סופרמרקטים בבריטניה מבקשים לערוך פרוייקט ניסיוני של Facial analysis: טכנולוגיית הערכת גיל [age estimation technology] מבוססת אלגוריתמי בינה מלאכותית צפוייה לבדוק גילם של המבקשים לרכוש משקאות אלכוהוליים והאם הוא עומד ברף שנקבע בחוק

09:41 23.04.2021

קטגוריות: ביומטריה

תגים: , ,

אתר החדשות הבריטי iNews דיווח כי במסגרת תוכנית ממשלתית, רשתות הסופרמרקטים הגדולות בבריטניה מבקשות להתחיל בפרוייקט ניסיוני של Facial analysis: טכנולוגיית הערכת גיל של המבקשים לרכוש אלכוהול.

החברה הבריטית מאחורי התוכנה המדוברת אישרה את המידע. Yoti, פלטפורמת הזיהוי הדיגיטלי הנמצאת בשימושם של משרד הבריאות הבריטי NHS, הדואר הבריטי , חברת Virgin Atlantic וממשלת האי Jersey, פיתחה טכנולוגיית הערכת גיל.

החברה טוענת כי מדובר בשיטה המדוייקת ביותר בעולם כיום כשטווח הטעות האפשרי הוא 2.2 שנים.

יצויין כי לפני חודש פירסם משרד הפנים הבריטי קריאה פומבית לגורמים שונים להציע שיטות דיגיטליות לבדיקת גילם של הלקוחות כאשר הם רוכשים אלכוהול. המשרד הביע תקוותו כי ניסוי של המערכת/ות שתבחר/שיבחרו יהיה כבר בקיץ הקרוב. הכוונה היא לנהל ‘alcohol sandbox’ trials בעמדות שירות עצמי (self-checkouts) בהן ייבדק גילם של המבקשים לרכוש משקאות אלכוהוליים באמצעות מצלמה אליה יסתכלו הרוכשים ופניהם ייסרקו ובאמצעות יישומון סמרטפון של החברה.

ניתוח/אנליזת פנים (Facial analysis) – שאין לבלבל בינה לבין טכנולוגיית זיהוי פנים (Facial Recognition) – היא אחת מהטכנולוגיות שהקמעונאים יכולים לאמץ בקלות כדי להתמודד עם הבעייה בה צעירים – מתחת לגיל שהחוק מתיר להם לרכוש אלכוהול – מגלים אלימות כלפי המוכרים החושדים בגילם ומסרבים למכור להם את המשקאות האלכוהוליים, לדברי ה- British Retail Consortium.

כמו בכל שיטה ביומטרית, השיטה המדוברת מעלה שאלות שונות לגבי שמירה על פרטיות הנבדקים.