סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 9 בספטמבר 2016)

14:58 09.09.2016

קטגוריות: כללי

תגים:

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ ביהמ”ש העליון דחה בקשת ערעור של העצור שלום דומראני שביקש כי שב”ס יאפשר לו (מתוך בית-הכלא) “צפייה מרחוק” בשידור וידאו חד-כיווני בחתונת בנו; המדינה: הרשות המוסמכת טרם הביעה את עמדתה בנדון. הדבר מחייב קביעת מדיניות חדשה בנדון, שלא קיימת בעת הנוכחית בפקודה או בנהלי שב”ס.

■ בעקבות הסוללות המתפוצצות, רשות התעופה האווירית  Federal Aviation Administration, FAA בארה”ב מזהירה נוסעים משימוש/טעינת מכשיר Samsung Note 7 במהלך טיסות ולא לאחסן אותם בכבודה הנשלחת לבטן המטוס.

■ בלומברג: לאחר סיום המיזוג Dell/EMC ויצירת החברה הממוזגת החדשה Dell Technologies, היא צפוייה לפטר 2,000-3,000 עובדים עד סוף שנת 2016; כיום בחברה הממוזגת כ- 140,000 עובדים והיא מקווה שהפיטורים יחסכו לה כ- 1.7 מיליארד דולר ב- 18 חודשים.

■  תא”ל (במיל.) Gregory J. Touhill  מחיל האוויר האמריקני מונה ע”י הבית הלבן כמנהל אבטחת המידע הראשון של ארה”ב; קודם לכן שירת במשרד להגנת המולדת [U.S. Department of Homeland Security].

■ לראשונה ובניגוד למקרי אייפון הקודמים, Apple לא תפרסם נתוני מכירות iPhone 7/iPhone 7 Plus בסוף השבוע הראשון למכירות המכשיר החדש [בהזמנות-מראש]; נתוני מכירות יתפרסמו רק בעת הדיווח הרבעוני הבא.

■ רויטרס: טיוטת הצעה של האיחוד האירופי קוראת ליישם חוקי אבטחה – הישימים כיום רק לגבי מפעילי שירותי טלקום – גם על חברות שירותי Web דוגמת WhatsApp או Skype וכן Apple/FaceTime.

■ דיווח: זוג בפלורידה טוען שמכשיר Galaxy Note 7  שהושאר בהטענה בג’יפ שלהם התפוצץ וגרם לשריפת הרכב.

■ דיווח: חב’ Huawei Technologies Co מתכוונת במהלך 5 השנים הקרובות לתפוס את מקומם של Samsung Electronics Co ושל Apple Inc כיצרנית הסמרטפונים הגדולה ביותר בעולם, עם נתח שוק של יותר מ- 25%.

■ העיתון הסיני  Economic Daily News, EDN: חב’ Foxconn Electronics/Hon Hai Precision Industry מקדמת באגרסיביות פרוייקטי תעסוקה חדשים במטרה להבטיח מספר מספיק של עובדים בקווי הייצור של iPhone; בונוסים של 209 דולרים לעובדים קיימים לטובת “חבר מביא חבר” ובונוסים לעובדים לאחר שלושה חודשי עבודה ולעובדים-לשעבר שיחזרו לעבוד.

■ העיתון Les Echos: חב’ Orange הגישה בקשה רשמית להפעלת שירותי בנקאות בצרפת החל מ- 2/2017; מוקדם יותר השנה רכשה 65% מ- Groupama Banque  ומתכוננת להשיק את Orange Bank.

■ סטרטג’י אנליטיקס: סמסונג מכרה עד כה 2.5 מיליון יחידות של Note 7; מקווה שתהליך הקריאה היזומה [Recall] יימשך שבועיים ובמסגרתו יחלפו כל המכשירים; התחזית המקורית של סטרטג’י היו שסמסונג תשווק 14 מיליון יחידות של נוט 7 השנה; עתה סטרטג’י מקטינה את התחזית לפחות מ- 10 מיליון מכשירים וצופה שסמסונג תפסיד 5 מיליארד דולר הכנסות [5-6 אחוזים מכלל הכנסות הסלולר הצפויות השנה] כתוצאה מהחזרת מכשירים והקטנת המכירות; שולי הרווח יקטנו בשיעור של 1.5%(-).

■  סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג מעריכה: ההחזרה היזומה (Recall) של 2.5 מיליון מכשירי Note 7 תעלה ל- Samsung כ- 1 מיליארד דולר.

■ קומסקור: יישומוני סמרטפונים מהווים כמחצית מהזמן שהאמריקנים מבלים באופן מקוון (לעומת 41% ב- 2014); אם מוסיפים גם יישומוני טבלטים הנתון גדל לכ- 60%.

■ דיווח: חברות אמריקניות [ובהן חברת Apple, חברת Amazon וחברת Alphabet] תומכות במאמציה של Microsoft להתריע בפני משתמשיה כשהרשויות מבקשות נתונים לגביהם.

■ וול סטריט ג’ורנל: חברת Telefónica  הספרדית שוקלת הנפקה של חברת הסלולר הבריטית O2 שבבעלותה; היקף ההנפקה עשוי להיות יותר מ- 13 מיליארד דולר שיקל על החוב של טלפוניקה.

