סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שמסתיים ב- 14.2.2020)

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

=================

מבזקים בשבוע האחרון לגבי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם במוצאי שבת (8.2.2020) אייטם שכותרתו: “חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש”מפוצצים” את תיק 4000 לרסיסים!”; באייטם זה הוא סיפק (פעמיים) קישורים למכתב של מנכ”ל משרד התקשרת נתנאל (נתי) כהן מ- 19.1.2020 אל חברת בזק, אלא כשלוחצים על כל אחד מהקישורים הללו מקבלים (נכון לעכשיו) הודעה של Google Drive: “מצטערים, אך הקובץ שביקשת אינו קיים. יש לוודא שכתובת האתר שברשותך נכונה ושהקובץ קיים”. [הערה: יש להניח ש(רק) אחרי פרסום מבזק זה אבי וייס ידאג לתיקון הדברים].

■ למרבה האירוניה, אבי וייס כתב על המסמך הזה: מנכ”ל משרד התקשורת “הוציא לבזק מכתב מאוד תקיף (המצוי כאן במלואו למתעניינים) מסמך שלא פורסם בשום מקום והוחבא היטב (די ברור למה) ולמרות זאת הוא דלף ומוצג כאן”; אלא מתברר שאבי וייס עצמו (העורך הצ’יף) הסתיר את המסמך הזה באייטם ה’חשיפה’ שלו.

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם במוצאי שבת (8.2.2020) אייטם ‘בלעדי’ הכולל בסופו חידוש מרענן: במקום המשפט השגרתי שלו [“תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי…”] הוא כותב הפעם “תגבה לא קיבלתי (לא שציפיתי). ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים מזמן, שתגובה לא אקבל, די ברור למה” [הטעות – במקור].

■ “שיווק סמוי” גלוי: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך להצמיד פרסומת של חברת אבטחה גם באייטם חדש שפירסם אמש (10.2.2020) למרות שכבר כתבתי על הנושא הזה ביום שישי האחרון; מעניין מה חושבים על כך ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, שהאייטם שלו עוסק בה ואליו הוצמדה הפרסומת הפעם.

■ “שיווק סמוי” או דווקא גלוי ושאינו נסתר מן העין: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך להצמיד פרסומת של חברת אבטחה לטקסט העוסק בחברה אחרת (ואינו קשור אליה) גם באייטם חדש שפירסם היום (11.2.2020) כמו אתמול וכמו שכבר כתבתי על הנושא הזה ביום שישי האחרון; ייתכן שחשב שאם הוא מוריד מטה בדף הבית את האייטם ורק אז מצרף אליו את הפרסומת אף אחד לא ישים לב. טעית, נצ”מ בדימוס. והכל גם מתועד [“לפני” ו”אחרי”]; לתשומת-לב נציגי Sophos בארץ.

■ “אותר ניסיון הונאה תוך ניצול וירוס הקורונה“, מבשר אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ וממשיך במסורת שלו להצמיד פרסומת של חברת אבטחה מסויימת לטקסט העוסק בחברה אחרת (ואינו קשור אליה); עשה זאת גם בשני אייטמים חדשים שפירסם היום (12.2.2020), לתשומת-לב נציגי Sophos בארץ וחברת יבמ ישראל; ללא ספק, צודק: ניסיון הונאה תוך ניצול נגיף קורונה.

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך במסורת שלו (לאחר שלאחרונה פירסם תצלום שגוי של שופט בית-המשפט העליון): לפני עשרים דקות פירסם אייטם חדש באתר שלו ובו אותו תצלום לגבי שני צוותי סטודנטים שונים שהציגו פרוייקטי גמר שונים בפקולטה למדעי המחשב; ועל כך נאמר: תמונה אחת שווה אלף מילים; לתשומת לב דורון שחם מרקוס דוברת הטכניון.

