סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 18 בנובמבר 2016)

07:16 20.11.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

לתשומת-לב קוראי Read IT Now: עורך האתר “טלקום ניוז” פירסם ברביעי 9.11.2016 בבוקר ידיעה שעסקה בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת אשר נערך ביום שני  7.11.2016. הוא טען כי במהלך הדיון “נחשף הדו”ח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שמצא כי בישראל אין גישה מתכללת לנושא ערים חכמות ואין גורם ממשלתי מוביל“.

העובדות: המסמך של הממ”מ עלה לאתר האינטרנט של הכנסת בשעות הערב של יום ראשון  6.11.2016 וכבר באותו ערב בשעה 21:51 פורסמו עיקריו בידיעה שהעליתי כאן באתר זה.

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ סגן נשיא בית המשפט המחוזי לוד דחה תביעה של פרטנר תקשורת נגד מדינת ישראל להשבת תמלוגים שנגבו ע”י משרד התקשורת בגין הכנסות פרטנר מחלק “משירותי נדידה” בשנים 2006-2013; פרטנר תשלם הוצאות לנתבעת בהיקף 150,000 ₪.

■ בקרוב תשיק רשות התקשוב הממשלתי שירות ראשון מבוסס הזדהות שיאפשר שינוי מען באופן דיגיטלי מהבית, מבלי שהאזרח יידרש להגיע ללשכות משרד הפנים; שירות ראשון מתוך סדרת שירותים מבוססי הזדהות הצפויים בשנים הקרובות ואשר ישנו באופן משמעותי את חוויית השירות הממשלתי.

■ ישראל השתתפה בפורום המדינות הדיגיטליות בקוריאה והציגה בפניו את המדיניות הדיגיטלית הממשלתית.

■ וועדת הכלכלה של הכנסת החלה לדון היום (חמישי, 17.11) בפרק ח’ (תקשורת) מתוך הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2017 ו-2018), בסעיפים בעניין הפרטת מערך הפצת השידורים הקרקעי בטכנולוגיה ספרתית (עידן+), מתן רישיון שידורים לגורם המפעיל והפצת השידורים גם באינטרנט.

■ משרד החינוך מתכוון לשדרג במהלך 2017 את 35 שעוני הנוכחות שלו ביחידותיו ברחבי הארץ לשעונים ביומטריים.

■ העיתון היפני The Nikkei: חב’ Apple ביקשה לבדוק מהיצרנים השותפים שלה לבדוק אפשרות ל’רילוקיישן’ של ייצור האייפונים מאסיה לארה”ב; דונלד טראמפ תקף במהלך מסע הבחירות את אפל על כך שהיא מוציאה מישרות מארה”ב למדינות אחרות.

■ חברת אבטחת הסייבר הישראלית Cyberint: האקרים התפארו ב- Dark Web על הפריצה ל- Tesco Bank  חודשים לפני שהחברה גילתה בשבוע שעבר על גניבת 2.5 מיליון ליש”ט בהתקפה.

■ Ginni Rometty  מנכ”לית IBM העולמית שלחה מכתב פתוח אל נשיא ארה”ב המיועד דונלד טראמפ ובו עצות בנושאי הבריאות, הוצאות תשתיות ונושאים נוספים.

■ חב’ IBM העולמית הכריזה היום (16.11.2016) על השקעה של 200 מיליון דולר; מקימה בקיימברידג’ מסצ’וסטס מטה אבטחה עולמי חדש – Cyber Range פיזי ראשון של התעשייה עבור המגזר המסחרי; מדובר בהרחבה גדולה של יכולות התגובה שלה לאירועי אבטחה; במקביל גם מגדילה את רשת ה- IBM X-Force Command Centers העולמית שלה שכיום מטפלת ביותר מטריליון אירועי אבטחה בחודש.

■ סקר Cyber Resilient Organization  השנתי של Resilient/IBM ושל Ponemon Institute: ארגונים נותרו לא מוכנים להגיב ולהתמודד על התקפות סייבר; ניכרת ב- 2016 ירידה

בכושר ההתאוששות של ארגונים בתחום זה; 66% מהנשאלים אינם בוטחים ביכולת הארגון שלהם להתאושש מהתקפות סייבר.

