סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 7.2.2020)

14:42 07.02.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ קצת פחות משעתיים לאחר שאבי וייס בישר היום (5.2.2020) ב’טלקום ניוז‘ על מינויו של תא”ל (מיל’) שמעון שריד מונה למנכ”ל  SpaceIL, הוא הסיר תצלום של קצין במדים ענוד בדרגת תא”ל [שצולמה בידי רובי קסטרו ופורסמה בבטאון חיל האוויר, גיליון 152 (253) מ- 1.8.2003] והחליפה בתצלום של אדם בלבוש אזרחי. מדוע הוחלפה התמונה? לאבי וייס הפיתרונים.

■ מעניין על מה יהיה האייטם ה’בלעדי’ שיפרסם מומחה הטלקום מחר (חמישי): על הקול קורא של משרד התקשורת בנושא הסרת הטלפונים הציבוריים? על הדו”ח השנתי של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין לשנת 2016 שהתפרסם היום? על פסק הדין בתביעה של מגן הצרכנים נגד סלקום ומשהת”ק? או אולי על פרשת החלפת התצלום באייטם כמעט שעתיים לאחר שהעלה אותו באתר שלו? [כל הדברים הללו דווחו/פורסמו היום ב- Read IT Now].

■ געגועים לאסימון ולחוט: משרד התקשורת מפרסם (5.2.2020) קול קורא בנושא הסרת עמדות טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי וצמצום חובת התקנתם: “נוכח השימוש ההולך ופוחת בשימוש בטלפונים הציבוריים, העלייה בצריכה בשימוש של מכשירי טלפונים סלולריים, שיפור הפרישה הארצית ברשתות הסלולר, המאפשרים תקשורת נוחה וזולה ובהמשך לפניית בזק וגורמים בשלטון המקומי, המשרד שוקל הסרתם של טלפונים ציבוריים במרחב הציבורי. מבדיקת המשרד עולה שהשימוש היומיומי בטלפון ציבורי נמוך מאוד ואף במקומות מסוימים לא נעשה שימוש בטלפון הציבורי כלל. בנוסף, המשרד שוקל להותיר חובת פרישה של טלפונים ציבוריים רק במקומות חיוניים אשר בעניינם לא נמצאה חלופה אחרת”.

■ ב- 2.7.2019 פירסמה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין משרד התקשורת) את הדו”ח השנתי ל- 2015 [עליו חתום אשר ביטון, יו”ר המועצה “בהטלת תפקיד”] וציינה כי “השיטה הנוהגת של התחשבנות רב שנתית גוזרת הגשת דוחות מאוחרים שכן סגירת התחשבנות לשנת 2015 מתבצעת בשנת 2018-9, לכשעולים על המסך שידורים אשר תוכננו ובוצעו במהלך השנים שחלפו. בכוונתינו לערוך בחינה מקיפה של שינוי השיטה ופרסום דוחות בזמן קצר יותר, תוך שינוי וצמצום תוכנם”.; ב- 5.2.2020 מפרסמת המועצה את הדו”ח השנתי ל- 2016 ושוב חוזרת על כוונתה לערוך בחינה מקיפה של שינוי השיטה ופרסום דו”חות בזמן קצר יותר.

הממשלה תצביע בישיבתה הקרובה (א’, 9.2.2020) על הצעת החלטה בנושא “הקמת מרכז נתוני תעופה (מנ”ת; Passenger Information Unit, PIU) לצורך קבלת מידע אישי (נתוני API ו- PNR) מחברות תעופה על אודות נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל”; “המידע שייאסף ייאגר במאגר מידע וישמש לקידום המטרות הבאות בלבד: מאבק בטרור לרבות במימון הטרור; לחימה בפשיעה חמורה חוצת-גבולות; מאבק בהגירה בלתי-חוקית ושיפור מערך ביקורת הגבולות; אבטחת תעופה; שמירה על אינטרסים חיוניים נוספים ועל בריאות הציבור מפני אירועים אפידמיולוגיים”.

■ ברביעי בערב (5.2.2020) הוגשה למחוזי בת”א תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים) נגד הלמן אלדובי קופות גמל ופנסיה בע”מ: לא הודיעו למוטבים של עמיתי קופ”ג, שנפטרו או כאלה שהקשר עימם נותק, כמי שהם בעלי זכויות בכספי קופ”ג המוחזקים ע”י הלמן אלדובי; היקף התביעה הקבוצתית: 335 מיליון ₪.

■ לקראת הבחירות לכנסת ה-23, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת (2.2.2020) ריענון הוראות חוק הגנת הפרטיות בעניין מגבלות השימוש במידע מפנקס הבוחרים ומגבלות השימוש במידע אישי; “נבקש לחדד את חובות אבטחת המידע החלות על המתמודדים והמפלגות, המגבלות על רכישת מידע, וכן את הוראות חוק הגנת הפרטיות בנושא פניות אל ציבור הבוחרים שהן בגדר דיוור ישיר ושירותי דיוור ישיר”.

