מתנגד המשטר הרוסי נבלני בביקורת ממקום כלאו על Google ועל Meta/Facebook

15:08 10.06.2022

קטגוריות: רשתות חברתיות

תגים: , , , , ,

מנהיג האופוזיציה הרוסי הכלוא אלכסיי נבלני [Alexei Navalny] מתח ביקורת ממקום כלאו על Google ועל Meta Platforms/Facebook. זאת משום שסגרו אפשרויות פרסום ותרמו בכך לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בפנייה בכתב שהצליח להעביר אל Copenhagen Democracy Summit [ואף פורסם בבלוג האישי שלו] כתב נבלני כי רוסיה משתמשת בטכנולוגיה כדי לעצור חולקים על המשטר שעה שאותה טכנולוגיה והאינטרנט גם יוצרים הזדמנות לאנשים לספר את האמת.

לדבריו, גוגל ומטא – בכך שהן סוגרות את אפשרויות הפרסום אצלן ברוסיה – מונעות מהאופוזיציה הרוסית את האפשרות לנהל קמפיינים אנלי-מלחמתיים [לגבי הפלישה הרוסית לאוקראינה], מה שמהווה “מתנה עצומה לפוטין”.  הוא אמר כי החברות הענקיות מעמק הסיליקון צריכות לענות על הרבה שאלות ובמיוחד האם הן אכן “פלטפורמות נאוטרליות” והאם משתמשים במדינות דמוקרטיות צריכים לפעול עפ”י אותם כללים כמו במשטרים מדכאים.

שתי החברות לא הגיבו על פניות של עיתונאים בנושא. יצויין כי הן הפסיקו פרסום המכוון למשתמשים ברוסיה בחודש מארס, מספר ימים לאחר תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה.

“אנו אוהבים טכנולוגיה. אנו אוהבים רשתות חברתיות. אנו רוצים לחיות בחברת מידע חופשייה. אשר על כן, הבה נמצא כיצד למנוע מהטיפוסים הרעים להשתמש בחברת המידע כדי להנהיג את אומותיהם ואת כולנו אל תוך תקופה אפלה”.