סופשבוע: ריכוז ידיעות (לתקופה החל מ- 2.3.2020 וכלה ב- 6.3.2020)

09:33 06.03.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ עדכון [2.3.2020, 20:30]: הוקוס פוקוס: באופן “פתאומי” “נעלמו” הערב מה’כתבות ראשיות לדף הבית’ של האתר ‘טלקום ניוז’ שני האייטמים [שאבי וייס פירסם במקור בחודש ינואר השנה (!) ו’נזכר’ בהם היום והעלה אותם לאתר שלו (ממש במקרה לאחר שפירסמתי הבוקר אייטם לגבי הבחירות שכלל התייחסות אליו)]. עכשיו הם חזרו למעמקי הארכיון. בקרוב באתר זה: עוד אייטמים חדשים על מומחה הטלקום מראשון לציון.

■ עדכון [2.3.2020, 19:00]: בעקבות פרסום האייטם הזה כאן באתר, אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עידכן היום במועד לא-ידוע (כיוון שבניגוד להרגלו הוא לא ציין את שעת העדכון) את שני האייטמים שלו (שבמקור פירסם אותם בינואר השנה); העדכון הזהה בשני האייטמים הוא עדכון חשוב מאין כמוהו: “סיני ליבל מעדכן שלא קיבל תשובות לעניין בעניין פניותיו, רק אישור קבלה של התלונות…”. הפעם אין צילום של סיני ליבל על רקע הסניף הסגור. להערכתי, ייתכן בהחלט כי אבי וייס יפרסם מחר או בימים הקרובים אייטם מלא חדש בנושא זה.

■ שובר שיאים: רק פירסמתי כאן הבוקר (2.3.2020, 07:45) אייטם על אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ועל פעילות חב’ הטלקום ביום הבחירות, והנה הוא שולף מהבוידעם שתי אייטמים שפירסם במקור בחודש ינואר [אחד ב- 19.1.2020 (אליו הוא מצמיד היום את הסיווג “נושא חם”) והשני ב- 25.1.2020] ומפרסם אותם באתר שלו הבוקר – כמו שהם – כאילו מדובר בחדשות טריות. פתטי.

משרד התקשורת פירסם (3.3.2020) שימוע: עדכון סכומי ערבויות הרישיון; נערכה בדיקה של גובה סכומי ערבויות הרישיון עבור רישיון מפ”א כללי, רישיון רט”ן כללי, ורישיון כללי אחוד. סוגי רישיונות אלה משקפים את ליבת הפעילות בשוק התקשורת; סך ערבויות הרישיון לבעלי רישיונות אלו מהווה כ- 90% מסך כל ערבויות הרישיון המופקדות למשרד התקשורת ע”י בעלי רישיונות למתן שירותי תקשורת בישראל; יש מקום לערוך הפחתה משמעותית בגובה ערבויות הרישיון שמטיל המשרד על בעלי רישיונות התקשורת, על רקע השימוש המוגבל בערבויות הכספיות ככלי אכיפתי וכמנגנון לניהול סיכונים בשנים האחרונות, והפיכתו של כלי העיצומים הכספיים למרכזי יותר בעבודת המשרד לאכיפת מדיניותו.

משרד התקשורת מפרסם (1.3.2020) קובץ הבהרות מס’ 6 במכרז הדור החמישי [רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן)  בישראל: הרחבת רישיון קיים או הענקת רישיון מיוחד חדש לשירותי רט”ן ברוחבי פס מתקדמים]; בנוסף, ועדת המכרז מודיעה כי המועד האחרון להגשת הסכם הצעה משותפת מתוקן ל- 12.3.2020. יתר המועדים יקבעו בהמשך.

■ העליון יקיים דיון בהרכב 3 שופטים בנושא חקירת המשטרה והטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה ובבקשתם לעיכוב ביצוע החלטת בית-המשפט המחוזי בת”א (לגבי אפשרויות המשטרה לבדוק חומרי במכשירים הסלולריים שלהם).

