סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 28 באוקטובר 2016)

16:25 28.10.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ ירידה של 30%(-) בהכנסות חב’ Samsung Electronics בעקבות פרשת Galaxy Note 7 ; ההכנסות – 42.03 מיליארד דולר, הרווח התפעולי –  4.6 מיליארד דולר.

■ טבע ויבמ מרחיבות שת”פ לפיתוח תרופות וניהול הטיפול במחלות כרוניות בעזרת מערכת ווטסון.

■ ג’יני רומטי יו”ר מועצת המנהלים, הנשיאה ומנכ”ל IBM ב- WSJDLive 2016 (וועידת הטכ’ של העיתון וול סטריט ג’ורנל הנערכת בקליפורניה): מיליארד איש בעולם ישתמשו בטכ’ Watson באופן כלשהו בתחילת 2018.

■ קנליס: גידול של 6% במכירות הסמרטפונים ברבע השלישי של 2016 ל- 355 מיליון יחידות; סמסונג מובילה את השוק למרות פרשת Galaxy Note 7 כשבמקום השני חב’ Apple. שתי החברות סבלו מירידות במכירות.

■ סטרטג’י אנליטיקס: מכירות הסמרטפונים העולמיות גדלו ב- 6% ברבע השלישי של 2016 ל- 375 מיליון יחידות; שיעור הגידול המהיר ביותר לסמרטפונים זה שנה; סמסונג שמרה על המקום הראשון למרות ירידה במכירות ל- 20.1%, אפל שנייה על נתח של 12.1%.

■ חב’ המחקר IDC: מכירות הסמרטפונים העולמיות גדלו ברבע השלישי של 2016 ב- 5.3% לעומת הרבע השני השנה וב- 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

■ האנליסט Bill Menezes מחב’ המחקר Gartner: “השאלה הגדולה היא כיצד מימשל נשיאותי חדש בארה”ב ינסה להטביע חותמו לגבי עיסקת המיזוג AT&T/Time Warner [בהיקף 85.4 מיליארד דולר]”; “אני מצפה שמי שבסופו של דבר ייבחר יאשר את העיסקה”; “לא אוכל להבין  כיצד לא יאשרו את העיסקה החדשה אם אישרו את עיסקת מאשרים עיסקת Comcast-NBC Universal”.

■ מחקר חדש של Brookings Institution: הנזק הכספי של השבתות האינטרנט ב- 2015 הסתכם ב- 2.4 מיליארד דולר.

■ סקר של חב’ HPE: למרות ההבטחה לאבטחת יישומים משופרת, DevOps אינו ‘מספק את הסחורה’ בשל כמה מכשולים ראשיים; ארגונים רבים המשלבים צוותי פיתוח יישומונים עם צוותי פעילויות מערכות לא מצליחים לשפר את היבטי האבטחה.

■ פייננשל טיימס: אנליסטים מעריכים שחב’ Apple תדווח השבוע על ירידה במכירות ה- iPhone ברבע הרביעי של השנה הפיסקלית שלה לכ- 45 מיליון יחידות [רבעון שלישי ברציפות של ירידה במכירות הרבעוניות למוצר-הדגל]; מדובר בירידה הראשונה במכירות השנתיות [בשיעור של 9%(-) לכ- 211 מיליון יחידות]; האנליסטים חוזים התאוששות במכירות שלפני חג המולד; ב- 2015 חל גידול של 37% במכירות האייפון ל- 231 מיליון יחידות בעיקר בשל ביקושים גדולים ל- iPhone 6 iPhone 6.

■ וול סטריט ג’ורנל: חב’ Apple התעניינה לפני מספר חודשים במיזוג עם  Time Warner; הדיונים לא התקדמו מעבר לשלב הראשוני; בכ”ז, אפל עוקבת מקרוב אחר המו”מ המתקיים עתה עם AT&T .

חברת Intel אינה מתנגדת ש- John McAfee  [מייסד חב’ האבטחה   McAfee שכיום מהווה את חטיבת האבטחה של אינטל Intel Security] ישתמש בשמו בקשר עם עסקיו אך מתנגדת שישתמש בשם ובסימן המסחרי [trademark] באופן העלול לבלבל או להוליך שולל את הצרכנים  או ידלל את ערך המותג.

■ נתונים חדשים של ה- Office for National Statistics בבריטניה: 3.8 מיליון בגירים חוו סוג כלשהו של פשיעת סייבר בשנה שהסתיימה ביוני השנה; 1.6 מיליון מהמקרים היו קשורים להונאות מקוונות לגבי בנקים/כרטיסי אשראי.

■ במסיבת עיתונאים בפריז: תובעים המתמחים בתיקי אנטי-טרור מצרפת, בלגיה, ספרד ומרוקו דורשים לקבל כלים שיאפשרו פיצוח ופענוח מכשירים ותקשורות מוצפנים של גופים איסלמים דוגמת דאעש.

■ מדענים ב- Dartmouth College  וב- University of Manitoba  עובדים על פרוייקט WristWhirl במסגרתו מפרק כף-היד ישמש כמוט היגוי אנושי  [human joystick] ויאפשר שימוש בשעון חכם [Smartwatch] מבלי להזדקק ליד השנייה לשם תפעול השעון.

■ חב’ SAP: מכירות התוכנה בבריטניה היו בעלות שיעור הגידול המהיר ביותר באירופה ברבע השלישי של 2016; חב’ בריטיות מגדילות את ההשקעות בתוכנה לאור תוצאות משאל העם בעד עזיבת האיחוד האירופי (ברקזיט, Brexit).

■ דיווחים: הרגולטורים להגבלים עסקיים באיחוד האירופי בודקים את עיסקת רכישת חב’LinkedIn   בידי חב’ Microsoft  (בהיקף 26 מיליארד דולר) והשפעתה על המתחרות;  בשבוע שעבר שלחה הנציבות האירופית שאלון למס’ חברות וביקשה תגובות שלהן לגבי העיסקה המתוכננת.

■ יצרנית המטוסים והרכבות הקנדית Bombardier מתכננת קיצוץ של 7,500 מישרות; מדובר בגל פיטורים גדול שני שהחברה מבצעת השנה בשל דחייה בהזמנות ממנה.

■ בעוד הקרבות ניטשים במוסול ובמקומות נוספים, חב’ Cisco הכריזה שתסייע להשיב ולבנות-מחדש את ה- Iraqi National Backbone, רשת IP  וסיב אופטי רב-שכבתית המתפרשת על הדרך הקרקעית הארוכה מעיראק לתורכיה; הרשת החדשה היא חלופה לרשתות התת-ימיות הקיימות שחיברו בין אירופה למזה”ת דרך תעלת סואץ או דרך קרן אפריקה; העבודות צפויות להסתיים ב- 3/2017.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ חברת החשמל (חח”י) דחתה בשבועיים את המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד מנהל/ת אגף מערכות מידע ותקשוב. המועד החדש: 14.11.2016 (במקום 30.10.2016).

משרד החינוך: מכרז לאיפיון, הקמה, התקנה, הדרכה והטמעה של אפליקציית תלמידים למובייל.

המועצה להשכלה גבוהה: מכרז לאספקת שירות ותחזוקה של מרכזיית IP מתוצרת AVAYA.