משרד רוה”מ/מטה הסייבר ועמותת קרב: מיזם משותף ללא כוונת רווח להפעלת מסלול מחשבים וסייבר בקרב בני נוער לחמש שנים בהיקף של 18 מיליון ש”ח

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה – מטה הסייבר הלאומי

תקנה: 3 (30)

שם הספק: עמותת קרב יוזמות בחינוך

מהות ההתקשרות: הפעלת מסלול מחשבים וסייבר

משך ההתקשרות: חמש שנים

היקף כספי מבוקש/מאושר: 18 מיליון ₪ כולל מע”מ; מחצית (9 מיליון ₪) – השתתפות המשרד והמחצית השנייה – השתתפות עמותת קרב [שלא ממקורות ממשלתיים].

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל בעקבות החלות וועדת המכרזים של המשרד

הערות: וועדת הפטור ממכרז במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בין היתר בהחלטתה כי “מטה הסייבר הלאומי עוסק בבנייה של אסטרטגיה לאומית שייעודה הגדלת ההון האנושי בתחום הסייבר וטיובו. זאת, לצד תמיכה בפרוייקטים שונים הקיימים כבר כיום וייזום פרוייקטים חדשים שעשויים להגשים מטרה זוץ המטה מעוניין לקדם תוכנית לאומית ייחודית שמטרתה איתור וטיפוח של בני נוער אשר תתמקד בהכשרה בחינוך הלא פורמלי, במקביל ללימודים, במשך ארבע שנים בכיתות ט’-י”ב.

“במהלך השנתיים האחרונות  הפעיל המטה, בשיתוף עם אוניברסיטאות תל אביב ובן גוריון בנגב (באר שבע) פיילוט לתוכנית כזו. התוכנית שולבה באוניברסיטאות אלה כמגמה בתחום המחשבים והסייבר במסגרת תוכנית מדעני וממציאי העתיד של משרד החינוך. כיום מופעלת התוכנית בידי עמותת קרב והיא מיושמת במוסדות האקדמיים שמעסיקים צוותים מיומנים להפעלת התוכנית.

“(…) בימים אלה עמותת קרב ומשרד החינוך נמצאים בתהליך של יצירת ההתקשרות להפעלה של התוכנית למעט מסלול המחשבים והסייבר.

“(…) ראש אגף מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך סיכם עם מטה הסייבר על שיתוף פעולה מקצועי על-מנת לקדם את התוכנית, יחד עם זאת, התוכנית תהיה מונהלת ע”י המטה בנפרד ממשרד החינוך על-מנת לעצבה כך שתתאים לתפיסות ולכלים שקיימים בעולם ההכשרות בתחומי המחשבים והסייבר ולהתאימה למטרותיה.

“בשיטת המיזם המשותף והכנסת עמותת קרב כשותף יש חיסכון תקציבי משמעותי מחלקה של המדינה בהוצאת תוכנית זו.

“מפרוטוקול הבקשה עולה כי במשרד החינוך אין את הידע והניסיון הדרוש בהקמתה והפעלתה של התוכנית. המטה מרכז את הידע בתחום הכשרת ההון האנושי בתחום הסייבר שקיים בזכות ההוצאה לפועל של תוכניות לאומיות נוספות. קיימות הרבה חפיפות בין התוכניות והרבה מקום לשיתופי פעולה, שככל הנראה לא יקרו אם הנושא ינוהל בידי משרד החינוך. בנוסף, מסלול זה מוגדר ע”י ראש המטה כמרכיב בעל חשיבות אסטרטגית בפיתוח ההון האנושי בתחום הסייבר, שהוא אחת ממשימות הליבה שהוגדרו למטה ע”י הממשלה.

“(…) ההתקשרות הינה לביצוע מיזם משותף אשר יפעל ללא כוונת רווח, והתקשרות נעשית עם מי שתורם לפחות מחצית מעלות ביצוע המיזם”.