מתיישבים ביהודה ושומרון על הפערים בכיסוי הסלולרי; שוקלים לעבור לחברת סלולר פלסטינית

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון (איו”ש) בועדת החוץ והביטחון בראשות ח”כ מוטי יוגב קיימה ב- 29 באוקטובר 2013 דיון בנושא פערי הכיסוי הסלולרי באזור יהודה ושומרון.

לדברי יו”ר הוועדה ח”כ יוגב בעידן הנוכחי ולמול המצב הביטחוני באזור לא יעלה על הדעת כי באזורים רבים באיו”ש אין כיסוי סלולרי מלא: היכולת לנהל שיחה נדרשת בשל הצורך הביטחוני הברור לצורך הקפצת כוחות ביטחון ולצורך מתן טיפול בתאונת דרכים שגרתיות.

נציגי המתיישבים אמרו בדיון כי המצב כל כך בלתי סביר עד כי הם אפילו שוקלים לעבור להשתמש בשירותי חברת הטלפונים הסלולרית הפלסטינית Jawwal מקבוצת Palestine Telecommunication Company, PalTel .

לדבריהם חברות הסלולר מתייחסות אליהם כמו לאזרחים סוג ב’. השיקול היחיד שמנחה את חברות הסלולר הוא השיקול הכלכלי. “אנחנו פשוט לא מספיק כלכליים עבורן ולכן הן לא משקיעות בנו”.

נציגי חברות הסלולר בדיון השיבו כי בחלק לא מבוטל מהמקרים החברות נמנעות מלהקים או לחדש אתרים סלולריים באזור מאחר והיישובים והמועצות מבקשים לגבות סכומי כסף גדולים במיוחד עבור המתקנים או שהם מטילים מגבלות קשות על המרחק המינימלי להקמת אנטנה ביחס לבתי הישובים, דבר שאינו קורה בתל אביב למשל. כמו כן ציינו חברות הסלולר כי אתרים שונים שלהם שפרוסים על הצירים הראשיים סופגים נזקים משמעותיים לעיתים קרובות.

יוסי חזאי מלשכת שר התקשורת אמר כי השר גלעד ארדן העביר לאחרונה לשר משה יעלון בקשה לפיה במקרים בהם מבנים מסוימים באזור המשמשים כאתר סלולרי ונמצאים בהליך משפטי לבחינת הבעלות על הקרקע יכריז שר הביטחון על המבנה כמבנה בעל נחיצות ביטחונית וימנע על ידי כך את פירוקו או העתקתו של האתר.

הערה: הידיעה מתבססת על הנאמר באתר הכנסת.