נציבות שירות המדינה עירערה לעליון על החלטת מחוזי; שופט העליון הורה לה לקצר את כתב הערעור מ- 29 ל- 12 עמודים

16:19 31.01.2021

קטגוריות: משפט

תגים: ,

נציבות שירות המדינה (נש:מ) עירערה לבית-המשפט עליון על החלטת בית-דין למשמעת. מדובר בבקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית-המשפט המחוזי בירושלים (השופט משה בר-עם) בעב”י 25898-10-20 בעניין יובל מכפש [ערעור על החלטת בית-הדין המשמעתי של עובדי המדינה].

כבוד השופט מנחם (מני) מזוז הורה (27.1.2921) לנש”מ להגיש מחדש את כתב הערעור ולקצר את כתב הערעור מ- 29 לעד 12 עמודים. הוא הדגיש כי “לא תוגש בקשה מתוקנת כאמור עד ליום 10.2.2021, תימחק הבקשה ללא התראה נוספת”.

בפסק הדין שניתן בבית-המשפט המחוזי נאמר בין השאר כי בהחלטת בית-הדין למשמעת של עובדי המדינה (בד”מ 41/19 מיום 14.9.2020) זיכה בית-הדין את המשיב מכל עבירות המשמעת שיוחסו לו בכתב התביעה, “תוך שקבע כי המערערת לא הרימה את נטל ההוכחה המוטל על שכמה, במידה הדרושה, כדי להוכיח כי המשיב ביצע את המעשים המיוחסים לו”.

יובל מכפש הוא עובד משרד האוצר בתפקיד של סגן הממונה על השכר ועומד בראש יחידת חקירות השכר במשרד האוצר האמונה על החקירות השכר של כל הגופים במדינה המקבלים מימון או תקציב ממשלתי.

“בשלהי שנת 2008 הוגשה נגד המשיב תלונה למח”ש ע”י עמיתיו לעבודה ובטענה לחשד לדיווחים כוזבים של נוכחות בעבודה. בהקשר זה בית-הדין התרשם מסכסוכי עבודה במשרד האוצר שהולידו את התובענה תוך שהדגיש כי אין לו לעסוק ביישוב סכסוכים בין עובדי מדינה. בנסיבות אלה, התנהלה חקירה במח”ש ועל יסוד חומר הראיות שנאסף, הוגשה ע”י נציבות שירות המדינה תובענה משמעתית נגד המשיב בארבעה אישומים”.

בתום פסק הדין בן 19 העמודים אומר השופט במחוזי: “סוף דבר, ומכל הטעמים שהובאו לעיל, באריכות מסויימת, בחינת החומר הראייתי, ובכללותו, מובילה  למסקנה כי לא נפלה בהכרעת הדין טעות היורדת לשורש הדברים ולא מצאתי עילה להתערב בקביעותיו העובדתיות ובמסקנותיו המשפטיות של בית-הדין. אשר על כן הערעור נדחה”.