סופשבוע: ריכוז ידיעות קורונה (לשבוע שמסתיים ב- 27.3.2020)

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now בהקשר למגיפת קורונה:

■ פורסמה (26.3.2020 בערב) החלטת המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת) מיום 19.3.2020 בנושא הארכת תוקף ההחלטה על מתן אישור לבעלי הרישיונות להציע חבילות המצומצמות מחבילת הבסיס: המועצה מחליטה להאריך את תוקף החלטתה מיום 27.3.2019 בשנה נוספת; ההחלטה היא לגבי HOT ו- YES ומהווה אישור כללי לשנה נוספת מהיום, המאפשר לבעלי הרישיונות להציע חבילות המצומצמות מחבילת הבסיס; לא ברור מדוע ההחלטה מתפרסמת שבוע ימים לאחר שהתקבלה אבל זה קורה אצלה לא בפעם הראשונה בחודשים האחרונים.

■ משרד התקשורת הודיע (26.3.2020): שת”פ חדש של דואר ישראל, המוסד לביטוח לאומי והמשרד לשוויון חברתי: החודש יועברו קצבאות הב”ל לעשרות אלפי אזרחים ותיקים, בעלי חשבון בבנק הדואר, באמצעות כרטיס נטען של מאסטרקארד, שיגיע אליהם עד הבית ללא עלות. המהלך אושר על ידי משרד התקשורת ויאפשר לאזרחים ותיקים, שחלקם נמצאים באוכלוסיית סיכון ומנועים בימים אלה לצאת מבתיהם, לקבל את הקיצבה ישירות אליהם.

■ משרד התקשורת פירסם (26.3.2020) שימוע – תיקון הוראה שניתנה ביום 24 במארס; המועד האחרון לתגובות הוא מחר (ו’, 27.3) ב- 10:00; “עולה כי חלק מבעלי רישיונות הרט”ן ממשיכים לבצע אף בימים האחרונים פעולות שיווק משמעותיות לרבות לשם ניוד מנויי רט”ן של בעל רישיון רט”ן אחר אליה. ביצוע פעולות שיווק כאמור בעת הזו בה ישראל מתמודדת עם מצב הנגרם כתוצאה מקורונה, עלול לפגוע בהמשך מתן שירותי הבזק על ידי בעלי רישיונות הרט”ן באופן תקין וסדיר”; “שר התקשורת שוקל לאסור על בעל רישיון רט”ן לבצע, בעצמו או באמצעות אחר מטעמו (ובכלל כך באמצעות גורמים משווקים מכל סוג שהוא), כל פעולה שיווקית”.

■ מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) החל לפרסם (25.3.2020) את “סקירת איומי סייבר יומית בארץ ובעולם כולל המלצות התגוננות”; בין היתר מדווח מערך הסייבר כי “בימים האחרונים קיים ה- CERT  מספר מפגשים וירטואליים (וובינרים) אשר עסקו באתגרי ההגנה שבעבודה מרחוק. המפגשים כללו יותר מ- 100 משתתפים, כולם מנהלי אבטחת מידע וחוקרי סייבר מרחבי העולם”; במסגרת פעילות קשרי החוץ של ה- CERT הוא פועל כדי לסייע למקביליו בעולם להתמודד עם מתקפות כופרה ומניעת שירות DDoS; “מידע נוסף מופץ באופן תדיר באמצעות מערכת סייברנט במבזקי הסייבר והתרעות בתפוצה ממוקדת”.

■ היום (26.3.2020) בשעה לא ידועה אחרי הצהריים/ערב דיווח אבי וייס באתר שלו ‘טלקום ניוז’: “עדכון 26.3.20: משרד התקשורת ממשיך בשימועים הזויים ופרסם היום עוד שימוע לא ממוספר”; גם הפעם הוא לא פירסם את שעת העידכון המדוייקת; האם יש קשר לכך ש- Read IT Now דיווח על השימוע החדש של משהת”ק בחלון המבזקים של האתר כבר בשעה 12:42, הרבה לפני שאבי וייס פירסם את העדכון שלו?

■ אמש בשעת לילה לא ידועה דיווח אבי וייס באתר שלו ‘טלקום ניוז’: “עדכון 25.3.20: משרד התקשורת קיבל היום 2 החלטות נכונות (לשם שינוי)”; בניגוד להרגלו הוא לא פירסם את שעת העידכון; האם יש קשר לכך ש- Read IT Now דיווח על 2 ההחלטות הללו של משהת”ק בחלון המבזקים של האתר כבר בשעה 20:18, לפני שאבי וייס פירסם את העדכון שלו? לא מן הנמנע שבשעות הקרובות הוא יפרסם אייטם ‘בלעדי’ על ההחלטות האחרונות של משרד התקשורת בעידן קורונה.

