נדחתה עתירה מינהלית (מכרזים) שהוגשה נגד לשכת העיתונות הממשלתית

בית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים דחה לאחרונה עתירה מינהלית (מכרזים) שהוגשה ע”י חברת מזמור הפקות נגד לשכת העיתונות הממשלתית (לע”מ) וגורמים נוספים. העתירה גם עסקה במעורבותו של ניצן חן מנהל לשכת העיתונות בהליכי המכרז.

עפ”י פרוטוקול הדיון, ב”כ העותרת החליט בסופו של הדיון – בעקבות דברי בית-המשפט – למשוך חזרה את העתירה והדבר אושר ע”י כבוד השופט דוד גדעוני.

יצויין כי ב- 4 באוקטובר 2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה ארוכה אודות העתירה המינהלית הזאת וציינתי שם כי “העתירה הוגשה בהקשר למכרז שפירסם משרד ראש הממשלה, מכרז פומבי  23/2019  למתן שירותי פריסת תקשורת ארצית עבור לשכת העיתונות הממשלתית.

העותרת, מזמור הפקות בע”מ, “עוסקת בהקמה ובהפעלה של אולפני טלביזיה וניידות שידור וכן במתן שירותים שונים בתחומי ההפקות והשידורים. בתחום ניידות השידור, וכן בתחום שידורים בינלאומיים ובחלק מתחומי השידור האחרים, מזמור היא החברה הגדולה והמתקדמת בישראל ובעלת ניסיון ומוניטין רבים”.

עוד ציינתי בידיעה המקורית כי “במסגרת ההתכתבות הענפה בין חברת מזמור לבין משרד ראש הממשלה לגבי המכרז המדובר, ביקשה, בין היתר, חברת מזמור לקבל לידיה את חוות דעתו של חזי נאור, ממונה לוויינים ושידורים לציבור במשרד התקשורת. […] וועדת המשנה אומנם מינתה את מר חזי נאור, ממונה לוויינים ושידורים לציבור במשרד התקשורת, על-מנת שיבחן האם התקיים ניגוד עניינים אך כפי שניתן לראות לא מדובר כלל ביועץ מקצועי בלתי תלוי, שכן חזי נאור הוא עובד מדינה ולכן לא יכול להיות נקי מהטיות. מכאן שמינויו מלכתחילה פגום ולא ניתן לקבל את חוות-דעתו (ואכן החשש לכך מומש וחוות דעתו נראית כחוות-דעת שמסקנותיה הוסקו מראש, שטחית, אינה מתמודדת עם רוב הטענות ו’בוחנת’ בדיעבד חשש לניגוד עניינים שאותו, כידוע, יש לבחון מראש)”.