סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 24.4.2020)

07:35 24.04.2020

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ עוד כזב טרי ממאגר הכזבים של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: ב- 16.4.2020 כתב גד פרץ בגלובס על תביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד המשרד; אני פירסמתי מבזק באותו היום ולמחרת (שישי בבוקר, 17.4.2020) פירסמתי ידיעה מורחבת; במוצאי שבת (18.4.2020) פירסם אבי וייס אייטם בנושא זה וסיווג אותו כ’ראשונים לדווח’; הבוקר (20.4.2020) הוא שידרג את הסיווג ל’בלעדי’; בלי שום בושה, אותו וייס העז לדבר על ‘האף של פינוקיו’ לגבי אחרים.

■ רק יצאה השבת (18.4.2020) ואבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ מפרסם אייטם המסווג כ’ראשונים לדווח’; זאת למרות שדבר התביעה של גימלאי משרד התקשורת נגד משרדי האוצר והתקשורת ונש”מ פורסם ב’גלובס’ ב- 16/4 וכאן באתר באותו היום (במבזק) וביום שישי 17/4 (בידיעה מורחבת); עוד כזב של מומחה הטלקום!

■ שתי שאלות לקורא אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’: (1) אחרי כל האייטמים שפירסמת באתר שלך בנושא גימלאי משרד התקשורת, ברגע הקריטי ביותר בהקשר זה העדיפו לדווח על דבר הגשת התביעה לבית-הדין קודם לגד פרץ ב’גלובס’ ולא קודם לך? ו- (2) למרות העיסוק האינטנסיבי שלך בנושא, איך לא היכרת עד כה את המסמך (משנת 2016) שצורף כנספח לכתב התביעה?

מערך הסייבר הלאומי (במשרד ראש הממשלה) הודיע (23.4.2020) כי החל משעות הבוקר התקבלו במערך דיווחים בדבר ניסיונות תקיפה על מערכות שליטה ובקרה (שו”ב) של מכוני טיהור שפכים, תחנות שאיבה וביוב; המערך קורא לחברות ולגופים במגזר האנרגיה והמים להחליף באופן מיידי סיסמאות גישה מהאינטרנט למערכות הבקרה, לצמצם קישוריות לאינטרנט ולוודא שהגירסה המעודכנת ביותר של הבקרים מותקנת.

■ “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: משטרת ישראל תתקשר בפטור ממכרז עם מוביליטי אינסייד בע”מ בהיקף 100,000 ₪ לחודש ימים עבור “מודל התראות על התקהלות אוכלוסייה”; טרם פורסם הפרוטוקול המלא של וועדת הפטור ממכרז במ”י לגבי ההתקשרות; ב- 5.4.2020 היה Read IT Now האתר הראשון לדווח כי “בשל נגיף קורונה, משטרת ישראל מפרסמת היום (5.4.2020) קול קורא חדש בנושא בנושא מודל התראות התקהלויות”.

■ הוגשה (21.4.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד סלקום: “הסתירה בכוונת מכוון, בהודעה יזומה ששלחה ללקוחותיה, פרטים מהותיים בנוגע לנפח חבילת הגלישה בחו”ל והגבלות שונות בנוגע לשימוש בה, בטרם אישר הלקוח את רכישת החבילה והציגה לו תנאי חבילה שונים (נחותים בתכלית) רק לאחר שכבר רכש אותה”; היקף התביעה הקבוצתית: 81 מיליון ₪.

■ לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה (21.4.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי החוק להגנת הצרכן) של 4 תובעים נגד הוט מערכות תקשורת, DBS וסלקום ישראל; “התנהלותן הפסולה וחסרת תום הלב של המשיבות, בכל הנוגע לגביית תשלומים מלקוחותיהן בגין חבילות וערוצי הספורט מושא הבקשה, עבור התקופה שתחילתה ביום 13.3.2020 – המועד בו הפסיקו להתקיים כל אירועי הספורט המרכזיים בארץ ובעולם בשל משבר קורונה”; היקף התביעה הקבוצתית: 2.5 מיליון ₪; טרם פורסם כתב התביעה המלא; ב- 3.4.2020, אתר Read IT Now היה הראשון לדווח: “תובענה ייצוגית נגד הוט,  DBS/YES, סלקום וצ’רלטון בנושא חבילת שידורי ספורט פרימיום: בשל משבר קורונה והפסקת המשחקים משודרים שידורים חוזרים בלבד”.

