נחנך מבנה הקבע של שגרירות ישראל בטורקמניסטן; נראה שכלי התקשורת השונים לא סגורים ביניהם לגבי מיקום השגרירות המדוייק והמרחק בינה לבין הגבול עם איראן

16:06 21.04.2023

קטגוריות: כללי

תגים: ,

השבוע נחנך מבנה הקבע של שגרירות ישראל בטורקמניסטן (לשעבר, חברה בברית המועצות).

אלא שלמרות שמדובר במבנה קבע של השגרירות, נראה כי כלי התקשורת הישראליים, (שמקצתם אף שלחו נציגים לסקר את ביקורו של שר החוץ אלי כהן וחנוכת משכן הקבע של השגרירות החדשה), התחרו ביניהם בהתלהבות בתיאוריהם הצבעוניים לגבי קביעת המרחק המדוייק של מבנה השגרירות החדשה מגבול טורקמניסטן עם איראן.

הדיווחים השונים דיברו על מרחק שנע מ- 12 ק”מ מהגבול האיראני, דרך מרחקים של 13 ואף 15 או  17 ק”מ, מרחק של ‘פחות’ מ- 20 ק”מ וכלה במרחק מדוייק של 20 ק”מ.

מישהו הזכיר מטר רץ? אולי יותר סוג של ק”מ רץ.

בפרפרזה על מה שאומרים בישראל [‘האיראנים על הגדרות’], ניתן עתה לשער כי באיראן מתחילים עתה לדבר באופן דומה ובחשש-מה [‘הישראלים’/’השגרירות הישראלית על הגבול’].

ייתכן שיש כאן קונספט חדשני של החטיבה למשאבים חומריים במשרד החוץ [ה”מופקדת על נושאי נכסי המדינה בחוץ לארץ, הן בנכסי דלא ניידי והן בנכסים אחרים”] בדבר Mobile Embassy.

ייתכן בכלל שההסבר הפשוט נעוץ בכך שמדובר במבנה ע-נ-ק כשהמרחק מהגבול האיראני תלוי מאיזה חדר בדיוק במבנה השגרירות מתחילים למדוד עד לגבול.

אולי הייתה השבוע באיזור רעידת אדמה ו/או שינויים טקטוניים שלא שמענו עליהם (בעיות תקשורת/אינטרנט?) ואשר הם שגרמו לתזוזה של מבנה הקבע של השגרירות ולהשתנות המרחק מהגבול.

וייתכן שיש כאן ‘התגנבות יחידים’ של אנשי השגרירות [ו/או ‘בחורינו המצויינים’] שבלילות דוחפים ומזיזים קמעא את בניין השגרירות בכל פעם עוד קצת לכיוון הגבול האיראני.  רגב אחר רגב, דונם ועוד דונם.

להלן כמה דוגמאות לדיווחים מ- 20-21.4.2023:

+ ישראל היום: אריאל כהנא היה שליח העיתון לטורקמניסטן בעת ביקור שר החוץ אלי כהן שם. בכתבה שפורסמה ב- 21.4.2023 במהדורה המודפסת של העיתון כתוב בכותרת המשנה כי השגרירות ממוקמת “מרחק של 12 ק”מ בלבד מגבול איראן”.

במהדורה המקוונת של העיתון דיווח כהנא ב- 19.4.2023 [בחשיפה ‘בלעדית’] כי “13  ק”מ מאיראן: השגרירות שיחנוך מחר שר החוץ אלי כהן”.

במהדורה המקוונת של העיתון בישר כהנא ב- 20.4.2023 כי “נחנך בניין הקבע של השגרירות באשחבד – 15 קילומטר מגבול איראן”.

אגב, בידיעה שפורסמה ב- 2 במארס 2023 בישר כהנא לקוראי העיתון כי “20 ק”מ בלבד מגבול איראן: השר כהן יחנוך שגרירות קבועה בטורקמינסטן”.

+ כאן תאגיד השידור הציבורי: נוב ראובני, שליח העיתון [שבימים כתיקונם משמש ככתב הרפואה של הערוץ] דיווח ב- 19 באפריל: “הכי קרוב לאיראן: שגרירות ישראל תיחנך בטורקמניסטן, 20 ק”מ מהגבול“. למחרת היום דיווח ראובני כי השגרירות ממוקמת “רק 17 ק”מ מהגבול עם איראן”.

+ האתר דבר [Davar1] נקב אף הוא ב- 19.4.2023 בנתון של 13 ק”מ מהגבול.

+ האתר מקור ראשון דיווח ב- 19.4.2023 [בהסתמך על ידיעה של ‘ישראל היום’] ע”י הודיה כריש חזוני כי השגרירות ממוקמת 13 ק”מ מגבול איראן.

+ ערוץ 7 דיווח ב- 19.4.2023 כי “שגרירות ישראל בטורקמניסטן [ה]ממוקמת פחות מ- 20 קילומטרים מהגבול עם איראן.

+ באתר YNET הלכו על קו עקבי של 17 ק”מ מהגבול עם איראן אם כי ב- 20.4.2023 פורסמה ידיעה שכותרתה: “שר החוץ כהן חנך שגרירות בטורקמניסטן, קילומטרים בודדים מהגבול עם איראן“.

= = = = = = = = = = = = = =

בהודעה לעיתונות שפירסמה דוברות משרד החוץ (כאן) היא נוקבת במרחק של 17 ק”מ מהגבול. הם בטח יודעים על מה הם מדברים (ובמיוחד למרחק של השגרירות מהגבול).

= = = = = = = = = = = = =