סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 14 באוקטובר 2016)

14:22 14.10.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

■ מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב מרדכי הודיע לחברת תקשורת ישראלית (ששמה לא פורסם) כי בכוונתו להטיל עליה קנס מנהלי משום שניסתה להבריח לעזה ציוד דו-שימושי לרצועת עזה, היכול לסייע גם לטרוריסטים. ישראל צפויה להטיל קנסות של מאות אלפי שקלים על חברות מישראל, שניסו או ינסו להבריח ציוד כזה. לדברי האלוף מרדכי, האחריות אינה נופלת רק על המזמין של הציוד אלא גם על החברה ועל נהגי המשאיות שמובילים את הציוד.

■ בדיווח רשמי ל- SEC: חב’ HP Inc צפוייה לפטר 3,000-4,000 עובדים בשלוש השנים הקרובות; היקף הפיטורים ישתנה ממדינה למדינה; החברה מקווה לחסוך 200-300 מיליון דולר בשנה החל משנת 2020.

■ ל- Pinterest יש כיום 150 מיליון משתמשים פעילים בחודש לעומת 100 מיליון משתמשים פעילים בחודש בספטמבר 2015; החברה קיוותה להגיע ל- 151 מיליון משתמשים פעילים בסוף שנת 2015.

■ וול סטריט ג’ורנל: רשת המרכולים הבריטית  Tesco מוציאה מוצרים של Unilever מאתר המכירות המקוון שלה בשל חילוקי דיעות לגבי מחירים על רקע ההיחלשות המשמעותית של הליש”ט לאחר הצבעת ה- Brexit; יוניליוור דרשה מטסקו להעלות מחירי שורת מוצרים הכוללים לדבריה מרכיבים מיובאים אולם מנכ”ל טסקו (בעצמו במקור מיוניליוור) סירב.

■ חברת המחקר Bloomberg New Energy Finance, BNEF: הרבע השלישי של 2016 היה הגרוע ביותר מאז  2013 להשקעות העולמיות בתחום האנרגיה הנקייה; ההשקעות בטכ’ של אנרגיה מתחדשת ובטכ’ אנרגיה חכמות הסתכמו ב- 42.4 מיליארד דולר.

■ דיגיטיימס ריסרץ’: מכירות הסמרטפונים העולמיות: גידול של 7.2% ב- 2016 ל- 1.42 מיליארד יחידות; גידול של 7% ב- 2016 ל- 1.52 מיליארד יחידות.

■ דו”ח השקיפות החדש של Google למחצית הראשונה של 2016: הבקשות למידע על משתמשים גדל מ- 40,677 במחצית השנייה של 2015 ל- 44,943; ארה”ב מובילה במס’ הבקשות ואחריה גרמניה, צרפת, הודו ובריטניה; ישראל – 173 בקשות ש- 53% מהן נענו בצורה מסויימת; 42 בקשות רשמיות המוגדרות כ- Emergency Disclosure Requests  וקשורות לחיי אדם).

■לאור שינויים ארגוניים בחברה, Zorawar Biri Singh ששימש כ-  Chief Technology Officer, CTO ואחד מראשי תחום מחשוב הענן עוזב את חברת Cisco Systems.

■ ה-Federal Aviation Administration, FAA  מציע להטיל קנס בפעם הרביעית על Amazon.com בשל שינוע חומרים מסוכנים באמצעות מטוסים.

■ חב’ הסייבר הישראלית SafeBreach מפרסמת את ה- Hacker’s Playbook השנתי השני: טוענת שהאקרים משתמשים בטכניקות מקובלות כדי לגנוב נתונים שעה שהחברות שמות מיקוד רב יותר בהתקפות מתוחכמות.

■ חב’ המחקר IDC: ההכנסות העולמיות מטכנולוגיות אבטחה יגדלו מ- 73.7 מיליארד דולר ב- 2016 ל- 101.6 מיליארד דולר ב- 2020.

■ דו”ח חדש של Akamai Technologies: מיליוני מכשירי IoT בעלי default admin settings ניתנים לשימוש כדי לתקוף אתרי מסחר אלקטרוני ואחרים וזאת תוך שימוש ב- credentials שנלקחו בהתקפות האקינג דוגמת זו על Yahoo.

