נַ נַחְ נַחְמָ נַחְמָן מֵאוּמַן: וועדת הפטור של משרד הבריאות בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אישרה התקשרות בפטור של המשרד עם מד”א לביצוע 10,000 דיגומי קורונה באוקראינה (אומן)

בהסתמך על תקנה 3(2) – “התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש, אשר יש להתחיל בביצועה בתוך שני ימי עבודה או פחות, בהיקף ולתקופה המזעריים הנדרשים בנסיבות כאמור”, וועדת הפטור המשרדית של משרד הבריאות בראשות המנכ”ל פרופ’ נחמן אש [ועימו היועמ”שית עו”ד דנה נויפלד וחשב המשרד רו”ח חסן איסמעיל] אישרה (1.9.2021) התקשרות בפטור של מדר הבריאות/משל”ט עם מגן דוד אדום בישראל לצורך ביצוע 10,000 דיגומי קורונה באוקראינה (אומן). היקף ההתקשרות הוא 3,672,027 ₪ לתקופה 1.9.2021-11.9.2021.

בנימוקי וועדת הפטור נאמר בין היתר כי “במהלך ראש השנה פוקדים את קברו של רבי נחמו באומן שבאוקראינה אלפי ישראלים. מדובר באירוע רב משתתפים, בצפיפות גבוהה, שאנו נאכף בהתאם למתווה ‘תו ירוק’, המתקיים במדינת ישראל.

“אירוע זה מהווה סיכון גבוה להפוך מקור להדבקה המונית בן בסביבת הקבר והן בדרכי הגישה אליו וממנו.

“השבים מאומן, אזרחים מכל קצות הארץ, ישהו בבתי-הכנסת במלך חגי תשרי, ועלולים לייבא וריאנטים חדשים לישראל, העלולים להצית גל תחלואה חדש ולהעלות את רמת התחלואה בארץ.

“קיום האירוע יכול להיות איום ממשי על בריאות הציבור בישראל ולפגוע בהתמודדות עם הקורונה בארץ.

“במטרה לשמור על בריאות הציבור ולהימנע מסיכון, נדרש לבצע בדיקות קורונה אמינות ומהירות התואמות את לוח הזמנים של החזרה ההמונית (72 שעות לפני ההגעה למדינה) ובדיקה בטרם עלייה למטוס עם תוצאות בדיקה שלילית.

“מסיבה זו ומחשש לזיוף תוצאות הבדיקה, נדרש לשלוח צוותי בודקים עם ערכות PCR מהירת. הבדיקות יבוצעו במספר מוקדים שונים התואמים את לוחות הזמנים וכמות האנשים.

“בהתאם לכך, מבקש פרופ’ סלמאן זרקא [פרוייקטור הקורונה] להתקשר עם מד”א לביצוע הדיגום המבוקש.

“מד”א, מהיותה חברה בארגון הצלב האדום הבינלאומי, ובעלת יכולת לעבוד בשיתוף פעולה עם מערכת הבריאות האוקראינית, תוכל להכניס ציוד רפואי לאוקראינה ולשתף פעולה עם הצוותים הרפואיים המקומיים ובהתאם ללוח הזמנים הבהול הנדרש”.

וועדת הפטור המשרדית בראשות פרופ’ נחמן החליטה – “בהסתמך על האמור לעיל ועל מכתבו של פרופ’ זרקא” – לאשר את ההתקשרות עם מד”א לביצוע 10,000 דיגומים באוקראינה. החלטה זו בכפוף לקיום תקציב ולאישור ועדת חריגים.