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך במסורת שלו להצמיד פרסומת של חברת אבטחה מסויימת לטקסט העוסק בגורמים אחרים (שאינם קשורים אליה); עשה זאת גם בשני אייטמים חדשים שפירסם היום (13.2.2020); לתשומת-לב מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה), נשוא אחד האייטמים הללו; ספק אם הגוף הרשמי של המדינה ישמח על ה”שידוך” הזה שנעשה ע”י אבי וייס.

=================

מבזקים לגבי אירוע הטלקום MWC Barcelona 2020 בברצלונה ספרד שבוטל

ביום רביעי, 12.2.2020, 21:29 – בדיוק באותו הזמן עם TheMarker, גלובס וכלכליסט – דווח בחלון המבזקים של Read IT Now על ביטול האירוע השנתי המסורתי וזאת בשל וירוס קורונה. מומחה הטלקום מראשון לציון הגיע עם הדיווח שלו [שסווג על-ידו כ”נושא חם”] רק 46 דקות לאחר מכן.

■  הודעה רשמית הערב של John Hoffman מנכ”ל  GSMA: מבטלים את אירוע הטלקום  MWC Barcelona 2020; “הדאגה העולמית” מוירוס קורונה [CoronaVirus], החשש לגבי טיסות ונסיבות נוספות גורמים לכך שיהיה זה בלתי אפשרי לקיים את האירוע עתה; “העיר המארחת והגורמים השותפים מכבדים ומבינים את ההחלטה”; מההודעה משתמע כי השנה לא ייערך האירוע כלל ועתה העיניים נשואות ל- MWC Barcelona 2021; מביע אהדה לכל הנפגעים בסין ובעולם כתוצאה מהתפרצות הנגיף.

■ דיווחים כעת בספרד: התייעצויות קדחתניות נערכות עתה בשאלה האם לבטל את האירוע בעוד שראש עיריית ברצלונה Ada Colau טוענת כי רשויות הבריאות ערוכות וכי “אין כל סיבה לביטול האירוע”.

■ גם חברת Nvidia הודיעה כי לא תשתתף באירוע MWC Barcelona 2020 (למרות שהיא אחת הספונסוריות); כבר דיווחתי כאן בחלון המבזקים בשבוע שעבר כי  Ericsson הודיעה כי לא תשתתף באירוע MWC Barcelona 2020 בשל החשש מוירוס קורונה והדאגה לשלום עובדיה ולקוחותיה; כ”כ דיווחתי כי בשל החשש מוירוס CoronaVirus והדאגה לעובדיה ולציבור הכללי, חברת האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית LG הודיעה (4.2.2020) כי לא תציג ולא תשתתף השנה בכנס ותערוכת MWC  Barcelona 2020; חברת ZTE הסינית הודיעה כי מאותה סיבה לא תקיים את מסיבת העיתונאים שלה באירוע.

■  חברת Ericsson הודיעה כי לא תשתתף באירוע MWC  Barcelona 2020 בשל החשש מוירוס קורונה והדאגה לשלום עובדיה ולקוחותיה; השבוע דיווחתי כי בשל החשש מוירוס CoronaVirus והדאגה לעובדיה ולציבור הכללי, חברת האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית LG הודיעה (4.2.2020) כי לא תציג ולא תשתתף השנה בכנס ותערוכת MWC  Barcelona 2020; חברת ZTE הסינית הודיעה כי מאותה סיבה לא תקיים את מסיבת העיתונאים שלה באירוע.

■ מארגני Electronica China, שהייתה אמורה להתקיים בשנגחאי סין ב- 18-20 במארס 2020, הודיעו על דחייתה; גם SEMICON China, שהייתה אמורה להתקיים באותם המועדים – נדחתה; גורמי מקצוע מטאיוואן מעריכים שכל האירועים הגדולים שתוכננו להיערך בסין בחודשיים הקרובים לפחות – יידחו בשל וירוס קורונה [CoronaVirus].

