סופשבוע: ריכוז ידיעות שבועי (לשבוע שהסתיים ב- 26 באוגוסט 2016)

16:35 26.08.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ ישראל במקום ה- 20 בדירוג המימשל האלקטרוני לשנה זו [United Nations e-Government Survey 2016] שמפרסם האו”ם; במקום הרביעי בקבוצת מדינות אסיה [אחרי דרום קוריאה, סינגפור ויפן].

■ רעידת האדמה: הצלב האדום האיטלקי בציוץ בטוויטר: קורא לאנשים המתגוררים בסמוך לאיזורים שנפגעו להסיר את סיסמאות הגישה לרשת ה- Wi-Fi שלהם,  דבר שיסייע לכוחות ההצלה וימנע גודש על הרשתות.

■ רעידת האדמה הקטלנית באיטליה: חב’ הטלקום הנייחות והניידות האיטלקיות משתפות פעולה ביניהן; קבעו מס’ משותף המרכז קבלת תרומות של 2 אירו כ”א (באמצעות מסרון או שיחת טל’) לסיוע לנפגעים; חב’ טלקום בארה”ב, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד הודיעו על שיחות חינם אל איטליה וממנה.

■  וול סטריט ג’ורנל: יצרנית השבבים היפנית Renesas Electronics Corp הודיעה היום כי היא במו”מ לרכישת יצרנית השבבים האמריקנית Intersil Corp תמורת 3 מיליארד דולר.

■ רויטרס: בתחילת 2017, תתחיל Samsung למכור בהנחה דגמים מוחדשים של סמרטפוני פרימיום שלה; מדובר במכשירים שהוחזרו אליה ע”י לקוחות בדרום קוריאה ובארה”ב במסגרת תוכניות שדרוג; הדבר כבר קיים אצל Apple.

■  Canaccord Genuity: כל הכנסות תעשיית הסמרטפונים מגיעות ל- Apple  [נתח של 75% מההכנסות ברבע השני של  שנת2016 לעומת יותר מ- 90% ברבע הראשון של השנה] ול- Samsung .

■ תעבורת ה- Mobile Data במשחקים האולימפיים ריו 2016 הייתה גדולה יותר מאשר ב- 2014 World Cup אף הם בברזיל; השנה נמכרו 70% יותר כרטיסי SIM  לתיירים מאשר ב- 2014.

■ Kaspersky Lab: שיעור ה- Spam מכלל המיילים ברבע השני של 2016 הגיע ל- 57.3% [גידול של 4% לעומת הרבע השני של 2015 ו- 1% לעומת הרבע הראשון של 2016]; הנשיאות בארה”ב ודונלנד טראמפ – הנושאים “החמים” של הדוא”ז.

■ חברת הביטוח Swiss Re: היקף הנזק הכספי שגורמים אסונות טבע לכלכלה בעולמית הסתכמו במחצית הראונה של 2016 ב- 71 מיליארד דולר, גידול של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

■ בעקבות הצתות של יותר מ- 70 כלי רכב מאז תחילת יולי בעיר השלישית בגודלה בשבדיה החלה משטרת Malmö להפעיל רחפן של משטרת שבדיה בניסיון לאתר את המציתים ברובע Rosengård וברובע Kroksbäck בעיר.

■ משטרת ספרד משתמשת ברחפנים לצורך מעקב מונע בחופי המדינה; גידול של כ- 12% במספר התיירים שהגיעו למדינה במחצית הראשונה של 2016 בשל אירועי טרור במדינות אחרות ובהן צרפת.

■ חוקר אבטחה הונגרי טוען: יותר מ- 300 מקרי נוזקה [Malware] מסתתרים בהררי המיילים המתפרסמים באתר של Wikileaks  ובמיוחד אלה של מפלגת הצדק והפיתוח התורכיתAdalet ve Kalkınma Partiss, AKP  של ארדואן.

■ חב’ המחקר IHS Markit: בשנת 2018 מרבית מנויי Netflix יהיו מחוץ לגבולות ארה”ב; כיום לנטפליקס 79.9 מיליון מנויים משלמים; ב- 2020 יהיו לה 75 מיליון מנויים בינלאומיים.

■ חב’ Atos השותף ה- IT של המשחקים האולימפיים: בריו היו יותר אירועי אבטחת מידע: 400 אירועי אבטחה לשנייה

■ באסיפת בחירות באוהיו: דונלד טראמפ מאשים את חב’ התקשורת השבדית Ericsson ששיחדה את הילרי וביל קלינטון כדי להתחמק מהעיצומים על איראן; אריקסון מכחישה תשלום שוחד אך מאשרה כי שילמה לביל קלינטון תמורת הופעתו באירוע שלה בהונג קונג ב- 2011.

להלן ריכוז המכרזים/הפטורים ממכרזים/בקשות לקבלת מידע שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ מערך הסייבר הלאומי והיחידה להגנת הסייבר בממשלה – יה”ב, שבמשרד ראש הממשלה מפרסמים נוסח חדש של מכרז (02/16) למתן שירותי ייעוץ בתחומי הגנת הסייבר, וזאת בעקבות שאלות הבהרה שהוגשו בידי מציעים פוטנציאליים.

■ מערכת נוע”ם (ניהול ועדת מכרזים) תעלה לאוויר באגף המכרזים של משרד החינוך בחודש ספטמבר 2016; עפ”י תוכנית העבודה המערכת תעלה לאוויר במינהל תקשוב ומערכות מידע במשה”ח בשנת 2017.

■ וועדת מכרזים מרכזיים למחשוב וטכ’ באוצר/החשכ”ל אישרה הארכת ההתקשרות עם פלאפון תקשורת לאסקפקת שירותי סלולר (רט”ן) עבור משרדי הממשלה (בהיקף 2 מיליון ₪ ל- 3 חודשים).

■ באישור החשכ”ל: התקשרות המשך של מינהל הרכש הממשלתי עם בזק לאספקת שירותי קווי IPVPN  לרשת תקשורת ממשלתית, בהיקף 30 מיליון ₪ ל- 7 חודשים, או עד בחירת ספק זוכה במכרז; 5,200 קווי IPVPN מותקנים במשרדי הממשלה השונים.

■ וועדת הפטור ממכרז הממשלתית אישרה להנהלת בתי-המשפט התקשרות עם IDigital לרכישת 10 מכשירי Ipad עבור שופטי בית-המשפט העליון; “לשופטי העליון יש מכשירי iPhone וכדי ליצור סביבת עבודה אחידה ויעילה יש צורך ברכישת מכשירים מבוססי iOS”.

■ משרד הפנים/מינהל החירום: מכרז למתן שירותי ייעוץ בתחום הגנת סייבר ושמירה על רציפות תפקוד הרשויות המקומיות.