סופשבוע: ריכוז ידיעות (לשבוע המסתיים ב- 6.12.2019)

15:19 05.12.2019

קטגוריות: כללי

תגים: ,

להלן ריכוז הידיעות הבולטות שפורסמו השבוע ב’חלון המבזקים’ ב- Read IT Now:

■  משרד התקשורת פירסם (4.12.2019) הודעה מס’ 8 בדבר שינוי ועדכון לוחות הזמנים של המכרז [רישיון משולב למתן שירותי רדיו טלפון נייד בשיטה התאית (רט”ן) בישראל: הרחבת רישיון קיים או הענקת רישיון מיוחד חדש לשירותי רט”ן ברוחבי פס מתקדמים]: “לאור בקשות שהתקבלו אצל ועדת המכרזים לדחות את המועד האחרון להגשת הסכם הצעה משותפת, ולאחר בחינת הבקשות אל מול מטרות המכרז, החליטה הוועדה לדחות את המועדים הקבועים במסמכי המכרז”; מדובר במועד האחרון להגשת הסכם הצעה משותפת, במועד האחרון לאישור ועדת המכרזים את הסכם ההצעה המשותפת ובמועד האחרון להגשת ההצעה הבסיסית.

■  הוגשה (4.12.2019) תביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד חב’ Amazon ונגד חב’ אמזון ווב סרביסס ישראל: אמזון גובה לכאורה שערי המרה בניגוד לחוק וגורמת נזק והפסד ללקוחותיה; היקף התביעה הקבוצתית: 2.9 מיליון ₪ לפחות.

■ מטה המיזם הלאומי ‘ישראל דיגיטלית’משרד לשיוויון חברתי): “בחודשים האחרונים המטה פועל עם בנק ישראל על-מנת לגבש סטנדרט אחיד במסע לקוח וחווית משתמש ולפרסם טיוטת מסמך עקרונות בנושא”; “בקרוב תתרחש מהפכה בנקאית בקשר שבין הבנק ללקוח בשליטה של הצרכנים על המידע הפיננסי שלהם ובדרך שבה נוכל לקבל שירותים ומוצרים פיננסיים מותאמים אישית. הבנקאות הפתוחה (Open Banking) תעניק ללקוחות שליטה על המידע הפיננסי שלהם ותאפשר שיתוף של נתונים פיננסיים עם גורמים שלישיים (בנקים, חברות כרטיסי האשראי, פינטקים וגורמים אחרים)”.

■ העליון הורה (29.11.2019) למדינה להשיב עד 8.12.2019 על בקשה לעיכוב ביצוע החלטתו של בית-המשפט המחוזי בת”א; הבקשה הוגשה ע”י יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו; במקביל הוציא שופט העליון יוסף אלרון צו לעיכוב ביצוע החלטת המחוזי בנושא שימוש בחומר מהסלולרים שלהם “וזאת עד למתן החלטה אחרת בבקשה”.

■ בג”ץ מחק (28.11.2019) עתירה למתן צו על תנאי של עמותת לביא, זכויות אזרח, מינהל תקין ועידוד התיישבות נגד היועמ”ש ופרקליט המדינה, ח”כ בני גנץ, דורון כהן והמימד החמישי אחזקות – בפירוק; העתירה עסקה בדו”ח מיוחד של מבקר המדינה ממארס השנה בנושא מערך הרכש במשטרת ישראל, אשר העלה חשד לקבלת דבר במרמה ע”י המימד החמישי (במסגרתה התקשרות בינה לבין מ”י).

■ הפרקליטות טענה בתגובתה לעתירה כי ב- 22.10.2019 היא “קיבלה ממשרד מבקר המדינה חומרים שישמשוה בבדיקת ההיבטים הפליליים של הפרשה, אשר הופקדה בידי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פלילים. בנסיבות אלה, סבורה הפרקליטות כי העותרת קיבלה מבוקשה” וכי העתירה מיצתה עצמה; השופט אלכס שטיין: “משקיבלה העותרת את מבוקשה, עתירתה התייתרה ודינה להידחות על הסף”.

■ ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’והנסון: החלטה האם הממלכה המאוחדת תתיר לחברת Huawei הסינית ליטול חלק בהקמת תשתית ה- 5G לא תתקבל קודם לבחירות שייערכו במדינה ב- 12.12; “באשר לוואווי ולדור החמישי, איני רוצה שבריטניה תהיה עויינת שלא לצורך לגבי השקעות ממדינות אחרות. עם זאת, איננו יכולים לסכן אינטרסים של ביטחון לאומי או על שיתוף הפעולה שלנו עם מדינות Five Eyes [בריטניה, ארה”ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד] השותפות שלנו בענייני אבטחה”; לדברי ג’והנסון, הנשיא טראמפ שוחח  על הנושא במהלך פיסגת ארגון NATO שהתקיימה השבוע בלונדון.

להלן ריכוז המכרזים שפורסמו בשבוע שחלף ב- Read IT Now:

■ שלושה מכרזים בינמשרדיים חדשים של מערך הסייבר הלאומי.

הנהלת בתי-המשפט (הב”ה): מכרז לאספקת התקנת ותחזוקת מערכות ציוד ואביזרים למערך התקשורת האלחוטית עבור משמר בתי-המשפט.

משרד החינוך: מכרז בהיקפים משתנים לשירות שליחת מסרי SMS.

המשרד לקליטת עלייה/אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע: מכרז לאספקה, התקנה, התאמה, הדרכה והטמעה של שרתי  Blade 460C תוצרת חברת Hewlett Packard Enterprise, HPE.