■ משרד התקשורת הורה היום (25.3.2020) על החלטה זמנית – שינוי במתכונת שיווק האינטרנט הביתי שמבצעת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ בשיתוף עם ספק בחשבונית אחת (“בנדל הפוך”); לדברי המשרד, “המהלך ייטיב עם המנויים ויפחית נטל רגולטורי מהחברות”; בזק נדרשת להעביר לספקי הגישה את מלוא המידע לצורך אספקת השירות למנוי באופן תקין ורציף. המשרד יבצע נקודות בחינה תקופתיות ויזומות לבחינת עמידה בהוראות השיווק השוויוני. ככל ויימצא חריגה מהוראות אלו ישקול המשרד לבטל את האישור לשיווק בנדל הפוך; נוכח התקופה, תוקף ההחלטה הוא לשלושה חודשים ובתום תקופה זו יחליט המשרד האם להפוך החלטה זו לקבועה; המשרד יבצע נקודות בחינה תקופתיות ויזומות לבחינת עמידה בהוראות השיווק השוויוני. ככל ויימצא חריגה מהוראות אלו ישקול המשרד לבטל את האישור לשיווק בנדל הפוך.

■ “על מנת לאפשר רציפות תפקודית חיונית של משרדי הממשלה, רשות התקשוב הממשלתי ואגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרדי הממשלה מספקים תשתיות טכנולוגיות המאפשרות עבודה מרחוק לעובדי המדינה בהיקפים חסרי תקדים. בימים האחרונים אלפי עובדי מדינה מחוברים לתשתיות המשרדים בחיבור מביתם ומבצעים את עבודתם החיונית לאורך כל היום”; בימים האחרונים יש עלייה ניכרת בשימוש במרבית השירותים הממשלתיים. באתר המידע הממשלתי Gov.il ניכרת עליה של כ- 90% בכניסות (4,330,517 כניסות) בשבועיים האחרונים אל מול התקופה המקבילה בחודש הקודם. כמו כן עבור אותה תקופה ניכרת עליה של 118% בכניסתם של משתמשים חדשים לאתר.

■ מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן לחברות התקשורת (25.3.2020): “בעקבות המצב המיוחד בו נמצאת מדינת ישראל בשל התפשטות נגיף קורונה והוראות משרד הבריאות, פעל המשרד למתן הוראות והקלות שונות לבעלי רישיונות מכוח חוק התקשורת (בזק ושידורים), וזאת על מנת לאפשר לבעלי הרישיונות למקד את הטיפול  בנושאים הרלוונטיים לרציפות תפקודית במתן שירות למנויים”.

■ מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן לחברות התקשורת (25.3.2020): “על אף האמור במכתבי מיום 18 במרץ 2020 לעניין אי הטלת עיצומים ברצוני להבהיר כי המשרד רואה חשיבות רבה בשמירה על רציפות תפקודית במתן השירות למנויים בעת התמודדות מדינת ישראל עם משבר קורונה ובכוונת המשרד לנקוט בהליכי פיקוח ואכיפה בנוגע ליישום ההוראות הניתנות על ידי המשרד בעת הזו”.

■ “על מנת לאפשר רציפות תפקודית חיונית של משרדי הממשלה, רשות התקשוב הממשלתי ואגפי טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרדי הממשלה מספקים תשתיות טכנולוגיות המאפשרות עבודה מרחוק לעובדי המדינה בהיקפים חסרי תקדים. בימים האחרונים אלפי עובדי מדינה מחוברים לתשתיות המשרדים בחיבור מביתם ומבצעים את עבודתם החיונית לאורך כל היום”; בימים האחרונים יש עלייה ניכרת בשימוש במרבית השירותים הממשלתיים. באתר המידע הממשלתי Gov.il ניכרת עליה של כ- 90% בכניסות (4,330,517 כניסות) בשבועיים האחרונים אל מול התקופה המקבילה בחודש הקודם. כמו כן עבור אותה תקופה ניכרת עליה של 118% בכניסתם של משתמשים חדשים לאתר.

■ מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה מתריע ומבקש להעלות מודעות לאפשרות של מתקפת Voice Phishing, VISHING  [הונאה הנעשית באמצעות שיחת טלפון בה התוקף מתחזה לגורם לגיטימי], בשל החשש לניצול נרחב של מתקפה זו בימים אלו על רקע משבר נגיף קורונה; ב- CERT  הלאומי התקבלה אינדיקציה כי חברה ישראלית מתחום הפיננסים חוותה ניסיונות תקיפה תוך ניצול של המעבר לעבודה מהבית בעקבות משבר נגיף קורונה, להשגת גישה לרשת הארגונית. עובדי החברה קיבלנו טלפונים מתוקפים אשר התחזו לאנשי תמיכה טכנית, וביקשו מהם שם משתמש וסיסמה להתחברות מרחוק באמצעות VPN.

■ הרשות להגנת הפרטיות (במשרד המשפטים) מפרסמת (24.3.2020) “דגשים למנהלים ועובדים בהפעלת מדיניות עבודה מרחוק אל מול הרשת הארגונית”: ארגונים רבים במשק ‏נקטו ‏בצעדים ‏מהירים ‏וחריגים ‏בכדי ‏לבודד ‏מחד ‏את ‏העובדים ומאידך‏ לאפשר ‏רציפות ‏תפקודית, ‏ופעלו ‏במהירות ‏על ‏מנת ‏לאפשר ‏לעובדיהם ‏עבודה מרוחקת לרבות‏ ממחשבים ‏ביתיים.‏ במידה ‏ופעולות‏ אלו ‏נעשו ‏ללא‏ ביצוע ‏הערכת ‏סיכונים ‏מסודרת, ‏יש‏ בכך ‏כדי ‏ להגדיל‏ את ‏הסיכוי ‏להתרחשות ו‏של ‏אירוע ‏אבטחת ‏מידע. על ‏כן ‏ולצד הצורך ‏החיוני ‏בהמשכיות ‏הרצף ‏התפקודי, ‏יש ‏להקפיד ‏ולוודא כי ‏גם ‏במצבי ‏קיצון‏ ובמציאות‏ דינמית ניתנת‏ תשומת ‏הלב ‏הנדרשת ‏לנושא ‏ההגנה ‏על ‏פרטיות ‏המידע ‏ואבטחת‏ המידע בעת טיפול ‏במידע ‏אישי ‏של ‏עובדים ‏או ‏של ‏נושאי ‏מידע ‏בהם ‏ארגונים ‏אלה ‏מטפלים ‏במסגרת‏ העבודה‏ היומיומית.

■ ידיעה בלעדית של וול סטריט ג’ורנל: חברות תעופה האמריקניות הגדולות שוקלות ונערכות להפסיק (ביוזמתן) את טיסות הנוסעים הארציות בשל נגיף קורונה כשבמקביל גם הסוכנויות הפדרליות שוקלות להפסיק התעבורה האווירית בתוך ארה”ב.

■ משרד הבריאות מפרסם (24.3.2020) את תזכיר חוק מבחנים לחלוקת כספי תמיכה של משרד הבריאות לתמיכה בקופות חולים המצטיידות [בטיפול מרחוק וכן ערכות ניטור לחולים בנגיף] לצורך התמודדות עם מחלת COVID-19; “התמיכה תינתן ביחס לאמצעים הטכנולוגיים הבאים: ערכות לניטור חולים בנגיף; מכשירי TYTO; מערכת “יוניפר” לקשישים”; תגובות – עד 31.3.2020.

■ משרד המשפטים מפרסם (24.3.2020) את תזכיר חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – נתוני תקשורת) (תיקון מס 2)(קבלת נתוני מיקום לצורך פיקוח על קיום הוראת הבידוד); הערות יתקבלו עד 25.3 בשעה 7:00 בבוקר.

■  מערך הסייבר הלאומי מודיע (24.3.2020): ב-  23/3/2020 הודיעה Microsoft כי בכל מערכות ההפעלה מתוצרתה, החל מ- Windows7 , קיימות פגיעויות Zero Day  העלולות לאפשר לתוקף הרצת קוד מרחוק ללא צורך בהזדהות וכי מוכרות תקיפות מוגבלות כנגד מטרות ספציפיות העושות שימוש בפגיעויות אלו.

■  מערך הסייבר הלאומי מודיע (24.3.2020): גורמי תקיפה רבים מנצלים את מגפת קורונה לביצוע תקיפות כנגד יעדים שונים; לאחרונה זוהתה פעילות של גורם תקיפה כנגד מספר ארגונים בישראל; קמפיין התקיפה פועל באמצעות משלוח צרופות מסוג RTF. הצרופות פועלות באמצעות ניצול פגיעות ישנה בתוכנת Word.

