרות עם VMware בהיקף 10 מיליון ₪ ל- 3 שנים [תחזוקה, שירותים והרחבה לרישוי הקיים ורישוי חדש].

■ בקשה של משרד התחבורה לפטור ממכרז בהתקשרות עם IBM בהיקף יותר מ- 2.5 מיליון ₪ לשנה [חידוש הסכם שירותי תמיכה לסביבת המחשוב לשנת 2017, תחזוקת חומרה + שירותי תוכנה]

■ הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל: מכרז לקבלת שירותי תפעול ניו מדיה.