ניצב במשטרה הורה על עריכת תחקיר לגבי הארכת התקשרות בפטור ממכרז עם חברת פרטנר תקשורת [אספקת שירותי גישה לרשת האינטרנט]

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

תקנה: התקשרות המשך בסמכות ועדת פטור משרדית

שם הספק: פרטנר תקשורת

מהות ההתקשרות: בקשת פטור הארכה לשירותי גישה לאינטרנט

התחלת ההתקשרות: 15 בדצמבר 2019; סיום ההתקשרות: 31 במאי 2020

הערות: ב- 2.12.2019 התקיימה ישיבת וועדת המכרזים של המשטרה בנושא זה. בפני הוועדה הונחה בקשה של מחלקת רכישות ומכירות (מרו”מ) במ”י. הבקשה נתמכה בבקשה מפורטת של גורם באטו”ב (אגף הטכנולוגיה והתקשוב). כמו כן הוצגה בפני הוועדה “תכתובת מייל שהתנהלה עם נציג רשות התקשוב הממשלתית ממנה עולה כי לא קיים פיתרון במסגרת מכרז מרכזי לשירות המבוקש ע”י משטרת ישראל”. הארכת ההתקשרות נתבקשה עד לתחילת העבודה עם הזוכה במכרז החדש.

הספק הנוכחי של המשטרה הוא חברת פרטנר תקשורת, הזוכה במכרז 49/15, שהסתיים ביום 15 בדצמבר 2019.

“בהתאם להנחיית החשב הכללי מיום 28.10.2019, נדרשת קיום היוועצות עם סגן החשב הכללי על כל התקשרות שמעל 200 אלף ₪. היוועצות כאמור התקיימה בין חשב המשטרה לסגן החשב הכללי והובהר כי כיוון שמדובר בנושא תחזוקת חומרה ותוכנה, ניתן לאשר את ההתקשרות המבוקשת. ההחלטה טעונה אישור וועדת הפטור המשרדית”.

ואכן, ב- 15 בדצמבר 2019 התקיימה ישיבה של וועדת הפטור של משטרת ישראל. יו”ר הוועדה הוא ניצב יוסי בכר. עפ”י וויקיפדיה, הוא משמש כיום כראש אגף תכנון וארגון במשטרה.

בפרוטוקול הדיון נאמר  כי “הוועדה מביעה את חוסר שביעות רצונה מההתנהלות וחותמת בלית ברירה על פטור המשך ההתקשרות. יו”ר הוועדה דורש לקיים תחקיר ברמת סגן ראש האגף ומעלה, על כך שנדרשת הארכת התקשרות למכרז בשל היעדר היערכות מוקדמת. בנסיבות אלה ועד להשלמת הליכי המכרז וקביעת זוכה, מאשר הוועדה לתקופת הביניים, הארכת ההתקשרות הנוכחית”.