■ חב’ האבטחה Symantec טוענת שיש קבוצת האקרים שנייה שניסתה לפרוץ ל- SWIFT [האגודה העולמית לתקשורת פיננסית בין-בנקאית: המסלקה הבינ”ל באמצעות ה- Swift Interbank Messaging  שלה עובר מידע בין מוסדות פיננסים ובהם בנקים]; בפב’ השנה פורסם דבר קיומה של קבוצת ההאקרים הראשונה.

■ גרטנר: ירידה של 5.7%(-) במכירות המחשבים האישיים בעולם ברבע השלישי של 2016; רבעון שמיני ברציפות של ירידות במכירות (התקופה הממושכת ביותר בהיסטוריית המכירות של PCs).

■ חב’ המחקר IDC: ירידה של 3.9%(-) במכירות המחשבים האישיים בעולם ברבע השלישי של 2016 לכ- 68 מיליון יחידות; המכירות היו יותר טובות מהתחזיות.

■ סמסונג: פרשת ה- Galaxy Note 7 תגרום לירידה של 33% ברווחיה ברבע השלישי, מ- 5.6 מיליארד דולר ל- 4.6 מיליארד דולר; ההכנסות בעקבות כך יירדו ל- 51.8 מיליארד דולר.

■ חב’ Fujitsu מקצצת מישרות בבריטניה, יותר מ- 15% מכוח העבודה שלה במדינה.

■ מנכ”לVerizon Communications  אינו מתכוון לנטוש את עיסקת הרכישה המתוכננת של Yahoo בשל ההאקינג לחברה ב- 2014 אולם הוא בוחן האם הפרשה היא בעלת “ערך משמעותי; רואה ביאהו כ”נכס בעל ערך אמיתי”; ייתכן מו”מ מחודש על היקף העיסקה המקורי של 4.8 מיליארד דולר; לפני מס’ ימים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי ורייזון רוצה “הנחה” של 1 מיליארד דולר בעיסקה בשל ההאקינג.

■ ה-Consumer Product Safety Commission  האמריקני: ההודעה של Samsung לקמעונאים ולחברות הטלקום להפסיק לאלתר מכירות ה- Galaxy Note 7 היא “הצעד הנכון”; על הצרכנים לדרוש החזר כספי.

■ רשות התעופה הפדרלית האמריקנית FAA מרחיבה את הוראותיה לגבי מכשירי Samsung Galaxy Note 7 ומורה לטסים שלא להפעיל את המכשירים ולא להטעין אותם בזמן הטיסות.

■ העיתון The Telegraph הבריטי: על שרי הקבינט בבריטניה נאסר לענוד שעונים חכמים (Smartwatches) במהלך הישיבות מחשש המכשירים אלו עלולים לשמש כמכשירי האזנה בידי גורמים זרים.

■ העיתון Die Zeit  ופלטפורמת החירות הדיגיטלית Netzpolitik.org: משרד הפנים בממשלת גרמניה וה- Federal Office for Information Security, BSI הציעו לבקש מעסקים גרמניים שמומחי ה- IT שלהם יהיו זמינים (ללא תשלום) לטובת הממשלה כדי להיאבק בהתקפות סייבר.

■ באדן וירטמברג [Baden-Württemberg], המדינה השלישית בגודלה בפדרציה של גרמניה, תעניק 12.3 מיליון אירו לסבסוד 30 פרוייקטי פס-רחב; ב- 1.10 הועברה האחריות לפיתוח הפס-הרחב במדינה מה- Ministry for Rural Affairs and Consumer Protection  ל- Ministry of the Interior, Digitisation and Migration ; השר לדיגיטציה: מועצות עירוניות משתמשות במימון בצורה יעילה כש- 1 מכל 3 מועצות מתאמת יישום תשתית דיגיטלית עם עבודות הנדסה אזרחית.

■ Wirtschaftswoche הגרמני: חב’ IBM Germany  שלחה הודעות פיטורים לכ- 600 מעובדיה, בעיקר בעיר הנובר ובמדינת North Rhine Westphalia; לדברי איגוד עובדים מקצועי מדובר בסדרה ראשונה של פיטורים אי-פעם בהיסטוריה של יבמ גרמניה.