■ חברת SAP הודיעה כי המנכ”ל המשותף שלה Christian Klein ישמש מ- 30.4.2020 כמנכ”ל היחיד של החברה; Jennifer Morgan ששימשה עימו כמנכ”לית משותפת – פורשת מהתפקיד; בחודש אוקטובר האחרון הם מונו לתפקידיהם עם פרישתו של המנכ”ל הקודם Bill McDermott שעבר למנכ”ל את חברת ServiceNow.

■ רויטרס: חברת Nokia סירבה להגיב על דיווח עיתונאי (של TMT Finance) והיא עובדת עם בנק ההשקעות Citi בניסיון להגן על עצמה מפני ניסיון השתלטות עויינת עליה בהיקף של 17.4 מיליארד דולר; בעקבות הידיעה עלתה המנייה של נוקיה בשיעור של 10% ביום שישי (17.4.2020); בפברואר דיווחה סוכנות בלומברג שנוקיה בודקת אפשרויות שונות לרבות מכירת נכסים או מיזוג ורכישה.

■ חברת המחקר Analysys Mason: שוקי טלקום מפותחים יחוו ירידה 3.4%(-) בהכנסות ב- 2020 בשל נגיף קורונה וגידול של 0.8% ב- 2021; ההשלכות הכוללות בכלכלות המפותחות הן אובדן הכנסות של יותר מ- 40 מיליארד דולר מידי שנה.

■ ארגון GSMA הודיע על הארכת ההתקשרות עם הרשויות הספרדיות [ברמת המדינה, ברמת העיר, רשויות קטלוניה (Generalitat de Catalunya) והנהלת אתר הכינוס] להמשך עריכת הכנס והתערוכה השנתיים  MWC Barcelona בעיר ברצלונה עד שנת 2024 (כולל); מדובר בהארכת ההסכם הנוכחי בין כל הגורמים המעורבים; אירוע MWC 2021 Barcelona ייערך ב- 1-4.3.2021; יצויין כי לאחר הביטול השנה הועלו ספיקות האם תהיה נכונות להירשם גם בשנה הבאה.

■ ארגון GSMA, שבפברואר 2020 ביטל את האירוע המוביל שלו MWC Barcelona, הודיע ב- 17.4.2020 על ביטול אירוע נוסף שלו, MWC Shanghai 2020 בשל נגיף קורונה; ייתכן כי במחצית השנייה של השנה ייערכו כינוסים איזוריים בסין מטעם הארגון וכבר מתחילים להיערך לקראת MWC Shanghai 2021 ביוני בשנה הבאה.

■ חברת המחקר IDC: ההוצאות העולמיות על שירותי טלקום יגיעו השנה ל- 1.6 מיליארד דולר; כמעט היעדר גידול בשנת 2020 לעומת 2019.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

משרד הבריאות יתקשר בפטור ממכרז עם חברת באמפ-יארד – תקשורת ורשתות מחשבים בע”מ (Bump Yard) עבור שירות רב-ערוציות דיגיטלי המאפשר לאזרחים ליצור קשר עם המשרד באמצעים הבאיםWhatsApp , צ’ט באתר, SMS ו- Facebook Messenger.

■ אושרה התקשרות של משרד הבריאות בפטור ממכרז עם כללית – הנדסה רפואית בע”מ בהיקף 15 מיליון ₪: כחלק ממאמץ ההיערכות לנגיף הקורונה בוצע רכש של כ- 5,000 מכונות הנשמה עם ציוד נלווה, לאור הרצון להעמיד את המכונות בלוח זמנים מיידי, נרכשו מכונות מסוגים וספקים שונים (סה”כ כ- 17 סוגים). בימים אלו משרד הבריאות נדרש להשמיש כ- 200 מכונות לשימוש מדי שבוע. כדי להיערך מראש שלא באמצעות משאבי בתי-החולים הוחלט על הקמת מרכז בדיקות ייעודי שבסופו ייתן ‘תג שמיש’ בקצה; מבין החברות בתחום הציוד הרפואי, הספק היחיד שיכול להיענות למשימה בגודל זה בדחיפות הנדרשת הינו ‘כללית הנדסה’. לספק זה ניסיון עשיר בביצוע עבודה מסוג זה ובתמיכה במכונות ההנשמה הקיימות ב- 14 בתי-חולים בארץ.

משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי  הודיע (22.4.2020)  לגבי מכרז מרכזי מספר 01-2020 בנושא “פרוייקט נימבוס” – אספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה ויחידות הסמך כי “טרם נפתחה האפשרות להגיש הצעות בתיבת המכרזים הדיגיטלית. עדכון בנושא מועדי הגשת ההצעות יפורסם בימים הקרובים”.