נדחה המשך ההליך המשפטי בתיקי תנ”ג נגד בזק בנושא “עיסקת DBS/YES”

15:34 12.02.2021

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

בית-המשפט המחוזי בתל אביב דחה המשך ההליך המשפטי בתיקי תנ”ג נגד בזק בנושא DBS. מדובר בתביעה נגד בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ, שאול אלוביץ’ ואחרים.

סגן הנשיא כבוד השופט חאלד כבוב מהמחלקה הכלכלית במחוזי ת”א כתב בהחלטתו (28.1.2021) לגבי תיק תביעה נגזרת (גיל אמיד נגד בזק, שנפתח במארס 2015): “לאור נימוקי בקשת היועץ המשפטי לממשלה, ובהיעדר התנגדות מטעם המבקש, אני מורה על עיכוב ההליכים בתיק עד ליום 6.9.2021. היועץ המשפטי לממשלה יגיש הודעת עדכון מטעמו בדבר סטטוס ההליך הפלילי, כמו גם על המשך ההליך דנן עד לאותו מועד”.

= = = = = = = =

בהחלטה שניתנה ע”י כבוד השופטת רות רונן ביוני 2016 בהליך זה נאמר בין היתר כי “הבקשה לאישור התביעה הנגזרת מתייחסת לעסקה במסגרתה רכשה המשיבה 1 [בזק] מחברת יורוקום די.בי.אס. בע”מ את החזקותיה של יורוקום בחברת די.בי. אס. שירותי לווין (1998) בע”מ. עיסקת יס היתה עיסקת בעלי ענין שלבעל השליטה בבזק היה בה ענין אישי. ככזו היא הוכפפה לאישורים הקבועים בס’ 275(א)(3) לחוק החברות התשנ”ט – 1999. המשא-ומתן לקראת ההתקשרות בעסקת יס התנהל באמצעות ועדת משנה שחבריה הם דירקטורים חיצוניים, ותוך הסתייעות ביועץ פיננסי. בבקשה הועלו טענות רבות ביחס לעסקת יס, ובכלל זה בין היתר טענות ביחס לתמורה שהחברה שילמה במסגרת העסקה (שהיא על פי הטענה מופרזת ובלתי-הוגנת), טענות ביחס למצב הפיננסי של יס, טענות נגד המשא-ומתן שהתנהל לקראת ההתקשרות בעסקה יס, טענות לגבי ניגודי עניינים של מי מהמשיבים ועוד”.

= = = = = = = =

בפני כבוד השופט כבוב נמצאים גם ארבעה תיקים נוספים ובהם בקשות לאישור תביעות נגזרות נגד בזק ואחרים. כל ארבע התביעות הללו הוגשו במהלך החודשים יולי ואוגוסט 2017.

בהחלטה שלו (מיום 1.2.2021) נאמר: “לאור נימוקי בקשת היועץ המשפטי לממשלה, ובהיעדר התנגדות מטעם המבקש, אני מורה על עיכוב ההליכים בתיק עד ליום 6.9.2021. היועץ המשפטי לממשלה יגיש הודעת עדכון מטעמו בדבר סטטוס ההליך הפלילי, כמו גם על המשך ההליך דנן תוגש עד לא יאוחר מאותו מועד”.

= = = = = = = =