ניתן פס”ד בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) בהיקף קבוצתי של 10 מיליון ₪ שהוגשה לפני כ- 4 שנים נגד פרטנר בגין משלוח Spam; תפצה לקוחות בסכום של 2 מיליון ש”ח

“כבר נקבע כי שאלת משלוח מסרוני פרסומת ללא הסכמת מקבלי המסרונים היא שאלה בעלת חשיבות ציבורית לא מבוטלת וכי סעיף 30א לחוק התקשורת מגלם בתוכו אינטרס ציבורי.

“[…] ההתפתחויות הטכנולוגיות יחד עם השימוש הגובר בתקשורת אלקטרונית הולידו את התופעה הידועה כ’דואר זבל’. המדובר בהפצה המונית של הודעות פרסומת בלתי רצויות ובהן גם הודעות SMS”.

כך כותב כבוד השופט דורון חסדאי בפסק דין שנתן ב- 19 בדצמבר 2019 בתביעה ובבקשה לאשרה כתובענה ייצוגית נגד חברת פרטנר תקשורת בע”מ [ת”צ 52390-02-16] שהוגשה ע”י הראל עזריה, יותם דוד אביטן וארז קינן (המיוצגים בידי עו”ד אדם לוין).

בהקשר זה ממשיך השופט בפסק הדין ואומר בין היתר כי “[…] ב- 1.12.2018 נחקק תיקון מס’ 40 לחוק התקשורת במסגרתו נחקק סעיף 30א לחוק התקשורת. סעיף זה נועד להתמודד עם התופעה של הפצה המונית של הודעות פרסומת בלתי רצויות באמצעות רשתות תקשורת, ביניהן הודעות SMS.

“[…] המודל שאומץ במסגרת סעיף 30א(א) לחוק התקשורת הוא מודל Opt-in האירופאי לפיו חל איסור על משלוח ספאם אלא אם התקבלה מראש הסכמת הנמען. לצד הכלל

האמור, נקבעו מספר חריגים אשר מאפשרים משלוח הודעות פרסומת, במקרים מסויימים, מבלי קבלת הסכמת הנמען מראש.

“תכלית סעיף 30א לחוק התקשורת היא למנוע פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו באמצעות משלוח ספאם באחת מארבע הדרכים שהוגדרו בסעיף 30א לחוק התקשורת. עוד נקבע כי מטרת הסרת פרטי הלקוח מרשימות התפוצה לא נועדה רק כדי להגן על המשתמשים מכל דבר פרסומת אלא לחסוך מהם את הפגיעה ואת הטירדה שכרוכה בטיפול בדבר פרסומת”.

השופט אישר את הסכם הפשרה שהושג בין התובעים לבין חברת פרטנר. הקבוצה עליה יחול הסכם הפשרה כוללת את כל “לקוחות חברת פרטנר אשר שלחו הודעת הסרה באמצעות מסרון החל מחודש יולי 2014 ועד ליום 29.3.2016, אך עקב תקלה, הם לא נחסמו לקבלת ‘דבר פרסומת’.” פרטנר תעניק, “לפנים משורת הדין”, פיצוי בשווי כולל של 2 מיליון ₪.

עפ”י הסכם הפשרה, “פרטנר תוודא שהמסרונים שהיא שולחת הכוללים ‘דבר פרסומת’ עומדים בהוראות סעיף 50א(ה)(2) לחוק התקשורת, לרבות בכל הנוגע לדרכי יצירת הקשר עימה לצורך מתן הודעת סירוב”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 19 ביולי 2019 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: פורסמה מודעה על הגשת בקשת מתוקנת לאישור הסכם פשרה בתביעה (ובקשה לאשרה כתובענה ייצוגית) נגד פרטנר תקשורת בנושא משלוח Spam.