נשיאות הכנסת אישרה הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ביטול מס בגין זקיפה סלולרית)

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב- 31.10.2016 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3397/20) של חברי הכנסת עודד פורר, חמד עמאר, רוברט אילטוב ויוליה מלינובסקי.

בדברי ההסבר להצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ביטול מס בגין זקיפה סלולרית), התשע”ז – 2016 נאמר כי בשנים האחרונות גדלה התחרות בשוק הסלולר ומחירי החבילות לצרכן עבור שימוש חודשי מוגדר של דקות שיחה הוזלו באופן משמעותי, בוודאי בהשוואה לשנת 2002, עת הותקנו תקנות מס הכנסה (שווי השימוש ברדיו טלפון נייד), התשס”ב – 2002.

“כאמור, עם כניסתן של חברות נוספות לשוק הסלולר הישראלי, אנו עדים לירידת מחירים דרסטית שמציעות חברות הסלולר השונות. מאז כניסתן לתוקף של התקנות כאמור, הסכום שבו מחויבים כל העובדים שברשותם מכשיר סלולרי שמעבידם העמיד לרשותם יכול להגיע עד 50 שקלים חדשים לערך מידי חודש.

“לפיכך, נוכח התחרות הגואה בענף הסלולר, הופכת אותה הטבת סלולר שניתנת לעובדים על ידי המעבידים ללא כדאית בעליל, ויתרה מכך לאמצעי נוסף דרכו המדינה יכולה להעשיר את קופתה שלא בצדק.

“בשל התקנות, עדיף לעובד לעשות שימוש במכשירו הסלולרי האישי לצורכי עבודתו, כדי להימנע מתשלום מס.

“מס זה יוצר פגיעה בתנאי העסקתם של העובדים בכך שהשימוש בטלפון שניתן ממקום העבודה הופך ללא כדאי כלכלית, וכך נאלץ העובד בעל כורחו לוותר על הטבה שמגיעה לו במסגרת עבודתו ועיסוקו.

“על כן, מוצע כי הוצאות עבור מכשיר טלפון סלולרי לעובד יהיו פטורות מהמס הקבוע לפי סעיף 2(2) לפקודת מס הכנסה”.

יצויין כי הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חבר הכנסת יואל חסון (פ/4348/18), על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת מיקי לוי וקבוצת חברי הכנסת (פ/404/19), ועל שולחן הכנסת העשרים על ידי חברת הכנסת שרן השכל וקבוצת חברי הכנסת (פ/2418/20).

■ פורסם לראשונה בחלון המבזקים באתר זה בתאריך  31.10.2016 בשעה 20:36

■ עדכון: 2.11.2016 בשעה 16:30