■ נמשך מצעד הפורשים מאירוע הטלקום  MWC  Barcelona 2020 בשל החשש מוירוס קורונה [CoronaVirus]: חברת Cisco Systems, חברת Facebook וחברת AT&T. לפחות 33 חברות הודיעו עד כה כי לא ישתתפו בשל התפשטות הנגיף; דיווחים כעת בספרד: התייעצויות קדחתניות נערכות עתה בשאלה האם לבטל את האירוע בעוד שראש עיריית ברצלונה Ada Colau טוענת כי רשויות הבריאות ערוכות וכי “אין כל סיבה לביטול האירוע”.

■ מפעילת הרכבת Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, FGC  בשיתוף עם חברת Vodafone תשיק שירות 5G בקו אחד של הרכבת התחתית בעיר ברצלונה לרגל אירוע הטלקום MWC Barcelona 2020 [הצפוי להיערך בתוך פחות משבועיים אלא אם כן ייפגע מוירוס קורונה); שתי החברות משתפות פעולה עם המימשל הקטלוני (Generalitat) ועם Mobile World Capital Barcelona להתקנת אנטנות דור חמישי על קו Llobregat-Anoia בכמה מקטעים.

=================

מבזקים בנושאים אחרים

■ במחוזי בחיפה הוגשה בסוף השבוע [8-9 בפברואר 2020] תביעה חדשה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של 7 תובעים/ות נגד רמב”ם – הקריה הרפואית לבריאות האדם ונגד משרד הבריאות בשל טיפול כימותרפי תוך כדי “רשלנות של ממש”; זאת בעקבות הדיווחים על הטיפול שניתן שם נגד סרטן לרבות לכאורה בתקופות שפג תוקפן “או תוך איחוד אמפולות, בניגוד לפרוטוקולים המקובלים” [הערה: גם ב- 13 בפברואר 2020 הוגשה תביעה (נפרדת) בנושא זה].

■ הוגשה (9.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק ההגבלים העסקיים) של שישה תובעים נגד נייקי ישראל ונגד ריטיילורס [המוחזקת 90% ע”י פוקס-ויזל] ב”סוגייה שיש בה להשפיע על מצוקת בעלי עסקים קטנים”; טרם פורסם כתב הטענות המלאה; היקף התביעה הקבוצתית: 230.72 מיליון ₪.

■ ידיעה בלעדית של וול סטריט ג’ורנל: תחקיר מעלה כי סוכנויות ממשלתיות אמריקניות משתמשות בנתוני מיקום מטלפונים ניידים לצורך אכיפת מדיניות ההגירה האמריקנית; מדובר בשימוש במסד נתונים מסחרי הממפה תנועות של מיליוני טלפונים ניידים, כדי לנטר את איזור הגבול עם מקסיקו ולבצע מעצרים; הנתונים מתקבלים מיישומי מובייל לרבות כאלה למשחקים, מזג האוויר ומסחר אלקטרוני לגביהם המשתמש הביע הסכמתו לביצוע בדיקת המיקום של המכשיר.

■ העיתון הבריטי The Guardian: “יצרנית תוכנת מעקב שנוייה במחלוקת”, חברת NSO Group הישראלית, הוזמנה ע”י ממשלת בריטניה להשתתף שוב באירוע למשטרות ולכוחות ביטחון שבשנים קודמות ביקרו בו נציגים של משטרים מדכאים; מדובר באירוע סגור בן שלושה ימים [“Security and Policing”], המאורגן ע”י משרד הפנים וה- Department for International Trade, בו צפויים לבקר נציגים זרים מכ- 60 מדינות ולבחון מוצרים ושירותים שונים בתחום זה.

■  חברת Red Hat הודיעה על דחיית האירוע Black Hat Asia 2020 [שתוכנן להיערך בסינגפור, 31.3-3.4.2020] בשל החשש מוירוס קורונה [COVID-19]; האירוע Cisco Live Melbourne [שהיה אמור להיערך במלבורן אוסטרליה בשבוע הראשון של מארס] – בוטל מאותה סיבה; בחודש שעבר דווח על השעייה זמנית של האירוע DEF CON China [שתוכנן להיערך באפריל השנה בסין].

