נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט)

21:40 26.12.2016

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 26.12.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3602/20) של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר.

בדברי ההסבר לחוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – סינון אתרי הימורים ותכנים המציגים דברי תועבה באינטרנט), התשע”ז – 2016 נאמר כי “באיזון שבין חירות לאחריות, הוזנחה האחריות כלפי הקטינים שחשופים לתכנים שלא מתאימים לגילם. אין סיבה שאותם חוקים החלים בעולם שאינו וירטואלי, לא יחולו גם על האינטרנט. האינטרנט הוא מקום ציבורי ולצד חופש הביטוי של כל אזרח מונחת זכות לחופש תנועה של ילדינו במרחב הציבורי, בלי להיתקל בתכנים שאינם מתאימים לגילם. הטלת האחריות על כל משתמש קצה היא למעשה הפקרת רשות הרבים החדשה שבה חיים ילדינו.

“הצעת חוק זו מטרתה לצמצם את חשיפתם של קטינים לתכנים פוגעניים ברחבי רשת האינטרנט. ההגדרה לעניין תוכן פוגעני הורחבה כך שתכלול הצגת עירום או אברי מין של אדם וכן, הימורים מכל סוג.

“כדי להגן על קטינים במרחב הווירטואלי, מוצע לתמרץ את ספקי הגישה לאינטרנט להציע שירות סינון תכנים ללקוחותיהם אשר יאפשר גלישה באתרים לא הולמים באמצעות הקשת סיסמא. תוכנה זו מקבילה לתוכנות בקרת הורים בערוצים פורנוגרפיים הקיימים בטלוויזיה בלוויין.

“ספק גישה אשר יספק שירות סינון תכנים זה, יזכה למענק בגובה 0.30 שקלים חדשים בעד כל מנוי כאמור ולתקופה של עשר שנים מהמועד שבו החל לספק את השירות למנוי.

‘שירות סינון תכנים’ בהצעת החוק מתייחס לשירות של תוכנה יעילה שמאפשרת גלישה חופשית באתרים המציגים תוכן פוגעני באמצעות הקשת קוד סודי בלבד”.

יצויין כי עפ”י הצעת החוק רשאי ספק גישה לאינטרנט לספק לכל מנוייו, כברירת מחדל, שירות סינון תכנים; בעד שירות סינון כאמור, לא יגבה ספק הגישה מהמנוי תשלום נוסף על התשלום שהוא גובה ממנו בעד שירות הגישה לאינטרנט.

שירות הסינון לא יסופק אם המנוי ביקש זאת באמצעות פנייה טלפונית למוקד שירות לקוחות של הספק או באמצעות שליחת בקשה להסרת שירות הסינון באתר האינטרנט של הספק.

סיפק ספק התכנים למנוי שירות סינון, יהיה זכאי לתשלום מהמדינה בסכום של 0.30 שקלים חדשים בעד כל מנוי כאמור, לתקופה של עשר שנים מהמועד שבו החל לספק את השירות למנוי.