סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 30 בספטמבר 2016)

15:20 30.09.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

משרד התקשורת בהודעה רשמית: מותר לייבא רחפנים העומדים בהוראות הדין והמשתמשים בתדרי 2.4 GHz; לא מאושר ייבוא ושימוש בארץ ברחפנים המשתמשים בתדרי 5.8 GHz.

שר הפנים מבקש מהממשלה לאשר “פטור מחובת מכרז פומבי למישרת ראש הרשות לניהול המאגר  הביומטרי – תיקון החלטת ממשלה”; מנכ”ל משרד הפנים אמור להחליף את ראש מינהל האוכלוסין וההגירה בוועדה לאיתור המועמדים לתפקיד; אם בתוך שבוע ימים לא יוגשו הסתייגויות להצעה היא תקבל תוקף של החלטת ממשלה.

מדד ה- Global Competitiveness Report 2016-2017 של הפורום הכלכלי העולמי [World Economic Forum, WEF]: ישראל במקום ה- 24 מתוך 138 מדינות בעולם בדירוג הכללי (ולא במקום ה- 27, כפי שפורסם בטעות באחד האתרים הבוקר [28.9.2016]); בדו”ח הקודם Global Competitiveness Report 2015-2016 הייתה במקום ה- 27; במקום ה- 2 בתחום החדשנות מתוך 138 המדינות שבדירוג; במקום ה- 22 בתחום המוכנות הטכנולוגית שלה ובמקום ה- 21 בתחום התחכום העסקי.

■ דיווח: חברת Qualcomm במו”מ לרכישת החברה ההולנדית NXP Semiconductors NV [בעיסקה שתיצור גוף מאוחד בהיקף של כ- 30 מיליארד דולר]; אין ודאות לגבי סגירת עיסקה אך אם תיסגר זה יהיה ב- 2-3 החודשים הקרובים; תעשיית המוליכים-למחצה מצוייה בתהליך קונסולידציה מואץ.

■ המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ טוען ש- Google מגלה הטייה שלילית כלפיו: לדבריו מנגנון החיפוש מעלים תוצאות שליליות לגבי יריבתו המועמדת הדמוקרטית הילרי רודהם קלינטון.

■ חברת Salesforce פועלת באיחוד האירופי במטרה לסכל את המיזוג Microsoft/LinkedIn [בהיקף 26.2 מיליארד דולר]; טוענת כי השליטה על נתוני לינקדאין תהיה אנטי-תחרותיות ומאיימת על חדשנות עתידית.

■ דו”ח שקיפות חדש של Microsoft למחצית הראשונה של 2016: גידול במספר הבקשות המסווגות של ממשלות וסוכנויות ביון למידע.

■חברת התוכנה הגרמנית (הגדולה ביותר באירופה) SAP AG מתכוונת להשקיע 2.2 מיליארד דולר עד סוף 2020 ב- Internet of Things.

דיווח: מקרה חמישי של Samsung Galaxy Note 7 שמתפוצץ בסין; החברה לא הגיבה שוב מאז תגובתה היחידה לגבי המקרה הראשון בסין; עכשיו מתקבלים גם דיווחים על מכונות כביסה של Samsung Electronics שמתפוצצות.

חברת HP מתנצלת על האופן בו התנהלה לגבי עדכון תוכנה חדש המונע וחוסם שימוש במחסניות דיו של יצרניות אחרות במדפסות שלה; נותרה איתנה בדעתה שהצעד היה נחוץ כדי להגן על המשתמשים מפני מוצרים מזוייפים.

סקר בינ”ל של CA Technologies: טרנספורמציה דיגיטלית מניעה שיפור משמעותי של ביצועים עסקיים, משפרת התנסות הלקוחות ושביעות הרצון שלהם ומביהא הכנסות עסקיות חדשות.

מחקר חדש בהזמנת הנציבות האירופית: השקעה בדור חמישי [5G] עשוייה להניב בשנת 2025 סכום של 113.1 מיליארד אירו לכלכלה האירופית.

