סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 24.7.2020)

14:14 24.07.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

מבזקים הקשורים לאבי וייס עורך האתר TelecomNews

■ רבותי ההיסטוריה חוזרת: אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מתעקש בכוח לבצע טיפול המרה ושינוי מגדרי כפוי לעובד משרד התקשורת: ב- 16.1.2017, באייטם ‘בלעדי’ שפירסם, הוא התייחס אל עדי קופלוביץ’ כאשה עד שמישהו מקוראיו הסב תשומת ליבו לטעות; ב- 21.7.2020, אחה”צ, שוב באייטם ‘בלעדי’, הוא כותב על “עדי קופולוביץ’, שהייתה מ”מ מרכזת הצוות – עדת תביעה מס’ 194” [במשפט נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו]; לפחות אי אפשר לטעון שאבי וייס אינו אדם עקבי; ודרך אגב, זה קופלוביץ’ ולא קופולוביץ’ (תבדוק באתר שלך איך כתבת עליו בשנים קודמות).  [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 22.7.2020 בשעה 18:34].

■  לפני יממה בדיוק כתבתי על כך כאן; דווקא ביום בו מתקבלות בכנסת (בהפתעה) בקריאה טרומית 2 הצע”ח פרטיות נגד טיפולי המרה, אבי [“אני לא עיתונאי פשוט, אני עורך ראשי של עיתון (צ’יף)”] וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מתעקש להמשיך עם הפאדיחה שלו של המרת מינו של עובד משרד התקשורת ואינו מתקן את הטעות (באייטם שפירסם) עליה הצבעתי. [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 21.7.2020 בשעה 18:31].

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ פירסם (22.7.2020) אייטם שסווג כ’ראשונים לדווח’ אלא שהיו אחרים שבאמת דיווחו ראשונים – לפניו [האתר YNET, למשל, עשה זאת 8 שעות לפניו!]; כל הכבוד לדיווח העיתונאי האובייקטיבי של ‘מומחה הטלקום’ המדבר על מערכת דיוור שתאפשר “לכנופיות אנרכיסטים ומניפי דגלים שחורים להטריל את חברי הכנסת, עוזריהם והשרים”; וגם מעניינת התפנית הדרמטית בהתייחסות של אבי וייס ל’תנועה לזכויות דיגיטליות’ לאורך השנים האחרונות. [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 23.7.2020 בשעה 06:46].

■  אבי [“אני לא עיתונאי פשוט, אני עורך ראשי של עיתון (צ’יף)”] וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם היום (22.7.2020) אחה”צ על הטרלה של שרים וחברי כנסת בעזרת מערכת חדשה של התנועה לזכויות דיגיטליות + איגוד האינטרנט; ואיך בדיוק קוראים למי ששולח “שאלות דחופות ביותר” – כמעט על-בסיס יומי – לשר התקשורת ו”לצמרת משרד התקשורת” ולצמרות של משרדי ממשלה שונים? [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 22.7.2020 בשעה 18:35].

■  ביום ראשון (26.7.2020) תדון וועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת החוק הפרטית “הפרטת תאגיד השידור הציבורי הישראלי (‘כאן’)” שהגישו ח”כ שלמה קרעי וחוה אתי עטייה מהליכוד; “יוזמי הצעת החוק סבורים כי אין כל סיבה שאזרחי ישראל ימשיכו לממן מכיסם, במישרין באמצעות אגרת הרישוי ובעקיפין באמצעות תקציב ממשלי נדיב, את השידור המיותר הזה. מטרת הצעת החוק היא להגביר את התחרות בשוק התקשורת ולעודד שוק חופשי בתחום זה. ביטול השידור הציבורי בישראל יהיה שלב ראשון בדרך למימוש מטרות אלה”; מעניין מה חושב על כך מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ והאם הוא תומך בהצעת החוק; ספוילר: אם תתקבל הצעת החוק תרד מהמסך גם התוכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג”ל. [פורסם בחלון המבזקים של Read IT Now ביום 23.7.2020 בשעה 08:27].