■ חב’ המחקר IDC: הוצאות ה- IT העולמיות צפויות לגדול ב- 2020 ב- 6% ל- 5.2 טריליון דולר אך יהיו תלויות בהמשך ההתפתחויות לגבי וירוס קורונה.

■ חב’ המחקר IDC: ירידה בשיעור של 7.5%(-) בשוק הסמרטפונים הסיני ב- 2019 ל- 366.7 מיליון יחידות; ברבע הרביעי של 2019 נרשמה ירידה של 15.6%(-); רבעון 11 ברציפות בו נרשמת ירידה; שנה שלישית ברציפות בה נרשמת ירידה שנתית במכירות; חברת המחקר צופה ירידה של יותר מ- 30% במכירות ברבע הראשון של 2020 בשל CoronaVirus.

■ חב’ המחקר IDC: ההוצאות העולמיות על Smart Cities Initiatives ב- 2020 יסתכמו ב- 124 מיליארד דולר, גידול של 18.9% לעומת 2019; מאה הערים המובילות בעולם ביוזמות חכמות היוו יחדיו כ- 29% מההוצאה העולמית.

■ חברת המחקר TrendForce הקטינה את התחזית שלה לגבי ייצור סמרטפונים ברבע הראשון של 2020 וזאת בשל התפרצות  CoronaVirus והשפעתה על שרשרת האספקה של הטלפונים החכמים: צופה עתה ירידה של 12%(-) לעומת הרבע הראשון של 2019, ל- 275 מיליון יחידות (הנתון הנמוך ביותר זה חמש שנים).

■ חברת Amazon Web Services (זרוע מחשוב הענן של ענקית הקמעונאות אמזון) הגישה בקשה לבית-המשפט שיאפשר לה לחקור את נשיא ארה”ב דונלד טראמפ לגבי חוזה בהיקף 10 מיליארד דולר לעשר שנים שהעניק הפנטגון לחברת Microsoft; חברת AWS הודיעה לביהמ”ש כי ברצונה לקבל תצהירים משבעה אנשים לגבי מה שהיא טוענת כהטייה בזכייה של מיקרוסופט במכרז [Joint Enterprise Defense Infrastructure, JEDI] של משרד ההגנה האמריקני לאחרונה.

■ חברת המחקר Counterpoint Technology Market Research: הנתח של חברת Samsung במכירות העולמיות של סמרטפוני 5G הגיע לשיעור של 43% בשנת 2019; במקום השני – חברת Huawei הסינית; מכירות סמרטפוני 5G אשתקד תרמו 1% לשוק הסמרטפונים העולמי.

■ העיתון Iran Daily: משרד התקשורת האיראני הודיע כי סיכל ב- 8.2.2020 התקפת מניעת שירות [Distributed Denial-of-Service, DDoS] שהשביתה חלקית שירותי אינטרנט במדינה למשך שעה; סגן שר התקשורת אמר כי מדובר ב”התקפה הנרחבת ביותר בהיסטוריה של איראן” על תשתית האינטרנט במדינה וכי הותקפו “מיליוני יעדים”; גורמים במשרד טענו שמקור ההתקפה הוא במזרח אסיה ובצפון אמריקה אך לא פירטו מעבר לכך.

■ בעקבות ה- Brexit, חברת ה- FinTech הגרמנית N26 הודיעה על סיום פעילותה בשוק הבריטי; כל החשבונות בבריטניה ייסגרו אוטומטית ב- 15.4.2020

■ חברת המחקר Strategy Analytics: המכירות העולמיות של סמרטפונים מתקפלים [Foldable Smartphone], שב- 2019 הסתכמו בפחות מ- 1 מיליון יחידות, צפויות להגיע ל- 100 מיליון יחידות ב- 2025; החברות Samsung ו- Huawei היו מובילות השוק במקום הראשון והשני (בהתאמה) ב- 2019.