נמשך גל הייצוגיות לגבי נגישות לבעלי מוגבלויות; בין הנתבעות הידועות: אגד, אירית רחמים [מפיקת האירועים] וד”ר היידי פסלר [ששמה נקשר לדריסה הקטלנית של הילד רפאל אדנה ז”ל והחשד להפקרתו לאחר מכן]

13:52 15.09.2023

קטגוריות: משפט נגישות/הנגשה

תגים:

מזה תקופה ארוכה מאוד מוגשות תביעות רבות (ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות) לבתי-המשפט השונים ברחבי הארץ. גל התביעות הללו – הנוגעות להיבטים שונים של נגישות לבעלי מוגבלויות – נמשך גם עתה. בין הנתבעות החדשות: אירית רחמים [מפיקת האירועים] וד”ר היידי פסלר [ששמה נקשר לפרשת מותו בתאונת דרכים של הילד רפאל אדנה ז”ל והחשד להפקרתו לאחר הדריסה], חברת התחבורה אגד ורוי בוי אמזונס.

בתביעה נגד ד”ר היידי פסלר [ת”צ 15723-09-23] שהוגשה ע”י עסאם עואודה [שהגיש השנה לפחות שמונה ייצוגיות נוספות] (באמצעות עו”ד גיא אלון) לבית-משפט השלום בטבריה נאמר בין היתר כי “עניינה של תובענה, בתמצית מזוקקת, נוגע להפרה כפולה ומכופלת של המשיבה. ההפרה הראשונה נוגעת לאי-פרסום הסדרי הנגישות על-ידי המשיבה; ההפרה השנייה נוגעת להימנעותה של המשיבה ממינוי רכז נגישות”.

“[…] לנוכח האמור, ובפרט, לנוכח ההפרה הכפולה והמכופלת של המשיבה, המהווה בבחינת הוספת חטא על פשע, ולנוכח המשקל המצטבר של כל אחת מהפרות אלו, נמנעה מהמבקש כל אפשרות, ולו תיאורטית, ליהנות מהשירותים אותם מציעה המשיבה, לרבות כל אפשרות מעשית להגיע למקום, וזאת בניגוד להוראות חוק השיוויון וכן בניגוד להוראות תקנות השיוויון.

“[…] התנהלותה זו של המשיבה מנעה מהמבקש וכן מחברי הקבוצה את היכולת ליהנות ממוצריה ומשירותיה, באופן שיוויוני”.

לפי כתב התביעה, ד”ר פסלר היא בעלת מרפאת שיניים המפעילה גם אתר אינטרנט בהקשר זה.

* ב- 22.8.2023 דווח בעיתון ‘ישראל היום’ כי “בימים האחרונים קיבלה ד”ר פסלר איומים על חייה • במקביל אלמונים הגיעו היום למרפאה שלה בניצני עוז וחיבלו במקום • ד”ר פסלר היא בתה של קרול פסלר בת ה-80, החשודה שדרסה בחודש מאי את בן הארבע ונמלטה מהמקום • פסלר היא בעלת הרכב, ומשפחתו של אדנה לא מקבלים את הגרסה כי לא נכחה ברכב בזמן התאונה”.

= = = = = = = = = = = = = = =

התביעה נגד המפיקה אירית רחמים בסיס הפקות [ת”צ 29965-09-23] הוגשה בידי ראם בן אור (באמצעות עו”ד מרדכי גרטל). ההיקף הקבוצתי של התביעה הוא 3.9 מיליון ₪.

“[…] בשל העובדות המתוארות לעיל, פנה הח”מ בשמו של התובע (המבקש) אל מומחה טכנולוגי וביקש לוודא כי אכן מתקיימות באתרי האינטרנט של הנתבעת (המשיבה) הפרות חובות פרסום הסדרי נגישות ו/או אי פרסום הצהרת נגישות ו/או פרסום פרטי רכז נגישות וזה האחרון ערך את בדיקתו ביום 10.8.2023 בה סקר את האתרים/הדפים בעצמו ואת התמונות אשר הוגשו לו לבדיקה ומסקנותיו כי אכן נעשו במעשה ו/או במחדל הפרות חובות חקוקות הקבועות בתקנות נגישות השירות”.

= = = = = = = = = = = = = = =

התביעה נגד אגד חברה לתחבורה בע”מ [ת”צ 44650-08-23] שהוגשה ע”י דרור כרמלי, טוענת כי האפליקציה שמפעילה החברה לא נגישה “באופן מוחלט” לאנשים בעלי מוגבלויות. פנייה של התובע אל חברת אגד בנושא זה לא נענתה כלל.

= = = = = = = = = = = = = = =