בזק החברה הישראלית לתקשורת הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך כי “אחד מבעלי המניות הגיש בקשה לגילוי מסמכים לצורך בחינת הגשת בקשה לתביעה נגזרת”.

בזק טוענת [בהודעה לבורסה לניירות ערך בתל אביב ולרשות ניירות ערך] ששימוע של משרד התקשורת לא הומצא לה באופן רשמי ולמדה עליו רק מעיון באתר האינטרנט של המשרד ב- 3.3.2020 בצהריים; אלא ש- Read IT Now פירסם את דבר השימוע כבר ב- 1.3.2020, לאחר פרסומו בידי משרד התקשורת; תמוהים מאוד גם דבריו של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מהבוקר לפיהם משהת”ק הוציא את השימוע “בלי הרבה פרסום”, למרות שהשימוע פורסם באתר המשרד ובאתר השירותים והמידע הממשלתי Gov.il ולאחר מכן כאן ב”ריד איט נאו”.

■ הוגשה (1.3.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד דלק קידוחים, נובל אנרג’י מדיטרניאן לימיטד, רציו חיפושי נפט, ישראמקו נגב 2, תמר פטרוליום, דור חיפושי גז ואוורסט תשתיות; היקף התביעה הקבוצתית: 1,158,200,000 ₪; ביהמ”ש מתבקש לקבוע כי “דלק ונובל, המחזיקות בבעלות צולבת במאגרי לווייתן ותמר, אינן יכולות למנוע ממאגר תמר מלהתקשר עם חברת החשמל בהסכם המוזיל את עלות הגז הטבעי שהיא מספקת לחברת החשמל, בכל דרך שהיא, לרבות על-ידי ניצול זכות וטו הנתונה להן בהסכמים שלהן עם התאגידים המחזיקים בבעלות רק על תמר”.

■ הוגשה  תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של שני עורכי דין נגד חברת קומסיין [ComSign] בשל משלוח לכאורה של Spam: החברה “שעיסוקה בשיווק כרטיסי גישה למערכות ממוחשבות שונות ותוכנות לחתימת מסמכים לצרכים שונים, מנצלת את הפרטים שהועברו אליה במסגרת עיסוקה זה לשם שיווק שירותיה באמצעות הודעות מסר קצר והודעות דוא”ל המהווים דברי פרסומת כהגדרתם בחוק התקשורת”; בין היתר עשתה זאת “באופן המוני לחברי לשכת עורכי הדין אשר אחזו בכרטיס גישה למערכת ‘נט המשפט’.”

■ הוגשה (4.3.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד משרד הפנים וועדת הבחירות המרכזית בכנסת בגין הפרה לכאורה של חובת נגישות ושיוויון לבעלי מוגבלות בשמיעה והקושי שלהם לבצע את הליך הבחירה; “ככל הידוע לתובע, בבחירות לכנסת לא הותקנו מערכות עזר עבור האנשים עם מוגבלות בשמיעה”; “המשיבות לא התקינו והפעילו מערכות עזר לשמיעה במקומות הקלפי ובפרט (או למצער) בעמדות מודיעין”; סכום התביעה הקבוצתית: 36 מיליון ₪ לפחות.

■ דו”ח אוסטרלי חדש של Australian Strategic Policy Institute: סין כולאת אלפים מבני המיעט האויגורי המוסלמי במחנות כפייה ובהם מפעלים לייצור חלקים עבור 83 מותגים מובילים בעולם [ובהם Nike, Apple,Dell]; עפ”י BBC, חברת Apple הודיעה בתגובה כי היא מחוייבת שכל אחד “בשרשרת האספקה שלנו זוכה לכבוד לו הוא ראוי” ואילו חברת Dell הודיעה כי תבדוק את ממצאי הדו”ח.