■ “נוכח מצב החירום הקיים והביקוש המשמעותי לתכנים, מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית (המשרד לשוויון חברתי) מקדם בימים אלה תהליך פיתוח בזק של תכנים מקצועיים חדשים וכן פועל להקמת קהילות ׳לימוד בבידוד׳ אשר נועדו לסייע בהתמודדות עם מצבים חדשים וקשים (כמו אובדן תעסוקה, יציאה לחל״ת, בידוד ממושך, עבודה מרחוק, ניתוק מהסביבה ומאינטראקציה בין-אישית, צורך לתת מענה לילדים השוהים בבית וכיוצ”ב)”.

■ “המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית מזמין גופים רלבנטיים להציע לשלב באתר המשרד לשוויון חברתי ובפלטפורמת קמפוס, פלטפורמות למידה מקוונות קיימות המציעות קורסים מקוונים ללא עלות”.

■ קורונה מגיעה לבית-המשפט: הוגשה תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חברת סקידיל (המשווקת חבילות סקי במדינות שונות): הודיעה לתובע ולשאר חברי הקבוצה כי לא תוכל לספק להם חבילות נופש שהזמינו (ואף שילמו עבורן מראש) לחודשים פברואר-אפריל 2020 אך מסרבת לכאורה לבצע החזר כספי מלא.

■ שופט העליון ג’ורג’ קרא החליט לצרף את הסניגוריה הציבורית כ”ידיד בית-המשפט” להליך של יותן אוריך ואחרים נגד המדינה בנושא חקירת המשטרה וההאזנה לחומרים במכשירי הסלולר שלהם; הדיון נקבע ל- 21.4.2020.

■ משרד התקשורת הודיע (24.3.2020) כי שר התקשורת דוד אמסלם אישר לחברת דואר ישראל “להיערך לעבודה מותאמת למניעת התקהלות, בהמשך להנחיות משרד הבריאות, ומתוך דאגה ואחריות לבריאות הציבור”; ההחלטה התקבלה בהמשך לנתונים המצביעים על ירידה משמעותית במופעי הקהל ביחידות הדואר מכ- 100 אלף לקוחות ויותר בממוצע יומי לכ- 40 אלף לקוחות בממוצע ביום ושמרבית מופעי הקהל הם בשעות הבוקר ועד לשעות הצהריים. השר הינחה כי בימי חלוקת קצבאות ביטוח לאומי על החברה יורחבו שעות הפעילות ביחידות בהן נהוג לחלק קצבאות, לאייש בהן עמדות ככל הניתן, וכן להרחיב את האפשרות לחלוקת הקצבאות באמצעות הטענה מרחוק של כרטיס פרי פייד ומסירת כרטיסים עד לבית הלקוחות. ככל שימצא שיש צורך בהפעלת היחידות בשעות נרחבות יותר חברת הדואר תונחה בהתאם.

■ משרד התקשורת הודיע הערב (23.3.2020) על עדכון מועדים לגבי השימוע בנושא “עדכון סכומי ערבויות הרישיון”: “המשרד קיבל החלטה לקצר את לוחות הזמנים לטיפול בשימוע שבנדון ובהתאם הינכם מתבקשים להעביר התייחסותכם עד ליום 29.3.2020 בשעה 10:00 ולא כפי שפורסם בתחילה על דחיית כלל השימועים ל- 1.5.2020”.

■ אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך עם חדשות הכזב שלו: אמש (ראשון, 22.3.2020) בשעה 22:20 פירסם אייטם ‘בלעדי’ על שני שימועים נוספים של משרד התקשורת שפורסמו אתמול; מה שמומחה הטלקום לא מספר לכם באותו אייטם ‘בלעדי’ הוא שהשימועים הללו פורסמו בחלון המבזקים של Read IT Now כבר בשעה ובשעה 17:06 ובשעה 19:12 (מספר שעות לפניו); למי, אם כן, (חוץ מפינוקיו) יש אף ארוך, אדון “אני בכלל לא עיתונאי פשוט אלא עורך ראשי של עיתון”?