■ תחקיר של סוכנות הידיעות AP: שוטרים מנצלים לרעה ומבצעים חיפושים לא-מורשים בבסיסי נתונים מסווגים של רשויות אכיפת החוק בארה”ב, לצורך נקמה/לשם מעקב [stalking]/מתוך עניין או לשם מכירת הנתונים תמורת כסף.

חברת האבטחה InfoArmor: פריצת ההאקרים לשרתי Yahoo נעשתה ממניעים כספיים ע”י פושעי סייבר ממזרח אירופה; אין מדובר בשחקן מדינתי מתוחכם.

יצרנית האנטי-וירוס AVG: לאחד מכל שלושה עסקים קטנים ובינוניים בארה”ב ובבריטניה אין מושג מהי כופרה [Ransomware] או מה מידת הנזק ההרסני הפוטנציאלי של נוזקה זו.

ארגון השיטור האירופי Europol: גידול בפשיעת הסייבר בעקבות גידול במספר הפושעים הפועלים באינטרנט והגידול במס’ ההזדמנויות הפתוחות בפניהם; ה- Europol’s European Cybercrime Centre ביצע אשתקד 131 פעילויות בתחום זה לעומת 72 ב- 2014.

AT Kearney: מכירות המכשור הלביש בעולם יסתכמו ב- 2020 ב- 14 מיליארד דולר לעומת 6 מיליארד דולר ב- 2015; באירופה: גידול מ- 2 מיליארד דולר ל- 4 מיליארד דולר.

שני סקרים חדשים של IBM: אימוץ מהיר של טכנולוגיית Blockchain מסחרית בקרב השווקים הבנקאיים והפיננסיים; ב- 65% מהבנקים שנסקרו הטכ’ צפוייה להיות בפרודקשן בתוך 3 שנים; ראשי השווקים הללו פונים לבלוקצ’יין לשם יצירת מודלים עסקיים חדשים.

סקר ה- Mobile Commerce ב- 19 מדינות בעולם שנערך ע”י Interactive Advertising Bureau, IAB: שלושה-רבעים ממשתמשי הסלולר בעולם ביצעו רכישות באמצעות סמרטפונים/טבלטים; כרבע מהם מבצעים רכישות שבועיות באמצעות המכשירים הניידים; משתמשי Mobile Wallet מבצעים רכישות תכופו יותר מהצרכנים הממוצעים באמצעות המובייל.

סמסונג: עד כה הוחלפו בעולם 60% ממכשירי Galaxy Note 7 שנקראו במסגרת ה- Recall שהוכרז ב- 2.9.2016; אחוז המחזירים: 80% בסינגפור, בארה”ב ובדרום קוריאה – 60% (בכ”א) ו- 57% באירופה; 90% מבעלי המכשירים מעדיפים, לדברי החברה, להמשיך להשתמש בגלקסי נוט 7; בכפוף להשלמת תהליך הריקול, מ- 28.10 צפוי המשך מכירת המכשירים.

שר המשפטים הגרמני מזהיר: הממשלה תנקוט צעדים משפטיים נגד פייסבוק ורשתות חברת אחרות אם לא ימריצו מלמחמתן בהתבטאויות שינאה לא-חוקיות או “קנאי טרור” מוסלמים.

פורסטר ריסרץ’: שוק טכ’ ביג דאטה יגדל מהר יותר פי שלושה מכלל שוק הטכ’; יגדל ב- 5 השנים הקרובות בשיעור גידול שנתי מצטבר של 12.8%.

נתונים שהוצגו ע”י ה- National Radio Research Agency  בדרום קוריאה: פליטת הקרינה מה- Apple’s iPhones כפולה מרמת פליטת הקרינה של Samsung’s Galaxy.

חברת הטלקום הדרום קוריאניות (חברת SK Telecom , חברת KT וחברת LG Uplus) יחדשו מחר (ד’ 28.9) מכירות Galaxy Note 7  של Samsung Electronics ללקוחות שביצעו באוגוסט הזמנות מוקדמות וטרם קיבלו את המכשירים החדשים.

