נדחתה תביעת לשון הרע של רמי לוי נגד גוף של האו”ם

בית-משפט השלום בירושלים מחק (17.1.2022) תביעת לשון הרע של רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה (2006) בע”מ ושל רמי לוי שיווק השיקמה תקשורת בע”מ נגד מועצת זכויות האדם של האו”ם ונגד נציבת האו”ם לזכויות אדם.

כבוד השופט גד ארנברג כתב בהחלטה קצרה [תיק אזרחי בסדר דין רגיל ת”א 34539-08-20] כי “בהתחשב בעמדת היועץ המשפטי לממשלה כולל גם באמור בה לעניין תוקפו המשפטי (ולמעשה, היעדר תוקף משפטי) של מסמך רשימת העסקים המהווה את הבסיס להגשת תביעה זו, ולאור החסינות המשפטית הגורפת למוסדות האו”ם כפי שהובהר בהודעת היועמ”ש, אין מקום להמשך ניהולו של הליך זה ולפיכך התביעה נמחקת”.

עם הגשת התביעה דווח במספר כלי תקשורת כי עילת התביעה היא מעין ‘רשימה שחורה’ שהגישה המועצה וכוללת 112 בתי עסק הפועלים ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון, 94 מהם ישראליים ו- 18 בינלאומיים, שלטענת האו”ם מסייעים להפרת זכויות אדם של הפלשתינים ביהודה ושומרון, במזרח ירושלים וברמת הגולן. רשימה זו נועדה להטיל חרם בינלאומי על עסקים אלה. הרשימה כללה גם את שתי התובעות: רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה ורשת הסלולר רמי לוי תקשורת, המנהלות עסקים באזור יהודה ושומרון.