■ לבית-המשפט העליון הוגשה “בקשה דחופה לביטול צו הביניים בנוגע לתקנות שעת חירום (נתוני מיקום)” מטעם ראש הממשלה ומשיבים אחרים; נשיאת העליון אסתר חיות הורתה לעותרים בנפרד (עו”ד שחר בן מאיר, האגודה לזכויות האזרח בישראל, ארגון עדאלה והרשימה המשותפת) להגיש את תגובתם לבקשה עד היום [24.3.2020] בשעה 13:30; אתמול דחתה הנשיאה  בקשה של ראש הממשלה וגורמים נוספים לשינוי ודחיית מועד הגשת תגובתם לשלוש עתירות נפרדות בנושא שימוש בטכ’ של השב”כ לגבי נגיף קורונה.

■ נשיאת העליון אסתר חיות בהחלטה (שניתנה היום) לגבי בקשה של ראש הממשלה וגורמים רשמיים נוספים (מ- 23.3.2020) לשינוי ודחיית מועד הגשת תגובתם לשלוש עתירות נפרדות בנושא שימוש בטכ’ של השב”כ לגבי נגיף קורונה: “התגובה תוגש ללא דיחוי נוסף. הנוהג להגיש בקשות דחיה לאחר שהמועד כבר חלף, תוך העמדת בית המשפט בפני עובדה, אינו תקין ויש להימנע ממנו”; מועד הגשת התגובה היה היום ב- 09:00.

■ שר האוצר אישר התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי בפטור ממכרז (15 מיליון ש”ח) עם ספקים רבים לרכישת 2,500 מחשבים ניידים עקב התפשטות נגיף הקורונה כדי לאפשר לעובדי מדינה לעבוד מביתם.

■ לאחר שפירסמה (22.3.2020) שימוע [הוספת הוראת שעה לרישיונות החברות בשל נגיף הקורונה ולגבי מתן הקלות על פי הוראת השעה], הודיעה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת) (ב- 24.3.2020 בערב) על החלטתה מ- 23.3 לפיה “סבורה המועצה כי דווקא קביעת הוראת השעה תאפשר שמירה על ההיבטים הצרכניים החשובים בעת הזו […] מתוך רצון לאפשר תעדוף והקצאת משאבים לעניינים בעלי חשיבות יתרה בעת הזו”; בין היתר מחליטה המועצה על קיצור שעות פעילות מוקדי השירות הטלפוני בארבע שעות; מתן אפשרות לשינוי במערכת ה- IVR [פתיח שיתייחס לשינויים באופן פעילות החברה בזמן משבר הקורונה]; פטור מחובת הקלטת שיחות בנושאים הנוגעים לבירור חשבון ולסיום התקשרות.

■ המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת): “משבר קורונה הוא משבר חריג ומיוחד המציב אתגר רב מערכתי ויש לטפל בו ככזה. כך עושה המועצה בהחלטתה הנוכחית. המועצה יחד עם צוותה המקצועי תמשיך במעקב אחר התפתחויות המשבר. בנוסף וכפי שפורט לעיל, החברות נדרשות עד החלטה אחרת להמשיך ולהגיש דיווחים יומיים למועצה באשר להשפעות נגיף הקורונה על עבודתן והערכות מצב שוטפות יערכו בהתאם, לרבות השפעה אישורי החריגה שניתנו לעיל ואופן התמודדות החברות בעקבות אישורי החריגה. כפי שקובעת הוראת השעה שנוספה לרישיונות, המועצה תשקול קיצור או הארכת הוראת השעה וכן אישורי החריגה שניתנו על פיה בהתאם להתפתחויות”.

■ המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (במשרד התקשורת) מפרסמת (22.3.2020) שימוע – הוספת הוראת שעה לרישיונות החברות בשל נגיף הקורונה ולגבי מתן הקלות על פי הוראת השעה, ככל שתקבע: “המועצה שוקלת לתקן את הרישיונות של הוט ויס כך שתוסף לרישיונות הוראה המאפשרת למועצה לאשר לבעל הרישיון לחרוג מהוראות הרישיון, לפרק זמן מוגבל כאמור בהוראה הנשקלת, כאשר בטרם מתן אישור חריגה כאמור ייערך שימוע דחוף שיאפשר לכל המעוניין בדבר למסור את עמדתו לגבי אישור החריגה הנשקל”.