מחקר של RAND קובע שהעלות הממוצעת של אירוע כשל אבטחה נמכוה מההערכות שהיו עד כה ונמוכה בהרבה מדי להגדיל את הוצאות אבטחת המידע; העלות הממוצעת: פחות מ- 200,000 דולר, הסכום שחברות מוציאות על מערכות אבטחת IT.

■ בעקבות התקפת מניעת השירות המובזרת [DDsS] הגדולה -665 Gbps  – על האתר של בלוגר אבטחת המידע מורידה חברת שירותי הענן Akamai network  את האתר שעד כה איחסנה אותו בחינם (pro bono); טרם ידוע היכן יתאחסן האתר מעתה.

■ תלונות בד. קוריאה של צרכנים על הסוללות החלופיות שסיפקה Samsung  למכשירי Galaxy Note 7; מתלוננים על התחממות-יתר ואיבוד עוצמת סוללה כשהמכשיר נטען.

■ חברת Samsung Electronics  טוענת ש- 90% ממשתמשי מכשירי Galaxy Note 7 בארה”ב העדיפו לקבל את המכשיר החלופי בעקבות הקריאה היזומה (Recall) שלה; בין הסיבות שציינו: צג גדול וחוזק המותג ‘סמסונג’.

■ טיסה של חברת התעופה ההודית IndiGo מסינגפור לעיר צ’נאי נחתה בשלום לאחר שנוסעים התלוננו על עשן והצוות נאלץ להשתמש במטפים; מקור העשן: מכשיר Galaxy Note 2 של  חברת Samsung Electronics  שהעלה עשן ויצאו ממנו ניצוצות בעת שהיה בתיק יד של אחד הנוסעים ושאוחסן בתא המטען העליון שמעל ראשי הנוסעים.

■ מחקר: טכ’ Safe Browsing של Google מקדימה את כל יריביה אך התריאה בפני המשתמשים רק על חלק קטן מהאתרים שנפרצו ע”י האקרים.

■ בשעה שהנושא הפך לאחד מעיקרי מערכת הבחירות הנוכחית לנשיאות ארה”ב, מחקר מתמשך של ה- National Academies of Sciences, Engineering and Medicine  קובע: הגירה מועילה יותר מאשר מזיקה לכלכלה האמריקנית והיא בעלת השפעה נמוכה על גודל המשכורות או היקף האבטחה של אמריקנים שנולדו במדינה.

■ חברת המחקר Leichtman Research: אבגדה בארה”ב משלמים כיום 40% יותר על טלוויזיה בכבלים לעומת מה ששילמו לפני חמש שנים.

■סוכנות הידיעות הצרפתית AFP: חברת הלואו קוסט EasyJet  שבסיסה בבריטניה מנהלת מו”מ לרכישת חברת התעופה הגרמנית TUIfly מתוך מטרה להיות בעלת דריסת רגל באירופה לאחר תהליך העזיבה של בריטניה את האיחוד האירופי Brexit.

■ וול סטריט ג’ורנל: אף לא אחד מהמנכ”לים ברשימת ה- Fortune 100  תרם למועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ; 11 תרמו להילרי קלינטון; במע’ הבחירות ב- 2012 כשליש ממאה המנכ”לים תרמו למועמד הרפו’ מיט רומני ו- 19 מנכ”לים תרמו למועמדים רפובליקנים אחרים.

■ סקר של איגוד העובדים Syndicom: חמישים-ושישה אחוזים מהציבור בשווייץ מתנגדים להפרטת חברת התקשורת  Swisscom; האיגוד טוען: להפרטה תועלות מועטות מול הרבה חסרונות לכלכלה השוויצרית; אם המועצה הלאומית והסנאט יאשרו ההפרטה, האיגוד ידרוש קיום משאל עם בנושא.

■ עיתונאים שסיקרו את העימות טראמפ-קלינטון טוענים שנאלצו לשלם 200 דולרים עבור חיבור חמישה מכשירים ל- Wi-Fi  באוניברסיטת Hofstra ואלה ששילמו קיבלו חיבור גרוע שאינו עובד כמעט; האוני’ הזהירה שמשטרת הקמפוס תחרים מכשירים של משתמשי וויי-פיי פרטי.

