סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שמסתיים ב- 15.5.2020)

20:31 14.05.2020

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ כל הכבוד לאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ על האייטם ה’בלעדי’ שפירסם היום (שני, 11.5.2020) [תביעה של חברת סלקום נגד חברת השיקמה NGN]! אלא שהאתר News1 פירסם ידיעה על התביעה הזאת כבר בצהרי יום חמישי האחרון (7.5.2020).

■ הוגשה (13.5.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד משרד הבריאות: המנכ”ל חייב את אזרחי המדינה לחבוש/לעטות מסיכות אולם “על אף שמסיכות הפכו למצרך בסיסי חובה בכל בית בישראל, לא מצאה לנכון הנתבעת, מדינת ישראל, לשאת בעלויות המסיכות/לחלק מסיכות לציבור בחינם כשם שנעשה לדוגמה במלחמת המפרץ”; היקף התביעה הקבוצתית: 7 מיליון ₪.

■ הוגשה (11.5.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של 4 תובעים נגד בנק הפועלים, לאומי ודיסקונט: “עניינו של ההליך הוא בהפסקת ההתנהגות הפסולה של הנתבעים ושמירה על פרטיות המשתמשים באתרי הבנקים וביתר הפלטפורמות הדיגיטליות שהבנקים מפעילים. פרטיות לקוחות הבנקים אינה הפקר ואין להתיר לגופים בעלי עוצמה כמו הבנקים לפגוע בפרטיות המשתמשים”; היקף התביעה הקבוצתית: 25 מיליון ₪.

■ הוגשה (12.5.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) – הרביעית במספר בתוך שבועיים –  נגד מוסדות השכלה גבוהה ובהם הטכניון, האוניברסיטה העברית בי”ם, אוניברסיטת בן-גוריון בנגד ואחרים; 11 תובעים, סטודנטים, הטוענים כי לא קיבלו שירותים נלווים בשל השבתת הלימודים עקב מגפת קורונה; שלוש מ- 4 התביעות הללו הוגשו בידי אותם באי כוח; היקף התביעה הקבוצתית: 54 מיליון ₪; האתר Read IT Now היה הראשון לדווח על כל אחת ה- 4 התביעות הללו.

■ אפי נווה (לשעבר יו”ר לשכת עורכי הדין) ובר כץ, נגדם מתנהל הליך משפטי ע”י המדינה, הגישו (11.5.2020) לבית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים עתירת חופש מידע נגד משרד המשפטים ונגד המטה הארצי של משטרת ישראל; טרם פורסם הנוסח המלא של העת”מ.

חברת המחקר גרטנר: בשל מגפת קורונה הוצאות ה- IT העולמיות צפויות לקטון בשיעור של 8%(-) בשנת 2020 ל- 3.4 טריליון דולר.

■ דו”ח חדש [The State of Mobile Network Experience 2020: One Year Into the 5G Era] של חברת OpenSignal: ישראל במקום ה- 59 (מתוך 100 מדינות שנבדקו) ב-  Download Speed Experience עם Mbps 15.2; במקום ה- 73 באחוז השינוי ב-  Download Speed Experience מאז שנת 2019 עם 11.6%; במקום ה- 88 עם שיעור של 74.8% מהזמן בזמינות 4G [ובמקום ה- 41 עם שיעור של 7.7% באחוז השינוי משנת 2019 בזמינות דור רביעי].

■ BBC: צעיר בריטי בן 20 קיבל עונש מאסר על תנאי לאחר שבשנים הקודמות הציע באמצעות אתר אינטרנט שהקים ‘שירות’ של התקפות סייבר אנונימיות נגד יחידים ועסקים; הצעיר הודה בהאשמות של הלבנת כספים ופשיעת סייבר.

■ האתר Business Insider בהתבסס על הארגון Mobile UK: מאז תחילת אפריל ועד כה נשרפו 77 אנטנות סלולר בבריטניה על רקע תיאוריות הקונספירציה בדבר הקשר כביכול שבין G5 לבין התפרצות CoronaVirus; על אותו הרקע, ב- 21.4.2020 הותקפו פיזית 40 מעובדי אחת מחברות הסלולר הבריטיות.

■ נתונים חדשים מארגון CompTIA: באפריל 2020 נרשם גידול חד במספר מפוטרי ההיי-טק בארצות הברית: 112,000 מישרת; כל מה שהושג במשך שנה ירד לטימיון במהלך חודש אחד בגין קורונה; לדברי משרד העבודה האמריקני היו 20.5 מיליון אמריקנים מפוטרים בחודש שעבר בכל התחומים ושיעור האבטלה הגיע ל- 14.7%; בארה”ב מועסקים 12 מיליון איש במגזר הטכנולוגיה.

■ סקר של Salesforce Research: עבודה-מרחוק, מהבית, בעקבות נגיף קורונה, גרמה לפגיעה של 1% בלבד בפיריון העבודה (פרודוקטיביות); יותר מ- 40% מהעובדים הללו יהיו מוכנים גם בעתיד לעבוד-מרחוק בצורה מלאה; “עתיד העבודה יהיה שונה מהמצב שלפני קורונה”.

■ דו”ח “מצב הכופרה 2020” של חברת האבטחה Sophos: אחד מכל ארבעה ארגונים שנפלו קורבן למתקפת כופרה [Ransomware] שילם כסף (בדמות ביטקוין) כדי לשחרר נתונים שהוצפנו בידי התוקפים; הדו”ח פורסם שלוש שנים בדיוק לאחר התקפת הכופרה WannaCry.

■ דו”ח Digital Economy Index של Adobe: גידול בשיעור של 49% במכירות המסחר האלקטרוני בארה”ב בחודש אפריל 2020; תחום ה- Online grocery חווה גידול בשיעור של 110%, תחום מכירות האלקטרוניקה רשם גידול בשיעור של 58% והספרים – פי שניים.

■ חברת אחסון וניהול המידע Iron Mountain הודיעה לרגולטורים בארה”ב על חקירה פנימית בדבר אפשרות שהיא הפרה את הסנקציות האמריקניות לגבי איראן וישויות הקשורות להפצת נשק להשמדה המונית.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

המוסד לביטוח לאומי: מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מערכת חיתום דיגיטלי.

■  שירות בתי-הסוהר (שב”ס) ביקש למחוק בקשה לפטור ממכרז לגבי תחזוקת מערכת לינוקס.