■ העיתון Bild הגרמני: שרת החינוך Johanna Wanka  אומרת שגרמניה מפגרת אחרי מדינות אחרות בדיגיטציה של מוסדות החינוך; הממשלה הפדרלית תעניק 5 מיליארד אירו כדי לספק להם פס-רחב  אבל תפקיד המימשל המקומי לספק חינוך דיגיטלי; שרת החינוך תציג ברביעי (12.10) את התוכנית DigitalPaktD לפיה כל 40,000 בתי-הפסר הציבוריים במדינה יקבלו מחשבים ו- Wi-Fi עד שנת 2021.

■ סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית Yonhap: חב’ Samsung Electronics עוצרת זמנית ייצור ה- Galaxy Note 7; חב’ הטלקום האמריקניות AT&T ו- T-Mobile הודיעו על הפסקה זמנית במכירות המכשיר.

■ דו”ח פנימי שהודלף לעיתון De Tijd: משטרת בלגיה החמיצה 13 הזדמנויות (החל מ- 2/2015) לעצור את מי שביצעו בסופו של דבר את הפיגועים הרצחניים בפאריס ב- 11/2015.

■ דיווח: ה- FBI מתקשה שוב לפרוץ למכשיר Apple iPhone נעול, והפעם של Dahir Adan שביצע  מסע הרג בקניון במינסוטה; לא פורסם מהו הדגם של האייפון המדובר ואיזו מערכת הפעלה יש בו.

■ Samsung US  בהודעה רשמית באתר שלה: החברה עובדת בשת”ף עם ה- US Consumer Product Safety Commission, CPSC בחקירת מקרה ההתלקחות במטוס חב’ Southwest Airlines  של מכשיר Galaxy Note 7; טרם ברור אם מדובר במכשיר חלופי או במכשיר מקורי מתחילת הפרשה.

■ בעקבות מקרה ההתלקחות במטוס חב’ Southwest Airlines  של מכשיר Galaxy Note 7 של Samsung, חב’ הטלקום האמריקניות יאפשרו ללקוחות לקבל תחליף במקום המכשיר החלופי שניתן להם.

■ הסנטור הרפובליקני Cory Gardner מקולורדו הגיש הצעת חקיקה, שאם תתקבל, תאפשר למימשל לחקור פושעי סייבר רוסיים ולהענישם בהתאם; “ההתערבות הרוסית בדמוקרטיה האמריקנית היא איום ישיר לתהליך הפוליטי שלנו”.

■ מושל מדינת ניו יורקAndrew Cuomo  במסע”ת בה הציג תוכנית שאפתנית ושנוייה במחלוקת לגבי תחבורה ואיכות הסביבה: תוכנית ה- New York Crossings Project  תכלול טכנולוגיית זיהוי פנים של נהגים/ות וקריאת לוחות זיהוי של כלי רכב בגשרים ובמנהרות ובהמשך גם בנמלי/שדות תעופה ומקומות נוספים.

■ ה- Federal Communication Commission, FCC בארה”ב שוקל לחייב ספקי שירותי אינטרנט לקבל אישור הלקוחות כדי לחלוק מידע עליהם עם גורמי פרסום ושיווק.

■ דיווח: יצרנית כריות האוויר Takata היפנית שוקלת אפשרות להכרזה על פשיטת-רגל בארה”ב, תהליך שיאפשר לה להתמודד עם עלויות הקריאות היזומות (Recall) לבדיקה מצד יצרניות רכב בשל מקרי מוות ופציעות של נהגים/נוסעים.

■ ה- UK’s Royal Mail ו- Parcelforce UK בבריטניה מסרבות לקבל חבילות הכוללות את מכשירי Galaxy Note 7  לשם החזרתן לחברת Samsung Electronics; חברות השילוח הבינלאומי FedEx ו- UPS האמריקניות קבעו כללים נוקשים לשימוש בשירותיהן לשם החזרת המכשירים לחברה המייצרת בדרום קוריאה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ פורסם פומבי של משרד רוה”מ/רשות התקשוב הממשלתי לתפקיד מנהל/ת תחום בכיר/ה שליטה ובקרה להגנת הסייבר הממשלתי (SOC ממשלתי).

■ משרד הכלכלה: מכרז למתן שירותי איסוף מידע באמצעים טכנולוגיים לצורך הגברת אפקטיביות הפיקוח של המשרד באתרי הבנייה.