■ רשת בתי-המלון Trump Hotel Collection  בבעלותו של דונלד טראמפ הגיעה להסדר עם התובע הכללי של ניו יורק בדבר תשלום של 50,000 דולר קנס בשל ההאקינג שבוצע לשרתים שלה וגרם לחשיפת מס’ כרטיסי אשראי ונתונים אחרים של 70,000 איש; הרשת התחייבה לשפר את אמצעי ופרקטיקות האבטחה שהיא נוקטת.

■MIT Media Lab  הודיעה כי תבצע ניתוח של השיח הציבורי בטוויטר במהלך העימות טראמפ-קלינטון ולאחר וזאת תוך שימוש ב- machine learning.

■ דיווח: סבב פיטורים נוסף בחברת Lenovo, בעיקר ביחידת הסמרטפונים Motorola Mobility  שלה; מדובר ככל הנראה ביותר מאלף עובדים.

מיקרוסופט מאשרת כי יש האטה בקצב אימוץ Windows 10; כיום מערכת ההפעלה מותקנת בכ- 400 מיליון מכשירים.

■ הסנטור הדמוקרטי Mark Warner  קורא לרשות לניירות ערך בארה”ב US Securities and Exchange Commission, SEC  לבצע חקירה רשמית של ההאקינג שבוצע ב- 2014 לשרתי חברת Yahoo.

■ משרד העבודה האמריקני הגיש תביעה רשמית נגד חברת התוכנה וניתוח הנתונים Palantir Technologies (שהועסקה ע”י המימשל) בגין אפלייה גזעית לכאורה של אמריקנים ממוצא אסיאני בגיוס לעבודה.

■  Samsung Electronics הודיעה בראשון (25.9) כי היא דוחה בשלושה ימים את תחילת המכירות של מכשירי ה- Galaxy Note 7 החדשים ל- 1.10.2016, צעד שנדרש לדבריה להשלמה מהירה של תהליך הקריאה הייזומה להחזרת המכשירים הקודמים (Recall); עד כה הוחזרו במדינה כ- 200,000 מכשירים, מחצית מהכמות המדוברת.

■  BBC: ממשלת טאיוואן ביקשה מ- Google לטשטש תצלומי לוויין (של מה שנראה כמתקנים צבאיים חדשים) באי Taiping Island/Itu Aba [משרשרת איי Spratly Island] השנוי במחלוקת בים סין הדרומי; האי נמצא בידי טאיוואן אולם סין, ויאטנם והפיליפינים תובעים בעלות עליו.

■  IAB Europe/IHS: הוצאות הפרסום בסלולר בעולם ב- 2015 הסתכמו ב- 49 מיליארד דולר לעמת 29 מיליארד דולר ב- 2014.

■ דו”ח “מצב האינטרנט” לרבע השני של 2016 של Akamai Technologies : מהירות החיבור הממוצעת העולמית גדלה ב- 14% לעומת הרבע השני של 2015 וירדה ב- 2.3%(-) לעומת הרבע הראשון של 2016; בלגיה מובילה בעולם באימוץ IPv6 עם שיעור של 38%.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים/רשות המים: מכרז לייעוץ עבור תשתיות ומערכות Oracle.

■ המרכז הרפואי ת”א [מרת”א] ע”ש סוראסקי, איכילוב: מכרז התקשרות להצבה והפעלת מכונות לאביזרים סלולריים.

■ משרד הבריאות/האגף לבריאות דיגיטלית ומחשוב: מכרז למתן הצעות לפתרונות תומכים לרפואה מותאמת אישית בישראל.

■ משרד הבריאות/האגף לבריאות דיגיטלית ומחשוב: מכרז להטמעה ושדרוג מערכת מידע גיאוגרפי (GIS).

■ משרד החינוך/מינהל תקשוב, טכ’ ומע’ מידע: מכרז לאיפיון, עיצוב ופיתוח מערכת חדשה לניהול עובדי הוראה ונתוני העסקתם וכן נתוני עובדים נוספים הבאים בשערי מוסדות החינוך על מנת לעסוק בפעילות חינוכית.