מתפרסמים נתוני המכירות הקמעונאיות המקוונות בארה”ב בתקופת חגי סוף השנה האזרחית [ידיעה מעודכנת]

הנתונים שלהלן הם עפ”י פרסומים ברשת נכון לשעה 18:00 במוצאי שבת 28.11.2015

נתונים של מדד 2015 Digital Index Online Shopping  שפירסמה חברת Adobe: החברה אומרת כי המכירות הקמעונאיות המקוונות בחג ההודייה וב”יום שישי השחור” הסתכמו בארצות הברית ב- 4.45 מיליארד דולר: מתוך סכום זה מדובר ב- 1.73 מיליארד דולר בחג ההודייה ו- 2.72 מיליארד דולר ב”בלק פריידיי” [החברה העריכה כי הגידול השנה יהיה בשיעור של 19% שעה שבפועל הוא עמד על 14%].

הרכישות באמצעות מכשירים ניידים ובראשם טלפונים חכמים (סמרטפונים) הסתכמו ב- 1.5 מיליארד דולר מתוך הסכום הכולל.

חברת IBM אומרת כי הסכום של הרכישות הממוצע ב- Black Friday היה 134.45 דולרים ובמכירות השנה חל גידול בשיעור של 20.7% לעומת השנה שעברה. לדברי יבמ המכירות המקוונות בחג ההודייה גדלו בשיעור של 26% לעומת השנה שעברה אולם חלה ירידה  מרכישה ממוצעת של 125.25 דולרים לפני שנה באותו היום לרכישה ממוצעת של 123.45 דולרים השנה. יצויין כי הרכישה הממוצעת בשנת 2013 הייתה 132 דולרים.

נראה כי השימוש בטלפונים ניידים לביצוע רכישות עדיין אינו פופולרי באותה רמה כמו ביצוע רכישות באמצעות מחשבים נייחים אם כי השימוש בסלולר לצורך כך הולך וגדל. הנתח של מובייל היווה 60% מכלל התעבורה המקוונת במהלך חג ההודייה, גידול של 14.8% לעומת השנה שעברה, ו- 54.4% מכלל התעבורה ב”בלק פריידיי”, גידול שנתי של 16.6%, לדברי חברת IBM.

עוד אומרת יבמ כי 40% מכלל המכירות במהלך חג ההודייה הושלמו באמצעות מכשירים ניידים כש- 35.3% מכלל המכירות יום למחרת הושלמו באמצעות המכשירים הניידים.

ב- Black Friday ההזמנה הממוצעת באמצעות סמרטפונים עמדה על 117.8 דולרים, גידול של 5% לעומת השנה הקודמת.

הנתונים שלהלן פורסמו בידיעה המקורית שלי ביום שישי 27.11.2015 אחה”צ

דו”ח של IBM Digital Analytics Benchmark שפורסם ב- 26 בנובמבר 2015 אומר כי המכירות הקמעונאיות המקוונות בארה”ב ביום שני 24.11.2015 (בו הוצעו הנחות לקראת חג ההודיה שחל ב- 27.11) גדלו בשיעור של 11.2% לעומת המכירות באותו היום אשתקד.

נתונים של מדד 2015 Digital Index Online Shopping  שפירסמה חברת Adobe: החברה ניטרה 100 מיליון ביקורים ל- 4,500 אתרים קמעונאיים לרבות 80% מכלל הטרנזקציות המקוונות בקרב מאה הקמעונאים האמריקנים המובילים [נכון לחמישי 26.11.2015 בשעה 20:15 שעון ישראל], אומרת כי יותר מ- 1 מיליארד דולר הוצאות ברכישות מקוונות במהלך חג ההודייה וכי הסכום הסופי צפוי להיות כ- 1.7 מיליארד לחג ההודייה כולו, גידול בשיעור של 22% בהשוואה לחג ההודייה אשתקד. שיעורי ההנחה הממוצעת בחג ההודייה עמד השנה על 24%.

בהודעה שפירסמה אדובי ב- 25.11.2015 היא אומרת כי בתקופה של 1-24.11.2015 הוציאו האמריקנים כ- 27 מיליון דולר בצורה מקוונת, גידול של 8.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם חברת IBM מפרסמת נתונים לגבי הרכישות כשהנתונים שהיא מפרסמת הם נתוני זמן אמת. לדברי יבמ, הנתונים של המכירות המקוונות ביום שקדם לחג ההודייה (קרי, 25 בנובמבר 2015) מצביעים על גידול של 35% לעומת אותו יום בשנה שעברה. יצויין כי כלל מכירות הסחר האלקטרוני בארה”ב צפויות לגדול בשנת 2015 כולה בשיעור של 14%. יבמ מדברת עתה על קצת פחות מ- 28% מכלל המכירות שהתבצעו באמצעות מכשירים ניידים.

תחזית של חברת המדידה comScore היא שפחות מ- 17% מכלל המכירות המקוונות השנה בארה”ב [בתקופת חגי סוף השנה האזרחית, החודשים נובמבר ודצמבר 2015] יתבצעו  באמצעות מכשירים ניידים, כלומר 11.7 מיליארד דולר מתוך סכום כולל של 70 מיליארד דולר, סך ההוצאות על רכישות מקוונות בארה”ב הצפויות בחודשיים האחרונים של השנה האזרחית הנוכחית.

הערת עורך Read IT Now: הנתונים המתפרסמים כאן מעודכנים למוצאי שבת ומתייחסים לקניות בחג ההודייה (26.11.2015) וגם למכירות ב- Black Friday (27.11.2015). הידיעה תתעדכן שוב גם ביום ראשון – 29.11.2015 במהלך היום.