■ הוגשה (4.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד ווייז מובייל; עילת התביעה: הפסקת הפליה על רקע אזור מגורים – איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים ובנוסף הפסקת הטעיית המשתמשים באפליקציה; התביעה הוגשה בשם כל תושב וכל בעל עסק שכתובתו בשכונת שועפט בירושלים וכן בשם כל מי שעשה שימוש באפליקציית הניווט ויעד נסיעתו היה לשכונת שועפט; טרם פורסם כתב הטענות במלואו.

■ עו”ד המנוי כשנתיים לשירותי ‘טריפל’ של סלקום, הגיש (3.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד החברה; רכש ממנה בין היתר ממיר (סטרימר) מסוג Apple TV בעיסקת מכר מרחוק וטוען שאינה מספקת לצרכנים מסמך הכולל את הפרטים הנדרשים בחוק לגבי עיסקת רכישת מוצר/שירות.

■ עו”ד העובד במוסד לביטוח לאומי בי”ם הגיש (3.2.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד גולן הולצר, מפעיל האתר טופס קל [tofes-kal.co.il]: “מציע לפונים אליו ‘הנפקת נסח טאבו מקוון לאימייל/נסח טאבו רשמי ממשרד המשפטים’. הפרסום מטעה ומתחזה כיוון שהוא יוצר רושם כאילו מדובר בהוצאת נסח טאבו מקוון ישירות ממשרד המשפטים”; דורש 79 ₪ עבור הנפקת נוסח טאבו ואילו משרד המשפטים גובה סכום של 15 ₪ בלבד עבור הנפקה מקוונת מהאתר שלו [פער של 526%]; היקף התביעה הקבוצתית: 2.2 מיליון ₪.

■ מארגני Electronica China, שהייתה אמורה להתקיים בשנגחאי סין ב- 18-20 במארס 2020, הודיעו על דחייתה; גם SEMICON China, שהייתה אמורה להתקיים באותם המועדים – נדחתה; גורמי מקצוע מטאיוואן מעריכים שכל האירועים הגדולים שתוכננו להיערך בסין בחודשיים הקרובים לפחות – יידחו בשל וירוס קורונה [CoronaVirus].

■ NEC חברת ה- IT והאלקטרוניקה היפנית מדווחת היום (31.1.2020) על אירוע אבטחה שהתרחש בדצמבר 2016 ולא דווח עד כה; בכלי תקשורת ביפן דווח על אפשרות שהחברה חוותה כשל אבטחתי אך בחרה עד כה שלא לפרסם זאת; כאשר עלה החשד לחדירה לפני יותר משלוש שנים, נדרשו לחברה שבעה חודשים עד שגילתה את הפריצה.

■ חברת Amazon פירסמה את דו”ח השקיפות התקופתי שלה למחצית השנייה של 2019 ומצביעה על ירידה במספר הבקשות למידע והצווים המשפטיים השונים שקיבלה (וכן הבקשות שהתקבלו ביחידת הענן שלה Amazon Web Services) בתקופה זו.

■ חברת IBM הודיעה כי מועצת המנהלים של החברה החליטה ש- Arvind Krishna [סגן נשיא בכיר ל- Cloud and Cognitive Software] יחליף את המנכ”לית הנוכחית Ginni Rometty ב- 6 אפריל 2020; רומטי תהיה יו”ר מועצת המנהלים; Jim Whitehurst מנכ”ל חברת Red Hat יהיה נשיא יבמ.

■ סקר Super Bowl Fever שנערך ע”י The Harris Poll עבור The Workforce Institute ב- Kronos Inc לקראת ה- Super Bowl LIV הלילה: 17.5 מיליון עובדים בגירים בארה”ב צפויים שלא להגיע ביום שני בבוקר (זמן ארה”ב) למקומות העבודה שלהם בשל צפייה במשחק הסופר בול; מדובר בהיעדרות הגדולה ביותר של עובדים בעקבות הסופר בול מאז תחילת התיעוד של ההיעדרויות ב- 2005; חלק מהעובדים נטלו חופשה מראש ליום זה, אחרים יאחרו להגיע לעבודה באותו היום והיתר יתחלו (יתקשרו להודיע למנהליהם כי ‘נפלו למשכב’).

■ סקר Super Bowl Fever שנערך ע”י The Harris Poll עבור The Workforce Institute ב- Kronos Inc לקראת ה- Super Bowl LIV הלילה: שנת 2020 רווייה אירועים שונים העלולים לגרום להיעדרויות נוסף לסופר בול דוגמת הבחירות לנשיאות ארה”ב בנובמבר והמשחקים האולימפיים ביפן בקיץ כמו גם אירועים שנתיים ‘רגילים’ כמו אירועי חלוקת פרסים בהוליווד, משחקי כדורסל בולטים, ה- March Madnes, טורניר המאסטרס ואירועי גולף אחרים.

■ חברת המחקר סטרטגי’ אנליטיקס: מכירות ה- Apple Watch ב- 2019 היו גדולות בהרבה מהמכירות של תעשיית השעונים השווייצרית כולה (על המותגים המובילים שלה): 30.7 מיליון יחידות לעומת 21.1 מיליון יחידות, בהתאמה; אפל חוותה אשתקד גידול בשיעור של 36% במכירות השעון החכם שלה ואילו תעשיית השעונים בשווייץ חוותה ירידה שנתית של 13%(-).