נציב נגד אנטישמיות בגרמניה שזכה בתביעת דיבה נגד טוויטר, הקדיש את הניצחון שלו לד”ר אנתוני פאוצ’י (שהוביל את המאבק האמריקני בקורונה) והותקף בידי אילון מאסק הבעלים החדש של הרשת החברתית

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי Michael Blume  [המשמש כנציב נגד האנטישמיות במדינת המחוז בדרום מערב גרמניה Baden-Wuerttemberg], שזכה בתביעת דיבה כנגד חברת Twitter, הקדיש את הניצחון שלו לד”ר אנתוני פאוצ’י (שהוביל את המאבק האמריקני בקורונה) והותקף בידי אילון מאסק הבעלים החדש של הרשת החברתית.

בית-משפט איזורי בעיר פרנקפורט בגרמניה הורה ביום רביעי האחרון לטוויטר  להסיר ציוצים משמיצים ו/או שקריים נגד בלום, אשר מצידו הכחיש את כל הנאמר בציוצים ואף טען כי מקצת מהמצייצים פגעו באשתו ובילדיו.

בלום אמר לסוכנות הידיעות כי הוא מקדיש את הניצחון לד”ר פאוצ’י כאות לכך שטוויטר “אינה יכולה לאפשר למשתמשים שלה להטריל ולהטריד אנשים אחרים במשך שנים”. לדבריו, “כאשר אפילו אילון מאסק עצמו מאפשר הטרלות כאלה על המדען האמריקני, הדבר מטריד ואני סבור כי הדבר מוטעה”.

לדברי AP, מאסק קרא לתבוע את ד”ר פאוצ’י. הדבר גרר תגובות חמות בעיקר מצד מתנגדי החיסונים כשלמקצת מהציוצים צורפו תמונות פוטומונטז’ של ד”ר פאוצ’י במדי אסיר או בארון קבורה.

השופטים קבעו כי היה על טוויטר להסיר את כל הציוצים המשמיצים לאלתר ברגע שקיבלו את התלונות לגביהם. עוד קבע בית-המשפט הגרמני כי החברה אינה נדרשת לנטר כל דבר שכותבים מי מקרב 237 מיליון משתמשיה ברחבי העולם אולם עליה להסיר ציוצים משמיצים כמו אלה שהתביעה נסובה עליהם.

אי הסרת הרשומות (פוסטים) הללו עלולה להניב קנסות בגובה של עד 268,000 דולרים.

אותו בית-משפט פירסם פסיקה דומה נגד חברת META, החברה-האם של Facebook בחודש אפריל האחרון.