משרד רוה”מ התחייב לצמצם בתוך חצי שנה את מספר הקווים האנלוגיים והולכת האינטרנט (ADSL) אצלו ב- 30%

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה

שם הספק: בזק החברה הישראלית לתקשורת בע”מ

מהות ההתקשרות: רכישת שירותי תקשורת קווית

משך ההתקשרות: לתקופה של שנה או עד לבחירת זוכה/ים במכרז/ים המרכזיים הרלבנטיים, לפי המוקדם ביניהם.

החלטה: באישור יובל רז מ”מ החשבת הכללית וזאת בהמלצת וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל

הערות: בנימוקי וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל מ- 22 בנובמבר 2015 נאמר כי משרד רוה”מ התחייב לצמצם בתוך חצי שנה את מספר הקווים האנלוגיים והולכת האינטרנט (ADSL) אצלו ב- 30%.

“חברת בזק היא היחידה המסוגלת לספק את מכלול השירותים המבוקשים. חברת הוט [HOT] לעומת זאת, יכולה לספק רק חלק מהשירותים [אספקת חלק מקווי התקשורת לחלק מאתרי המשרד הנדרשים]. לאור זאת, היחידה המקצועים מציינת כי קיימת חשיבות רבה למתן השירות בידי ספק אחד ובאחריותו הכוללת ולכן המשרד מעוניין להמשיך ולהתקשר עם בזק בנושא זה.

“המשרד מציין כי פיצול ההתקשרות בין חברות בזק והוט (עבור השירותים אותם הוט יכולה לספק) אינו נוח מבחינה אדמיניסטרטיבית ואף עלול להביא להתנערות של החברות מאחריות לתקלות שייגרמו.

רע”ן אבטחת מידע במשרד מסר כי כיום אגף הביטחון במשרד רוה”מ פועל בשיתוף עם יחידה מסויימת בבזק שבין היתר בודקת את קווי התקשורת של בזק (לדוגמה, שאין גורם כלשהו המאזין או התחבר לקווים וכו’). “במידה וההתקשרות תפוצל אגף הביטחון יהיה חייב לפצל את שיטת הבדיקה מה שיעמיס עלויות רבות על המשרד וכן ידרוש שיטת הפעלה שונה לחלוטין, דבר אשר לאו דווקא אפשרי ברמה הביצועית”.

“יש לציין כי השיקול לפיו אין לפצל את ההתקשרות בין בזק להוט מתחדד לאחר השוואת הצעות המחיר של שתי החברות ממה עולה כי בזק נתנה הצעה זולה יותר”.

בני (בנימין) בקשי מנהל הרשת הממשלתית מציין בחוו”ד כי אין מניעה מבחינת ההיבט של המכרז המרכזי לאשר את בקשת המשרד עד לבחירת זוכה/ים במכרז/ים המרכזיים.

מדיון שנערך בחודש אוגוסט 2015 בוועדת המכרזים של משרד ראש הממשלה עולה כי “משרד רוה”מ בחן את הצרכים והפחית משמעותית את כמות הקווים: מעל עשרה אחוזים מהקווים האנלוגיים שהיו בשימוש המשרד – בוטלו”.