סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 22.11.2019)

08:43 22.11.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו בשבוע שעבר ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ הממשלה תצביע בישיבתה הקרובה על הצעת החלטה: “הגברת השימוש במידע ממשלתי לצורך שיפור המדיניות הממשלתית והגברת האפקטיביות של פעולות הממשלה”; תיבחן הקמת מאגר מידע ממשלתי [אגם מידע, Data Lake) בלמ”ס במסגרת האסטרטגיה הדיגיטלית שלו.

■ המועצה הישראלית לצרכנות הגישה (17.11.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד החברות סלקום, פלאפון ופרטנר וזאת בעקבות “תלונות רבות של צרכנים שחוייבו (לפני הרפורמה של משרד התקשורת ב- 2011), באמצעות אמצעי התשלום שהפקידו בידי חברות הסלולר, בגין צריכת שירותי תוכן שונים מבלי שהסכימו לשלם בגין שירותים אלה ו/או מבלי שהייתה בידי חברות הסלולר אסמכתא להסכמתם לעיסקה ותנאיה כמתחייב מהוראות הדיו ומהוראות רישיונותיהן של חברות הסלולר”.

■ חברת צ’רלטון הגישה (17.11.2019) תביעה נגד 012 סמייל טלקום, אקספון 018, בזק בינלאומי, פרטנר תקשורת, אינטרנט רימון, הוט נט שירותי אינטרנט, טריפל סי שירותי ענן, סלקום תקשורת קווית, 099 פרימו תקשורת, קוויק לינק 011 לעסקים, קולנט תקשורת ו- איי. טי. סי נ.ג.

■ וועדת המכרזים של לאומית שירותי בריאות בהחלטה חדשה: לאחר פסילת ההצעות של טריפל סי ובינת תקשורת מחשבים (בהחלטה המקורית של הוועדה לגבי המכרז לשירותים מנוהלים להתאוששות מאסון) הוחלט עתה על פסילת הצעת מד-1 ועל ביטול ההכרזה הקודמת שלה כזוכה במכרז; קופת החולים החליטה על ביטול המכרז ויציאה במכרז חדש תחתיו.

■ מועצת המנהלים של HP  הצביעה פה אחד נגד רכישת חברת Xerox; חשש שהרכישה תפגע בערך של HP הניצבת בשנים האחרונות בפני אתגרים שונים.

■ חברת Qualcomm: היישום של דור חמישי תהיה מהירה יותר מזו של הדור הרביעי; ב- 2020 יהיו 175-225 מיליון מכשירי 5G וב- 2021 יגיע מספרם ליותר מ- 450 מיליון יחידות.

■ The Register: חב’ Cisco Systems מאשימה שלושה מעובדיה לשעבר בגניבת סודות מסחריים שלה בדמות אלפי מסמכיו מסווגים מאוד וקנייניים שלה; הגישה תביעה נגדם לבית-המשפט המחוזי ב- Northern California ; זמם קצר לאחר שסיימו עבודתם בסיסקו הצטרפו השלושה לחברה ששמה לא הוזכר והיא מתחרה של סיסקו.

■ וול סטריט ג’ורנל: קבוצה של סנטורים משתי המפלגות פנו אל היועץ לביטחון לאומי של הנשיא דונלד טראמפ וקראו לבית הלבן למנות מתאם מדיניות לתחום הדור החמישי [5G Coordinator]; הם ציינו היעדרה של “אסטרטגיה לאומית עקבית” בנושא עד כה.

■ וול סטריט ג’ורנל: חברת Xerox הודיעה למועצת המנהלים של HP כי אם לא תשקול מחדש עד ה-  25.11 את הצעת הרכש שלה היא תפנה ישירות בנושא אל בעלי המניות של חב’ HP; מנכ”ל וסגן נשיא זירוקס John Visentin אמר כי חברתו “מופתעת מאוד” מהחלטת הדחייה; חב’ HP דחתה את ההצעה המקורית בטענה כי היא נמוכה מידי ולא בטוח שהיא לטובת בעלי המניות שלה.

■ מדד ה- Renewable Energy Country Attractiveness ה- 54 של חברת הייעוץ Ernst & Young, EY: ישראל ירדה שני שלבים למקום ה- 22.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ באישור החשכ”ל: התקשרות המשך (ל- 1.5 שנים בהיקף 2.25 מיליארד ש”ח) עם החברות שזכו במכרז מרכזי מממ 1-2009 לאספקת שירותי מחשוב למשרדי הממשלה.

משטרת ישראל (מ”י) פירסמה בקשה מוקדמת לקבלת מידע על טכנולוגיות להעברת שידור/קליטת נתונים מכלי טיס: מ”י מעוניינת לקבל מידע על טכנולוגיות אפשריות למימוש ערוץ תקשורת אלחוטי דו סיטרי ובחינת יכולת העברת וידאו ברמת HD  לפחות, באמצעות חיבור מחשב הניווט בכלי הטיס ושידור לתחנות קרקעיות וניידות.