=======================================

■ ועדת הבחירות המרכזית לכנסת פירסמה מכרז פומבי לתפקיד ממונה סייבר באגף טכנולוגיות דיגיטליות ומערכות מידע.

משרד התקשורת דוחה (19.7.2020) ביומיים את מועד תחילת התיחור הדינמי למכרז תדרי דור חמישי מ- 2 ל-4 באוגוסט;  מפרסם את רשימת נקודות הזכאות ליחידת פס תיחור; “ועדת המכרזים תערוך שתי הדרכות בדבר אופן השימוש במערכת הייעודית. משך כל הדרכה יהיה כשעתיים. מועדי ההדרכות יחולו ביום 27 ביולי 2020 וב- 2 באוגוסט 2020 . ועדת המכרזים מזכירה כי ההשתתפות בהדרכה היא חובה לכל נציגי המציעים כתנאי להשתתפות המציעים בהליך בהליך התיחור הכספי”.

משרד התקשורת הודיע (23.7.2020) כי בכוונתו לערוך ב- 20.10.2020 שולחן עגול עם חברות הסלולר וחברות העוסקות בתחום בנושא “אסדרת השימוש במגברים סלולריים בשטחים פרטיים”; משהת”ק: “בתקופה האחרונה יש מקרים רבים של שימוש במגברים סלולריים פיראטיים היוצרים הפרעה למערכת התקשורת האלחוטית במדינת ישראל. על מנת למגר תופעה זו המשרד פועל מול כלל הגורמים הממשלתיים במטרה למנוע ייבוא של ציוד זה ולפעול להסרתו במקומות בהם הוא מותקן. במקביל לפעולת הפיקוח והאכיפה המשרד פועל על מנת להסדיר כללים ברורים לשימוש במגברים סלולריים. המפגש נועד לדון בפיתרונות הקיימים היום למקומות בהם אין קליטה סלולרית והצגת  הפיתרונות הקיימים בעולם”.

====================================

■ הממשלה תצביע בישיבתה הקרובה (א’, 26.7.2020) על “תוכנית להאצת השירותים הדיגיטליים לציבור ולקידום הלמידי הדיגיטלית”; את התוכנית מביאים ראש הממשלה, שר האוצר ושר הדיגיטל הלאומי; ההחלטה: “עקב משבר נגיף קורונה והשינוי באורחות החיים של תושבי המדינה ובמטרה לשפר את השירות הממשלתי והציבורי ולהקל על הנטל הבירוקרטי באמצעות שירותי דיגיטליים”.

■  עדכון (19.7.2020) 19:30: בג”ץ פירסם היום פסק דין לגבי העתירה (נגד משרד התקשורת ודואר ישראל) אשר נכתב בידי השופט פוגלמן ונאמר בו בין היתר כי “[…] לאחר שעיינו בעתירה ובנספחיה, מצאנו כי דינה להידחות על הסף מחמת אי מיצוי הליכים. כידוע, עותר המבקש סעד מבית-משפט זה בשבתו כבית-משפט גבוה לצדק, נדרש להקדים ולמצות את ההליכים העומדים לרשותו לפני הרשות המוסמכת. בעניינו, כעולה מן העתירה ומהודעת ההבהרה, העותרת לא פנתה בכתב לאחר הפגישות עם המשיבה 1 [דואר ישראל] למשרד התקשורת בטרם הגישה את העתירה דנן.

“עמדתנו היא כי לא ניתן לראות במכתב פנייה מלפני שנה, שאחריו היה שיח ושיג שלמרביתו אין תיעוד, משום מיצוי הליכים ראוי, מה גם שאין חפיפה מלאה בין פנייתה של העותרת בחודש יולי לפני שנה, לסעדים אותם מבקשת העותרת כיום.

“סוף דבר, העתירה נדחית על הסף בשל אי מיצוי הליכים. למותר לציין כי אין בדחיית העתירה דנן כדי למנוע מהעותרת להגיש עתירה לאחר מיצוי הליכים, ככל שתהיה עילה לכך. משלא התבקשה תגובה, אין צו להוצאות”.