■ גרטנר: ברבע השלישי של 2016 שלושה יצרני הסמרטפונים הסיניים היו היחידים להגדיל מכירותיהם מקרב חמישה היצרנים המובילים בעולם; גידול של 5.4% במכירות הסמרטפונים בעולם ו- 12.4% בסין לעומת הרבע השלישי ב- 2015; ירידה של 1.3%(-) בכלל מכירות הסלולר; ירידה רבעונית של 14.2%(-) במכירות סמסונג בשל פרשת הסוללות המתפוצצות.

■ דיווח: חב’ Siemens רוכשת את Mentor Graphics האמריקנית תמורת 4.5 מיליארד דולר.

■ חב’ AT&T  אומרת שאירועי הבחירות לנשיאות ארה”ב ב- 8/11 בערב בניו יורק צרכו 1.3 TB ברשת שלה; האירוע של קלינטון – 816 GB של נתונים והאירוע של טראמפ – 528 GB של נתונים.

■ חב’ Pitchbook: למרות שספטמבר היה טוב לתחום ההנפקות הציבוריות הראשונות [IPOs] מסתמן ש- 2016 כולה הייתה בעלת מספר ההנפקות הנמוך ביותר מאז 2009.

■ שופט בסיאטל וושינטגון הורה לחברת Amazon להשיב להורים כסף עבור רכישות שביצעו ילדיהם באמצעות מכשירי Kindle/Android בשנים 2011-2014 ללא הסכמת ההורים; במהל שנת 2017 יבוצע הליך החזרת הכספים.

■ בכנס Web Summit בליסבון פורטוגל: המשקיעים מעריכים שבינה מלאכותית [Artificial Intelligence, AI] תגרום לאובדן מיליוני מישרות; מרביתם מעריכים שה- Brexit יפגע בכלכלה הבריטית ובחברות ההזנק הבריטיות.

■ מחקר באוניברסיטת קליפורניה: ככל שמשקיעים יותר זמן בסמרטפונים במהלך היום, כך נפגעת יותר השינה בלילה הן מבחינת משך השינה והן מבחינת טיב השינה.

■ דו”ח של Interactive Advertising Bureau, IAB/IAB China: ב- 2 הכלכלות החזקות בעולם – בארה”ב ובסין – הגיעו ב- 12 החודשים האחרונים לאימוץ כמעט מלא של מסחר דיגיטלי [מוצרים ושירותים].

■ רגולטור התחרותיות הרוסי FAS פתח בחקירה נגד Microsoft בחשד לניצול-לרעה של מעמדה הדומיננטי בשוק הרוסי בתחום תוכנת אנטי-וירוס; התלונה הוגשה ע”י Kaspersky Lab.

■ מחקר של Microsoft: לסיכונים מקוונים יש בעולם האמיתי השלכות שונות (כמו אובדן האמון באחרים, מניעת שינה, מתח מוגבר וכו’).

■ Kaspersky Lab: ברבע השלישי של 2016 צורפה זדונית [malicious attachments]  גדלה ב- 37% לעומת הרבע השני והגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2014; מרבית הצורפה הזאת הייתה ransomware trojan downloaders; גידול של פי שמונה בהתקפות הכופרה [ransomware] על עסקים קטנים לעומת הרבע השלישי של 2015; מס’ משתמשי האינטרנט שנתקלו ב- encrypting ransomware יותר מהכפיל עצמו.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ אושרה התקשרות הלמ”ס עם חב’ טלקום לרכישת נתוני מספרי טלפון של מנויי הספק המשויכים למספרי תעודות הזהות אותם תעביר הלמ”ס לכ”א מהחברות.

■ משרד האוצר: מכרז לניהול ותחזוקה של מערכות התקשוב בחדרי המחשב של משרד האוצר ומרכב”ה

■ משרד הכלכלה והתעשייה: אגף מערכות המידע של המשרד יעבור להר חוצבים בי”ם; מתפרסם מכרז חדש של המשרד להעברת חדרי מחשב.

■ משרד התקשורת: מכרז לשדרוג מערך אבטחה טכנולוגית באתר המשרד ברח’ יפו 23 בירושלים.

■ הנהלת בתי-המשפט: מכרז לרכישת נתבי תקשורת של חב’ Cisco Systems.