סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 17.7.2020)

15:09 17.07.2020

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ אושרה התקשרות בפטור ממכרז של משרד הבריאות עם חברת Gilead Sciences  לרכש תרופות Remdesevir לחולי קורונה במצב קשה; ההתקשרות ל- 4 חודשים עם אופציה להארכה; היקף כספי מאושר: 5,460,000 דולר לא כולל מע”מ; “המשרד מדווח כי בעת הזו, התרופה הינה התרופה היחידה שהוכחה ונרשמה לטיפול בחולי קורונה במצב קשה וחמור (יש תרופות אחרות שנמצאו כמסייעות לסימפטומים כאלה ואחרים, אולם אין עדיין תרופה אחרת עבור הקורונה) ועל כן הינה ייחודית. בתקופה האחרונה, החברה העבירה למשרד סדרות מחקריות של התרופה ללא עלות, שהמלאי שלהן הסתיים ביום 6.7.2020. היות והתרופה נמצאה כאפקטיבית עבור חולים במצב קשה וחמור, ובשל העלייה המתמדת במספר החולים קשה והמונשמים, מעוניין המשרד לרכוש כמות מסוימת של התרופה בהתאם להערכות של גורמי המקצוע. יחד עם זאת ייתכן שבהמשך הדרך תידרש רכישה של כמות נוספת. יצויין כי מדינות רבות בעולם מתחרות ביניהם על ההיצע המוגבל של התרופה, ועל כן ישנה חשיבות להתקשרות עם החברה באופן מיידי”.

■  נפתח הדיון בוועדת הכלכלה בכנסת (1472020) בנושא “שיפור ופיתוח תשתיות התקשורת בתחום האינטרנט והסלולר”: לראשונה, שר התקשורת יועז הנדל והמנכ”לית החדשה עו”ד לירן אבישר בן-חורין מופיעים בפני הוועדה.

■  משרד התקשורת מפרסם (14.7.2020) את דו”ח ההתקשרויות שלו עם ספקי חוץ ברבע השני של שנת 2020; בין ההוצאות הבולטות: הזמנת מחשבים ניידים בתקופת קורונה (כ- 66 אלף ש”ח); ציוד מגוון לטובת העובדים בזמן קורונה (מגבונים, מטליות לחות, מסיכות כירורגיות ועוד); ציוד (לרבות מצלמת וידיאו קונפרנס לשר) ללשכת השר והמנכ”ל; אמצעי ביטחון (ככל הנראה לבית השר); לראשונה – בנוסף למנוי לעיתונים ‘הארץ’ ו’גלובס’ – גם מנוי שנתי אחד לעיתון “מקור ראשון”.

■ חברת המחקר Gartner בדו”ח חדש: הוצאות טכנולוגיית המידע העולמיות יקטנו בשנת 2020 בשיעור של 7.3%(-) לעומת 2019, להיקף של 3.5 טריליון דולר; כל התחומים יחוו ירידות השנה כשהתחום שייפגע יותר מכל הוא תחום המכשירים עם ירידה בשיעור של 16.1%(-) ואחריו תחום מערכות מרכזי נתונים עם ירידה בשיעור של 10.3%(-); בשנת 2021 יחוו כל התחומים שיעורי גידול חד-ספרתיים; תחום ה- Infrastructure-as-a-Service, IaaS צפוי לגדול ב- 2020 בשיעור של 13.4% ל-  50.4 מיליארד דולר ובשיעור של 27.6% ל- 64.3 מיליארד דולר ב- 2021; תחום ה- Cloud-based Conferencing צפוי לגדול השנה בשיעור של 46.7%.

■ הוגשה (13.7.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד Ethiopian Airways: במקרה של ביטול טיסות עליה להשיב את הכסף לנוסעים או להציע להם טיסה חלופית אולם החברה מאפשרת לנוסעים רק לבחור בטיסה חלופית ואינה משיבה כספים לאלה החפצים בכך; היקף התביעה הקבוצתית: כ- 115 מיליון ₪ לפחות.

