נכון ל- 2021 משרד התקשורת אינו עומד ביעד שיעורי הייצוג של אנשים עם מוגבלות במשרדי ממשלה, יחידות הסמך ובתי-החולים הממשלתיים

דו”ח חדש של נציבות שירות המדינה/אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות  שפורסם ב- 17 באוגוסט 2022 ובודק את שיעורי הייצוג של אנשים עם מוגבלות במשרדי ממשלה, יחידות הסמך ובתי-החולים הממשלתיים לשנת 2021 מצביע על כך שמשרד התקשורת אינו עומד ביעד שנקבע ונכלל ברמה הנמוכה ביותר [שיעור ייצוג העובדים עם מוגבלות משמעותית: פחות מ- 2%; אי עמידה בייעד הייצוג].

“בהתאם לחוק שירות המדינה (מינויים) סעיף 15א’, על משרדי ממשלה, יחידות הסמך ובתי-החולים הממשלתיים, לתת ייצוג הולם לאנשים עם מוגבלות משמעותית, כך ששיעור ייצוגם בארגון שמונה למעלה מ- 100 עובדים לא יפחת מ- 5%.

“בהתאם לחוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תיקון מס’ 15), ביטוח לאומי העביר לנציבות שירות המדינה רשימה המתייחסת לשיעורי ייצוג העובדים עם מוגבלות משמעותית.

“עוד אומרת נציבות שירות המדינה (נש”מ) כי “בבחינת נתוני הייצוג לשנת 2021 ניתן לראות כי שירות המדינה בכללותו עומד ברמה בינונית [שיעור ייצוג העובדים עם מוגבלות משמעותית: מ- 3.5% ופחות מ- 5%].

“נציבות שירות המדינה הגדירה אוכלוסייה זו במיקוד אסטרטגי עד עלייה בשיעור הייצוג של אנשים עם מוגבלות בשירות המדינה”.

יחד עם משרד התקשורת, בקטגוריית אי העמידה ביעד הייצוג, נכללים גם מערך הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, המכון הגיאולוגי, המשרד לשירותי דת, מינהל התכנון ורשות התעופה האזרחית (רת”א).

לעומתם, בקטגוריה המובילה של עמידה מלאה ביעד הייצוג [5% לפחות] נכללים בתי-הדין הרבניים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס), הרשות לאכיפה במקרקעין, השירותים הווטרינריים, לשכות הבריאות במחוז הדרום ובמחוז תל אביב, המינהל לחינוך התיישבותי ועליית הנוער, משרד הפנים, משרד התיירות, המשרד לביטחון הפנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות המיסים בישראל – מס ההכנסה, שירות ההדרכה והמקצוע (שה”מ, במשרד החקלאות), שירות עיבודים ממוחשבים (שע”מ).