■ BBC: אולפני הסרטים Warner Brothers  ביקשו מ- Google להסיר את האתר שלהם מתוצאות החיפוש וכן קישורים ממנו לאתרי movie streaming  של Amazon/Sky/IMDB משום שהוא מפר חוקי זכויות יוצרים.

■  SIA: מכירות המוליכים-למחצה ב- 7/2016 גדלו ב- 2.6% לעומת 6/2016; הגידול הרב ביותר מאז 9/2013; ירידה של 2.8%(-) לעומת 7/2015.

■  דו”ח חדש של Ericsson: מנהלים בתעשיות המובילות רואים בדור חמישי (5G) כמנוע חדשנות.

■  חברת המחקר IDC: גידול של 26.1% במכירות המכשור הלביש [wearables] ברבע השני של 2016 ל- 22.5 מיליון יחידות.

■  סטרטג’י אנליטיקס:Apple iPhone 6s  היה הסמרטפון הנמכר ביותר בעולם ברבע השני של 2016; Apple מובילה בכהנסות מהמכירות ו-  Samsung  מבחינת מספר היחידות הנמכרות.

■  ערב ההכרזה על iPhone 7: שליש מהאייפונים הנמצאים כיום בשימוש הם בני שלוש שנים ויותר.

■  מחקר באוניברסיטת קרנגי מלון: השימוש באינטרנט (הקשר עם קרובים וחברים) משמח אנשים כמעט כמו חתונה או ילד חדש במשפחה.

■  מכירות מוצרים ושירותי ביג דאטה יניבו ליצרנים הכנסות של 46 מיליארד דולר ב- 2016; התחום נמצא רק בראשיתו וצפוי לצמוח משמעותית.

■  דיווח: אתרי ממשלת גרמניה מותקפים ע”י האקרים לפחות 20 פעמים ביותר בממוצע; ההתקפות הופכות מתוחכמות ויעילות יותר.

■ דו”ח Nokia Threat Intelligence Report H1 2016: במחצית הראשונה של 2016 חל גידול במספר ההדבקות של מכשירים ניידים בנוזקה [Malware].

■ בדיווח לרשות לניי”ע בצרפת AMF: חב’ Nokia מבקשת לרכוש את יתרת המניות של חב’Alcatel-Lucent  ומקווה להגיע לבעלות מלאה על אלקטל-לוסנט ברבע הרביעי של 2016; לאחר שיתקבל אישור AMF היא צפוייה לפתוח בהצעת הרכש מהציבור במחצית השנייה של ספטמבר.

■  אימרקטר: הכנסות הפרסום של Snapchat  יסתכמו ב- 366.69 מיליון דולר ב- 2016 וב- 935.46 מיליון דולר ב- 2017; תגיע לנתח של 2.3% מהכנסות הפרסום ו- 31.6% מכלל משתמשי של הרשתות החברתיות בארה”ב.

■  אינטל הודיעה רשמית על כוונתה לפצל את חטיבת האבטחה שלה [שנוצרה כתוצאה מרכישת חב’ McAfee תמורת 7.68 מיליארד דולר ב- 2011] לחברה חדשה שתוחזק בידי חברת הפרייבט אקוויטי הפרטית TPG (בבעלות רוב של 51%) ואינטל (49%); בתמורה תקבל אינטל 3.1 מיליארד דולר במזומן.

■  בית-הדין לצדק של האיחוד האירופי  קובע: על יצרני מחשבים לא מוטלת החובה למכור מחשבים ללא מערכת הפעלה מותקנת בהם; סוף לפרשה של אזרח צרפתי בהחלה ב- 2008.

■  חב’ Hewlett Packard Enterprise מפצלת את עסקי התוכנה שלה (שאינם בליבת הפעילות) בעיסקה שהיקפה 8.8 מיליארד דולר; עסקי התוכנה הללו ימוזגו עם חב’ Micro Focus הבריטית.

■  חב’ המחקר IDC Financial Insights מפרסמת את דירוג FinTech Rankings Top 100  לשנת 2016; את דירוג FinTech Enterprise Top 25 מובילה IBM ואחריה חב’ Hewett-Packard, חב’ Microsoft, חב’ Accenture וחברת Cisco System.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ חב’ דואר ישראל מפרסמת מכרז לתפקיד מנהל השירות הבולאי.

■ עיריית רמת השרון: מכרז להתקנה, שירות ותחזוקה של רשת אלחוטית בבתי-ספר וברחבי העיר.

■ אגף השכר והסכמי העבודה והאגף למע’ מידע במשרד האוצר מפרסמים היום: RFI למערכת [קיימת או שתפותח] לניהול מערך שכר העידוד ושיטות תגמול ותמרוץ בשירות המדינה; השאיפה: כלל ניהול ובקרת תהליכי שכר העידוד ושיטות התגמול והתמרוץ בשירות המדינה יבוצעו וינוהלו באמצעות מערכת אחת אחידה;  המערכת עשויה לשרת את היחידות לתגמול ותמרוץ במשרדי הממשלה.

■ משטרת ישראל מבקשת לקבל הצעות מחיר לרכש ותחזוקת אופניים ואביזרים נלווים; בשלב הראשון יירכשו 4 זוגות אופניים חשמליים לשם ביצוע פיילוט מבצעי; אם יסתיים הפיילוט בהצלחה, תעדכן מ”י את כמות האופניים החשמליים שרצונה לרכוש במסגרת המכרז.