■  הוגשה (13.7.2020) תביעת לשון הרע ע”י עו”ד יעקב אטרקצ’י וחברת אאורה השקעות נגד הוצאת עיתון “הארץ” והעיתונאים גור מגידו ואבי בר אלי; היקף התביעה: 2,500,500 ₪.

■ מחקר חדש של חברת Qlik: שמונים וארבעה אחוזים מהמוסדות הרפואיים ב- NHS Trusts הבריטי השתמשו באנליטיקת נתונים כדי לתמוך בהליכי המעקב של החולים שנדבקו וכן במעקב אחר חשיפת הצוותים הרפואיים במהלך משבר וירוס קורונה.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

■ מכרזים חדשים של משרד התקשורת:

+ מנהל תחום בכיר אישור ציוד תקשורת קווי ואלחוטי [מכרז בינמשרדי];

+ מנהל/ת תחום בכיר רישוי חברות תקשורת)[מכרז בינמשרדי];

+ מרכז/ת (מעקב, בקרה ופיקוח)[מכרז בינמשרדי];

+ ממונה (בדיקות ציוד קצה)[מכרז פומבי];

+ מרכזת משאבי אנוש [מכרז פנימי].

■ פרק נוסף בהתנהלות בין משרדי הבריאות והאוצר מול חברת ש.ר.א.ל. שירותים ואספקה לרפואה בע”מ: החשב הכללי רוני חזקיהו אישר “התקשרות   המשך באישור ועדת פטור מרכזית בנסיבות מיוחדות” לרכישת תרופות וציוד רפואי עבור המשרד [עד סוף ינואר 2021 בהיקף 1.39 מיליארד ש”ח].

משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי: מכרז מכרז מרכזי 11-2019 לאספקת שירותים בתפוקות בעולם טכנולוגיות מידע-סבב ב’; מינהל הרכש הממשלתי יצא ביום 9/9/2019  במכרז לאספקת שירותים בתפוקות בעולם טכנולוגיות המידע לפי התמחויות, עבור משרדי הממשלה, יחידות סמך ממשלתיות וכן גופים נלווים. המכרז נועד לצורך קבלת שירותים בעולם טכנולוגיות המידע. בהתאם למכרז, התשלום יהיה FIX בגין תפוקה עבור תכולה מוגדרת. בהתאם לדרישה לקבלת השירותים בתפוקות, המכרז נועד עבור חברות המספקות שירותים בתחום טכנולוגיות המידע בתחומי ההתמחויות המפורטות במכרז במסגרת ליבת הפעילות העסקית שלהן. המכרז אינו מיועד לחברות המספקות כוח אדם בתחומי ההתמחויות המפורטות; כעת מבקש עורך המכרז לצאת למכרז משלים  לצורך הוספת ספקים בהתמחויות השונות המפורטות באשכול הדרכה (“סבב ב”).

■  משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: בקשה לקבלת מידע (RFI)  בנושא שכבות מיפוי לתכנון שירותי תחבורה ציבורית; “משרד התחבורה חותר לשיפור מתמיד של שירותי התחבורה הציבורית ופועל לשם כך במגוון דרכי פעולה. אחת הדרכים היא שדרוג הליכי התכנון תוך שימוש במערכות מידע מתקדמות המבוססות על שכבות מידע גאוגרפי עדכני. על כן המשרד בוחן אפשרות לרכוש שכבות מידע, או גישה לשכבות כאלה, אשר ישקפו באופן מלא ועדכני את כלל הנתונים המרחביים הנדרשים לצורך תכנון אפקטיבי של מסלולי תחבורה ציבורית, לרבות נתונים דמוגרפים, תחבורתיים ופיזיים. מטרת מסמך זה היא לאסוף מידע בדבר היכולות הקיימות בשוק בתחום זה”.

מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר מזמין “הצעות ביחס לנכסי מקרקעין”: מעוניין להשכיר את האולפנים ששימשו בעבר את הטלביזיה החינוכית הישראלית בקלאוזנר 14 רמת אביב  (עד סגירתה עם הקמת תאגיד השידור הציבורי הישראלי “כאן”).