■ משרד התקשורת מפרסם אחה”צ (21.3.2020) שימוע חדש: הוראה מכוח מתן הוראה לפי סעיף 11(ב) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982; “בתקופה זו נדרש כי בעלי רישיונות הרט”ן יפנו את כל משאביהם ליציבות טכנולוגית של הרשתות, ושמירה על רציפות תפקודית במתן שירות למנוייהם. ביצוע פעולות שיווקיות לצורך קליטת מנויים עלול לגרוע ממשאבי בעלי הרישיונות הנדרשים בעת הזו למיקוד פעילותם באספקת שירות תקשורת באופן רציף הכולל, בין היתר, תפעול של הרשת, טיפול באירועים מתפתחים ומתן שירות ללקוח”; על מנת להבטיח המשך מתן שירותי בזק באופן תקין וסדיר, ובהמשך להחלטות נוספות שקיבל שר התקשורת בימים האחרונים, שתכליתן להקל על בעלי הרישיונות במיקוד המשימות שעליהם לבצע בעת הזו, שוקל שר התקשורת מספר צעדים”.

■ משרד התקשורת בשימוע חדש: “ניידות המספרים נועדה לאפשר למנויי חברות הרט”ן לעבור בין החברות תוך יכולת לשמור על מספר הטלפון הקיים, בכל חודש עשרות אלפי לקוחות מתניידים מחברה לחברה; שר התקשורת שוקל: “במשך תקופת ההוראה ועל אף האמור בתכנית המספור לעניין ניידות מספרים, בעל רישיון רט”ן יספק ניידות מספרים בתוך יום עבודה אחד לכל היותר” וכן “במשך תקופת ההוראה בעל רישיון רט”ן לא יעלה את מחיר התכנית הקיימת למנוי אשר ההסכם התקשרות עמו מסתיים בתוך תקופת ההוראה”.

■ הוראות התקנות לשעת חירום המגבילות מס’ העובדים במקום העבודה (שפורסמו לפני כניסת השבת) מתייחסות גם לתחום התקשורת: תחום זה הוא אחד מהענפים “שפועלים כסידרם – עד 100%, תוך צמצום ככל הניתן”; אספקת כל השירותים/המוצרים “הנדרשים לצורך המשך פעילותם התקינה של” שירותי בזק פנים ארציים נייחים, שירותי בזק בין-לאומי, שירותי רט”ן, גישה לאינטרנט, תקשורת נתונים, תקשורת לוויינית, זימון (ביפר), תמסורת באמצעות כבל תת-ימי, שירותי איכון ואיתור רכב; שירותי דואר ובנק הדואר; שידורים (ובהם TV ורדיו); שידורי חדשות, אתרי חדשות ועיתונים; שירותי אירוח אתרים; שירות מיתוג אינטרנט; איגוד האינטרנט הישראלי.

■ לאור הניסיון שנצבר ב- 3 מערכות הבחירות האחרונות, ניתן בהחלט לצפות שצמרת משרד האוצר וצמרת נציבות המדינה (עם העתקים לצמרת משרד התקשורת) יוצפו בקרוב מאוד בפניות רבות של ‘מומחה הטלקום’ + ‘מגן הצרכנים’ לגבי אי-עמידה של חברות התקשורת בהוראות התקנות לשעת חירום המגבילות את מספר העובדים במקום העבודה (שפורסמו לפני כניסת השבת והמתייחסות גם לתחום התקשורת).

■ התקשרות ראשונה בפטור ממכרז (לשבוע זה) של משרדי הממשלה לגבי קורונה: התקשרות של משרד הבריאות עם חברת מ.ל שירותי כביסה ניקוי יבש בע”מ, לאספקת שירותי כביסה לחולי קורונה במרכז הגריאטרי ראשון לציון; בניגוד להתקשרויות בשבוע שעבר (שרובן המכריע הוגדר כ’התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש’), הפעם ההתקשרות מוגדרת כ’פגיעה מהותית בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה ובכלכלתה’.

■ משרד המשפטים/יחידת הממונה על נותני שירות עסקי: בהמשך לצו איסור הלבנת הון (חובות זיהוי, ניהול רישומים של נותן שירות עסקי למניעת הלבנת הון ומימון טרור(, “לאור מצב החירום שהוכרז בארץ מאז 15.3.2020 בשל התפשטות נגיף קורונה החדש ותקנות שעת החירום המגבילות את היציאה למרחב הציבורי, ככל שמתבקש נותן שירות עסקי לתת שירות עסקי בעת זו, יבצע את הליך הזיהוי באמצעות היוועדות חזותית. הזיהוי יבוצע בהתאם למפורט בסעיף 7 לצו. הנחייה זו תקפה כל עוד מוכרז מצב חירום בישראל בשל התמודדות עם נגיף קורונה”.

= = = = = = = = = = = = = = = =

= = = = = = = = = = = =