■ דיווח: ראש ממשלת הודו הודיע היום (2.3.2020) כי הוא שוקל להפסיק להתבטא ברשתות החברתיות (יוטיוב, טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם); ההודעה שלו הייתה (כמובן) בציוץ בטוויטר [שם יש לו 54 מיליון עוקבים] אולם לא סיפק כל הסבר לכך; מצטרף בכך אל מס’ דמויות ציבוריות שהודיעו על הפסקת הפעילות בפלטפורמות הללו.

■ חברת BMC Software רוכשת את חברת Compuware מ- Thoma Bravo; ב- 2014 נרכשה קומפיוור ע”י חברת הפרייבט אקוויטי תמורת 2.4 מיליארד דולר; לא נמסר היקף העיסקה החדשה.

■ דיווח: חברת Apple הביעה נכונות לשלם בארה”ב סכום של עד 500 מיליון דולר לסיים תובענה ייצוגית נגדה לפיה היא האטה והגבילה פעילות דגמים ישנים של iPhone כדי להניע משתמשים לרכוש דגמים חדשים יותר; הסדר הפשרה ממתין לאישור שופט; בישראל תלויות ועומדות חמש תביעות נפרדות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות).

■ דיווח: בשל CoronaVirus, אירוע Technology, Entertainment and Design, TED השנתי היוקרתי בוונקובר קנדה צפוי להידחות לחודש יולי או להפוך להיות אירוע מקוון. המשתתפים באירוע יצביעו איזו משתי האופציות עדיפה מבחינתם.

■ דיווח: חברת  Twitter הודיעה כי בשל CoronaVirus לא תשתתף בוועידה ובאירועי South by Southwest, SXSW‏, המתוכננים כמידי שנה באוסטין טקסס ל- 13-22.3.2020; מנכ”ל החברה Jack Dorsey היה אמור לשאת נאום מרכזי ובשנים האחרונות החברה היתה מרכיב בולט בפעילויות.

■ לאחר שחברת  Twitter הודיעה כי בשל CoronaVirus לא תשתתף בוועידה ובאירועי South by Southwest, SXSW ‏, המתוכננים כמידי שנה באוסטין טקסס ל- 13-22.3.2020, גם חברת Facebook הודיעה כי תיעדר השנה מאותה הסיבה; Adobe Summit, שהייתה אמורה להתקיים בלאס וגאס ב-29 במארס עד 2 באפריל 2020 תהפוך לאירוע מקוון בלבד; גם Google Cloud Next ’20  ייהפך לאירוע מקוון בלבד ב- 6-8 באפריל 2020; גם Microsoft Most Valuable Professional Summit, MVP Summit שהיה אמור להתקיים במדינת וושינגטון (בה יש שישה מקרי מוות כתוצאה מקורונה) ב- 15-20 במארס 2020 הופך לאירוע מקוון; וגם Nvidia GTC Technology Conference הופך להיות אירוע מקוון בלבד.

■ דיווח: אחרי שחברת Xerox הגישה (2.3.2020) הצעה רשמית משופרת לרכישת HP (במזומן ובמניותיה תמורת מניות HP), המשקפת את שווי השוק הנוכחי של HP בהיקף 27 מיליארד דולר, עכשיו (5.3.3030) פורסם כי מועצת המנהלים של HP דוחה את ההצעה המשופרת בהיקף של כ- 35 מיליארד דולר.

■ דיווח: חברת Xerox הגישה (2.3.2020) הצעה רשמית משופרת לרכישת HP (במזומן ובמניותיה תמורת מניות HP), המשקפת את שווי השוק הנוכחי של HP בהיקף 27 מיליארד דולר.

■ חברת Sony הודיעה כי תשתמש במפעל שלה לייצור טלביזיות ביפן, המכיל “חדרים נקיים”, ותייצר בו 150,000 מסיכות בשבוע כהגנה מפני נגיף קורונה; החברה-האם Foxconn כבר עשתה צעד דומה בסין כדי לספק מסיכות לעובדיה המייצרים את מכשירי ה- iPhone; מומחי רפואה כבר הביעו ספק לגבי יעילות המסיכות הללו.