מ- 1.1.2015 הסתיימה ההתקשרות עם מוטורולה ומינהל טכנולוגיות מפעיל עצמאית פרוייקט מחשוב הניידות; טרם ידוע מתי תעבור מ”י למערכת חדשה ע”ג רשת סלולרית של פלאפון באמצעות טבלטים

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

תקנה: 3 (29)

שם הספק: הוט מובייל HOT Mobile

מהות ההתקשרות: שירותי תקשורת סלולרית למחשוב ניידות

התחלת ההתקשרות: 18 בינואר 2015; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2015

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית ב- 9 במארס 2015

הערות: וועדת הפטור המשרדית אימצה החלטת וועדת המכרזים של מ”י אולם קבעה סכום שונה: הבקשה המקורית הייתה לפטור ממכרז בהיקף של 1.6 מיליון ₪ עד 31.12.2016 ו-וועדת הפטור המשרדית אישרה זאת אלא שוועדת הפטור המשרדית בראשות מ”מ הסמפכ”ל ניצב בנצי סאו החליטה שהפטור מוגבל לסכום של 1 מיליון ₪ עד לסוף שנת 2015 בלבד.

וועדת המכרזים של מ”י ציינה בהחלטתה כי “מחשוב הניידות במשטרת ישראל נמצא כעת בצומת דרכים חשובה ומכריעה“.

וועדת הפטור המשרדית מציינת בהחלטתה כי מערכת מחשוב ניידות שתוחזקה בעבר ע”י חברת מוטורולה על-גבי רשת מתוחזקת כיום באופן עצמאי ע”י משטרת ישראל.

לאחרונה החל פיילוט ניסיוני למערכת מחשוב ניידות חדשה על-גבי רשת סלולרית של חברת פלאפון תקשורת [שזכתה במכרז החשכ”ל בנושא תקשורת סלולרית] באמצעות מחשבי לוח (טבלטים). המערכת החדשה תחליף את מערכת מחשוב הניידות הוותיקה במהלך השנים 2015-2016 וזאת בהתאם להתקדמות הפיתוח והרכש של יחידות הקצה החדשות.

“בשלב זה לא ניתן לקבוע מתי תעבור המשטרה באופן מלא למערכת החדשה ועד אז נדרש יהיה להפעיל את שתי המערכות יחד” (לדברי וועדת הפטור המשרדית) ו”נראה כי למשך תקופה לא קצרה יופעלו שתי המערכות, הישנה והחדשה, במקביל” (לדברי וועדת המכרזים).