■ הוגשה (20.7.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סי טי אס איוונטים ישראל ונגד שוקי וייס יזמות והפקות בגין סירוב להשיב לתובעים כספי רכישת כרטיסים לכלל המופעים שנדחו על ידם, בשל מגיפת קורונה, לרבות להופעתה של הזמרת סלין דיון; במקום זאת הציעו כרטיסים להופעה חלופית ביוני 2021; מציינים כי כבר קיימות 2 תביעות דומות משנה זו.

■ הוגשה (20.7.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד ספורט איוונטס 365 בע”מ בשל דחיית וביטול אירועי ספורט, תרבות והופעות להם מכרה כרטיסים ואי השבת מלוא התשלום שניתן עבור רכישת הכרטיסים לאירועים הללו, בשל משבר קורונה; הערכת הנזק הקבוצתי המצטבר: 15 מיליון ₪ לפחות.

■ הוגשה (23.7.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד אוניברסיטאות ת”א, חיפה, בן-גוריון בנגב ואריאל בשומרון; 5 התובעים, סטודנטים, טוענים לגביית-יתר של דמי האבטחה מהם: “המשיבות כופות על הסטודנטים, באופן שרירותי ודרקוני, לשלם דמי אבטחה עבור שנה אקדמית מלאה, ללא קשר לכמות הסמסטרים אליהם נרשם הסטודנט בפועל במהלך אותה שנה אקדמית”.

■ חברת המחקר TrendForce: היקף ייצור סמרטפוני דור חמישי בשנת 2020 יחצה את רף ה- 200 מיליון יחידות, ל- 235 מיליון יחידות (שיעור חדירה של 18.9%); כלל ייצור הסמרטפונים בשנה הנוכחית יגיע ל- 1.24 מיליארד יחידות; המותגים הסיניים שהקדימו את מתחריהם באסטרטגיות דור חמישי, הגיעו במחצית הראשונה של שנה זו לשיעור של 75% משוק סמרטפוני ה- 5G; מותגים סיניים יתפסו ארבעה מתוך שישה המקומות הראשונים של מותגי סמרטפוני דור חמישי (בדירוג עפ”י היקפי ייצור); המובילים: בראש – Huawei עם שיעור של 31%, חברת Apple עם 30% ו-  Samsung עם 12%; שלושה המותגים הנוספים הגיעו לשיעורים חד-ספרתיים כ”א.

■ חברת המחקר Strategy Analytics: זמן השימוש היומי הממוצע ביישומוני סמרטפונים גדל בקרוב ל- 20% ברבע השני של 2020 (או יותר משש שעות לחודש) בהשוואה לשנה שעברה, בשל השפעות הסגרים לרגל מגיפת קורונה; מקור עיקר הגידול: גידול רב ביישומוני רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטיקטוק.

■ דו”ח של Point Topic: ברבע הראשון של שנת 2020 גדל מספר מנויי הפס-הרחב הנייח בעולם בשיעור של 1.25% ל- 1.13. מיליארד לעומת הרבעון הקודם – בסוף שנת 2019; התוספת של 13.9 מיליון הייתה יותר מכפולה מהמספר ברבע הרביעי החלש של 2019 אולם נמוכה יותר ל- 22.6 מיליון שהתווספו ברבעון המקביל – הרבע הראשון של 2019.

■ נתונים חדשים שפירסם מכון המחקר China Academy of Information and Communications Technology, CAICT [הפועל במסגרת Ministry of Industry and Information Technology, MIIT]: בחודש יוני 2020 חלה ירידה בשיעור של 17%(-) בכלל מכירות הסמרטפונים בסין ל- 28.6 מיליון יחידות; דגמי דור חמישי היוו 61.2% מכלל המכירות (או, 17.51 מיליון יחידות) לעומת שיעור של 46.3% בחודש מאי; במחצית הראשונה של 2020 הושקו במדינה 105 דגמי 5G חדשים (או, 63.6 מיליון יחידות).