סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע שהסתיים ב- 12.6.2020)

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■ הערב, הלילה (10.6.2020) או לכל המאוחר מחר השכם בבוקר יגיע אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ עם אייטם ‘בלעדי’ ובו מלל רב, רב מאוד — תגובה לתוכנית ‘המקור’ של רביב דרוקר בערוץ 13.

■ השמש כבר זרחה (חמישי, 11.6.2020) אבל מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’  טרם פירסם ‘אייטם בלעדי’ על אישור המיזוג בין סלקום לבין גולן טלקום.

■ סיני ליבל [האיש בחליפה הכחולה המהודרת] הגיש (8.6.2020) תביעת המרצת פתיחה נגד עו”ד אשרה גז איזנשטיין פרקליטת מחוז ת”א (פלילי) ונגד פרקליטות מחוז ת”א (פלילי); טרם פורסם כתב הטענות המלא; יש להניח שאבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ יפרסם על כך אייטם ‘בלעדי’ בקרוב!

■ העליון דחה (9.6.2020) בקשת ערעור של Facebook על החלטת המחוזי בת”א בתביעה שהגישו 8 עובדי NSO נגדה.

■ אמי פלמור הרץ, לשעבר מנכ”לית משרד המשפטים (בתקופה שרת המשפטים לשעבר ח”כ איילת שקד) הגישה (7.6.2020)  לבית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים בקשה (בנושא מתן היתרים לעובדי מדינה) נגד נציבות שירות המדינה; טרם פורסם הנוסח המלא של התביעה.

■ על סדר יומה של הממשלה לישיבתה השבועית בראשון (7.6.2020): הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת משרד הדיגיטל הלאומי (בראשות השר דוד אמסלם).

■ Light Reading: ההתאחדות המקצועית NATE: The Communications Infrastructure Contractors Association מזהירה בעקבות דיווחים שונים שבשבת (7.6.2020) יחול מה שמכונה The Global 5G Protest Day, במסגרתו עלולות להתרחש ברחבי ארה”ב התקפות על אתרי סלולר.

■  הוגשה (9.6.2020) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית לפי חוק הגנת הצרכן) נגד חברת Google בשם כל הגולשים בדפדפן Google Chrome במה שמכונה “גלישה אנונימית ו/או פרטית ו/או בסתר”; למרות הודעת החברה כי לא תאסוף מידע על המשתמשים בדרך זו, “הלכה למעשה הנתבעת ממשיכה לאסוף מידע זה על משתמשיה”. הרחבה – בהמשך.

■ דו”ח של eMarketer: מכירות המסחר האלקטרוני בארה”ב יגדלו בשיעור של 18% בשנת 2020; מגיפת קורונה גרמה לרבים לפנות לרכישות מקוונות; כלל המכירות הקמעונאיות בארה”ב (כולל רכב ודלק) יקטנו ב- 10.5%(-) ל- 4.894 טריליון דולר, רמה שלא הייתה כמוה מאז 2016 [לרבות הירידה של 8.2%(-) בשנת 2009 לנוכח המיתון אז].

■ ארגון GSMA צפוי לקצץ 20% מתוך כאלף העובדים שלו בעקבות ירידה משמעותית בהכנסות הארגון שנבעה מביטול הכנס והתערוכה השנתיים בברצלונה Mobile World Congress, MWC [בעקבות משבר קורונה].

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו השבוע ב- Read IT Now:

■ מכרז חדש של המרכז הרפואי ע”ש ברוך פדה פוריה בטבריה המתפרסם היום (7.6.2020): מכרז להחלפת לרישוי ותחזוקה של מוצרי אבטחת מידע; הסדרת רישוי שנתי, כולל תשלום. הטמעה וביצוע בדיקות קבלה. עידכון שוטף לגרסאות תוכנה למשך תקופת ההתקשרות. תחזוקת חומרה למשך תקופת ההתקשרות. תמיכה טכנית של היצרן ושל הספק 24X7X324. תחזוקה של הספק למשך תקופת ההתקשרות. הגעה לאתר לפחות אחת לשבועיים ליום עבודה מלא. טיפול בתקלה עפ”י נספח ה- SLA.

עיריית ראשון לציון מפרסמת קול קורא להשכרת מקרקעין לצורך הצבת/הקמת אנטנות סלולריות.

משרד הבריאות: “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש” – הארכת התקשרות עם ספקים [חברת פרטיזן וחברת מזאווי] עבור הסברה ויחסי ציבור בתקופת התפרצות נגיף קורונה  [לצורך הנגשת מידע הנחיות ומסרים הנוגעים לנגיף קורונה למגזר הערבי ולמגזר הרוסי]. אושר ע”י החשב הכללי רוני חזקיהו.

“בעקבות התפרצות נגיף קורונה, מבצע משרד הבריאות פעולות הסברה רבות המיועדות לכלל הציבור. למגזר הערבי, ולמגזר הרוסי מאפיינים ייחודיים המחייבים ביצוע פעולות הסברה מותאמות. יתר על כן, גם בתוך המגזר הערבי קיימת שונות גדולה בין ערביי ישראל, ועל כן יש להתאים את המסרים לדקויות המאפיינות כל תת מגזר על מנת לייצר הטמעה טובה יותר של המסר. על מנת לסייע למשרד בביצוע פעולות הסברה מותאמות למגזרים האמורים, הוא התקשר עם החברות, וזאת בהסתמך על המלצות שהתקבלו ממשרדי ממשלה אחרים שיש להם קשרים עם אוכלוסיות אלה.

“לאור הצורך המתמשך בביצוע הסברה כאמור, המשרד נמצא בימים אלה בשלב של אישור פרסום של מספר מכרזים שעניינם בחירת ספקים שיספקו למשרד שירותי יח”צ לאוכלוסיות ייעודיות ובכלל זה למגזר הערבי ולמגזר הרוסי. לצד זאת, ועל מנת שהמשרד יוכל להמשיך ולבצע הסברה באופן רציף, מבקש המשרד להאריך את ההתקשרות עם החברות בפטור.

“במיוחד בימים אלה, בהם לא ברורים כיווני ההתפתחות של התפרצות המחלה, נדרש עדכון שוטף של הציבור הרחב, ובתוכם אוכלוסיות היעד, באשר להנחיות העדכניות, אשר משתנות עדיין באופן תדיר בהתאם להערות המצב. פגיעה ברצף פעילות ההסברה עשויה לחבל במאמצים למנוע את התפשטות הנגיף, על כל המשתמע מכך”.

■ חברת דואר ישראל מפרסמת היום (10.6.2020) מכרז לתפקיד מנהל/ת חטיבת הסחר  (Courier Express Parcel, CEP): “אחראי להובלת תחום ה- CEP לשחקן מוביל בשוק התחרותי, תוך שמירה על רמת שירות גבוהה והרחבת שת”פים בינלאומיים. נושא באחריות כוללת לתחומי סחר החוץ (ייבוא/ייצוא) והשליחים בחברה, אחראי להובלת תחום השילוח המקומי והבינלאומי, פעילות הסחר המקוון הנכנס מחו”ל ועל מתן שירותי לוגיסטיקה לחברות eCommerce מקומיות על מנת להגדיל ההכנסות ולמקסם ריווחיות החברה”; מועד אחרון להגשת מועמדות: 2.7.2020

משרד התקשורת: מכרז להקמת תשתית ותחזוקה של מערכת מידע גיאוגרפית QGIS.