סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 14.8.2020)

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ כל הכבוד לאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שפירסם היום (9.8.2020) בשעה  18:40 ידיעה שסווגה על-ידו כ”ראשונים לדווח” [לגבי משרד התקשורת]; רק שבמקרה גד פרץ פירסם ב’גלובס’ ידיעה באותו נושא בדיוק כבר בשעה 17:26; האם לגד פרץ יש כוחות מיוחדים המאפשרים לו לדעת מראש על מה אבי וייס יפרסם/ידווח ‘ראשון’?!

אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז‘ מראשון לצון מפרסם היום (13.8.2020) אייטם ‘ראשונים לדווח’ בו הוא חוזר על ביטוי האהוב עליו [“כמעט כל כלי התקשורת ביצעו Cut & Paste להודעת יועז הנדל ב-2 נושאים”]; ואולם, בדיקה זריזה בגוגל מצביעה על כך שרק ארבעה כלי תקשורת כתבו על הנושא הזה; ארבעה כלי תקשורת הם “כמעט כל כלי התקשורת” במדינת ישראל?!

■ השמש זרחה כבר גם בראשון לציון אבל מומחה הטלקום טרם פירסם כל תגובה שהיא על הודעת משרד התקשורת מאתמול בדבר “עליית מדרגה בשקיפות ובשירות: שר התקשורת הורה על פרסום מדד חדש שידרג את מצוינות חברות התקשורת, ועל הפסקת תשלום אוטומטית של מנויים רדומים”. אולי אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז‘ מעדיף להשתמש במעלית ולא לעלות מדרגה.

= = = = = = = = = = = = = = = =

פרסום ראשון: ביהמ”ש המחוזי מרכז-לוד בהחלטה משותפת לגבי 3 תובענות ייצוגיות נפרדות לגבי מתקני ההתפלה בשורק ובפלמחים: אחת משלוש התביעות תימחק ובתוך חודש ימים תוגש בקשת אישור מאוחדת המשלבת את שתי הבקשות האחרות – יחדיו. בנוסף, באי כוח המבקשים באתן שתי בקשות יחליטו ביניהם ויודיעו לביהמ”ש מי יהיו באי הכוח שיובילו את התיק.

■ שלוש התביעות (והבקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) טענו כי הנתבעות סיפקו מים ממתקני ההתפלה אותן הן מפעילות, באיכות ירודה ופחותה משמעותית מהאיכות שנקבעה בזיכיונותיהן ועם רמת מליחות גבוהה מזו שהתחייבו לה; בקשות האישור הוגשו בספטמבר 2019 לאחר פירסום דו”ח ועדת הבדיקה (וועדת אדירי) שמונתה ביום 1.5.2019 ע”י שר האנרגיה לאחר שהתגלו חריגות באיכות המים במתקן התפלה שורק.

■ הוגשה (11.8.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) של 3 תובעים נגד זאפ גרופ: “העלתה לאוויר פרוייקט ענק עליו היא עובדת שנים רבות שכל מהותו מעקב ואיפיון של כלל לקוחותיה לצורך מכירת פרסום ממוקד, אפליית מחירים, והשפעות פוליטיות ובנוסף מוכרת לצדדים שלישיים נתונים אודות לקוחותיה”; היקף התביעה הקבוצתית:  מעל 10 מיליון ₪.

■ וועדת הכלכלה תדון בשבוע הבא בהצעת לדיון מהיר בנושא: “הצלתה של תעשיית הטלוויזיה הישראלית בצל יישום רפורמת הסיבים האופטיים“.

■  דיון בוועדת הכלכלה בשבוע הבא יכלול דיווח שר התקשורת על דחיית התחילה של חלק מסעיפי החוק 0לגבי הפרטת הדואר) עד לסוף ינואר 2021.

■ דו”ח חדש של חברת המחקר Canalys לגבי שוק הסמרטפונים האמריקני ברבע השני של 2020: שבעים אחוז מהטלפונים החכמים שנמכרו בארה”ב ברבעון זה – מקורם בסין; בסך הכל נמכרו בארה”ב 31.9 מיליון סמרטפונים ברבע השני, ירידה של 5%(-) בהשוואה לרבע השני של 2019 וגידול של 11% לעומת הרבע הראשון של 2020; בין הגורמים: חידוש הייצור במפעלים הסיניים בסוף 3/2020 ופתיחת החנויות ב- 5-6/20201 שבעה מכל עשרה מכשירים שנמכרו היו מתוצרת Samsung ו- Apple; העלות הממוצעת של סמרטפון הגיעה ל- 503 דולר, 10%(-)  פחות מברבע השני אשתקד.

■ סנדלרים הולכים יחפים? ה- The SANS Institute [המספק הכשרות בתחומי אבטחת מידע וסייבר] חווה כשל אבטחה כאשר איבד כ- 28,000 פריטי Personally Identifiable Information, PII, בעקבות התקפת פישינג שאחד מעובדיו נפל קורבן לה.

= = = = = = = = = = = = = = = =

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של משרד העלייה והקליטה/אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ולמידע המתפרסם היום (11.8.2020): מכרז לקבלת שירותים לתפעול ולתחזוקה של תשתית התקשוב במשרד [חומרה, תוכנה בסיסית ותשתית תקשורת במתכונת של מיקור-חוץ (Outsourcing).

■ מכרז חדש של משרד המשפטים/אגף טכנולוגיות דיגיטליות ומידע המתפרסם היום (10.8.2020): פנייה מוקדמת לקבלת מידע שירותי תמיכה בקוד פתוח; נדרשת פונקציונליות רחבה שאינה מצוייה בגירסה החינמית ולקבל שירותי תמיכה מיצרן התוכנה/האינטגרטורים לפיתרונות ולפיכך המשרד מעוניין ברכש שירותי תמיכה מקצועיים בפיתרונות קוד פתוח.

דואר ישראל/אגף מערכות מידע: מכרז מסגרת (דו-שלבי) לעריכת רשימת ספקים לאספקת מערכות מחשב משולבות, המיועדות להפעלה באשנבים של יחידות הדואר ובכלל זה רכבי דואר נע, הכוללות יחידות מחשב, חומרה נוספת, ציוד עזר וציוד תקשורת, אשר ניתן להפעילם במשולב עם מערכת “מאור” הפועלת ביחידות הדואר, וכן ציוד מחשובי לשימוש יחידות תפעוליות ויחידות המטה; מכרז זה מיועד להקמת רשימה של שני ספקים רשומים לאספקה של ציוד מחשוב, לצורך הכללתם ברשימת “הספקים הרשומים”; בין דרישות הסף: המציע הוא ספק מורשה או נציג או שותף עסקי בישראל של לפחות אחד מן היצרנים הבאים: Lenovo ,HP ,Dell ,Acer , IBM ,Asus .

ההסתדרות: הזמנה להציע הצעות להסכם מסגרת לאספקת מחשבים נייחים מתוצרת Lenovo, התקנות ושירותי תחזוקה. “הזמנה זו אינה מהווה מכרז. דני המכרזים אינם חלים על ההסתדרות ולא יחולו עליה”.